mengselmeter

zo heb ik het ongeveer,toch net anders dan dat van jouw pronk.

jij legt een aparte slang naar de afzuiging. en hoe dik is dat?
hoe kan ik dat doen?

Slang is zo'n 8 mm dik. Maar die prikt bij in de afzuigbuis, alleen wel een stuk richting de afzuigpomp, dus niet vlakbij de afzuigmond.


Wij hebben gisteren ook onze mengselmeter ontvangen.
En ik heb hem er als volgt aangemaakt:
View attachment 24879

*plaatje*

De aansluiting op de demper is uiteraard luchtdicht, anders krijg je verse lucht bij je uitlaatgassen. Wij hebben niet voor een buisje in de uitlaat gekozen, omdat we bang waren voor vermogensverlies, omdat het buisje de stroming belemmerd.

Onze opstelling hebben we gisteren gestest en hij geeft reeele waardes.

Divergeert hij snel vanaf de demper tuut?
Lijkt me persoonlijk wel redelijk gevoelig voor foutieve metingen


Heb je al eens met en zonder buisje getest dan? Bij mij gaf het nl. geen vermogens verschil.

Hangt van meerdere factoren af.
Heb gezien dat het zowel positief, negatief als geen invloed kan hebben.
Gewoon ff paar runs zonder, daarna erin proppen en bij gelijke uitlaat temp de vermogens vergelijken, dan weet je genoeg.
 
EGT hij hangt ongeveer een cm of 3-5 voor de dempertuut en hangt er ook in een rechte lijn voor. De dempertuut blaast dus vrijwel recht op de Sonde.
 
Ik zou hem toch met pijpje in de demper zien te krijgen..

Hoe meer onzekere factoren je in het systeem toepast, hoe minder precies & betrouwbaar je metingen zijn..

De "Twins-manier" is geniaal... OP je tail een buisje lassen met draad.. Daar prikken hun altijd de lamda in. 100% storingsvrij & betrouwbaar!!!. Ze doen het niet voor niks zo. Alles bij Twins is 200% getest, goed bedacht & betrouwbaar. Dat kan je weinig anderen meegeven...
 
Ik zou hem toch met pijpje in de demper zien te krijgen..

Hoe meer onzekere factoren je in het systeem toepast, hoe minder precies & betrouwbaar je metingen zijn..

De "Twins-manier" is geniaal... OP je tail een buisje lassen met draad.. Daar prikken hun altijd de lamda in. 100% storingsvrij & betrouwbaar!!!. Ze doen het niet voor niks zo. Alles bij Twins is 200% getest, goed bedacht & betrouwbaar. Dat kan je weinig anderen meegeven...

IMG_0060.jpg
 
Het enige nadeel aan die manier is dat de sensor niet verticaal staat met de meetsonde naar beneden, als dat wel zo was geweest was het helemaal perfect. :)

Btw, je bandje ligt er verkeerd om op. :p
 
Racers draaiden de voorband wel eens om voor meer stevigheid bij het remmen toch? Misschien wordt er op deze manier minder wheelspin gerealiseerd ofzo? Mja...we moeten het hier toch over mengselmeters hebben dus we zullen er nooit achter komen :+
 
Back
Top