Membraam aanpassen nodig?

Lely

Well-Known Member
Is het nuttig om de membramen aan te passen bij een piaggio zip als je een andere uitlaat, carbu(19mm) koppeling en gewichten in de vario steekt?

Of zijn de originele van piaggio ok?

Thanx

Kim
 
Advertisement - register to remove this

Icm een snellere cylinder altijd minimaal alleen de plaatjes verwisselen voor carbon/carbonit exemplaren.

Is dit omdat de carbonvezels sneller terug komen dan de standaard glasvezels?
Het kan dus geen kwaad om de originele membraamhouder te behouden?
Ik vraag mij dan af wat de meerwaarde is om alles te veranderen ipv enkel de plaatjes in de carbon te steken?

Mochten er mensen nog eentje liggen hebben voor piaggio zip mag je mij dit altijd laten weten.

Thanx
 
het is belangrijk om te weten wat je wilt , een std cilinder , dus standaard setup reageert gewoon goed met std platen , veranderen kan beter gaan , maar ook slechter! met std setup is het niet nodig.

Ga je met 70cc rijden word het toerental hoger , maar ook de krachten op de membraanplaten , als er stalen platen in zitten komt het vaak voor dat ze hierdoor scheuren. andere platen bieden dan uit komst , echter zou ik dan wel meteen goeie en dus wat duurdere platen nemen! Er zijn ook nog verschillende platen , Polini heeft bijv. 3 of 4 verschillende dikte's om mee te kunnen testen , doordat ze van dikte verschillen reageren ze anders. Ik monteer meestal Malossi plaatjes , werken goed , sluiten goed af en kwaliteit is zeer goed.
 
Back
Top