Melvin's Stage 6 Cup Racer

14-10-2012

Zijn we weer :#

Allereerst even nog wat foto's van afgelopen jaar

Duitsland, Liedolsheim samen met Mitchell Wintersberger

attachment.php


attachment.php


attachment.php


2uurs Endurance op Spa Francorchamps (dit was zo leuk dat ik er even een verhaaltje bij ga typen)

Vrijdag 5 oktober 2012,

De scooter had ik afgelopen week al klaar gemaakt voor Spa Francorchamps. Het was de bedoeling dat ik hier 6 oktober zou gaan trainen met wat anderen, en dat ik 7 oktober samen met een vriend van me de endurance zou rijden.

Helaas waren de weersvoorspellingen voor zaterdags zo slecht dat ik heb besloten om thuis te blijven en gewoon te gaan werken. 's Avonds na het werk ben ik meteen met Mike Kuijpers aan gereden richting België. We hadden een hotel geboekt in de buurt van het circuit waar we dus als eerste naar toe gingen. We wilde eerst nog even bij het circuit kijken en wat gezellig buurten met wat vrienden, maar we zouden daarvoor te laat aankomen omdat we maar tot 21:30 konden inchecken in het hotel. Toen dus maar besloten om gewoon naar het hotel te gaan en daar een lekker bad te nemen en vervolgens wat ontspannen in de lounge.

attachment.php

Uitzicht vanaf de hotelkamer

attachment.php

Bad waar ik zo'n 1,5 uur in gelegen heb :p

attachment.php

De fijne bedden, godverdomme wat sliep dat fijn

's Ochtends hebben we daar lekker ontbeten (verse croissantjes die nog warm waren enzo !) en daarna zijn we vertrokken naar het circuit.

Eenmaal daar aangekomen zag de baan er nog wat vochtig uit. Gelukkig werd dit goed droog gereden door alle rijders. Om 12:00 uur gingen we even inschrijven, en vervolgens om 13:00 uur naar de technische keuring. Die kwamen we zoals gewoonlijk weer moeiteloos door.

Om 14:00 uur was het tijd voor een half uurtje trainen. Toen ik de baan op reed merkte ik meteen dat er iets niet goed was met de scooter. Hij kwam zo'n 1000 toeren tekort, en kakte op het rechte eind helemaal in. Na een kwartiertje heb ik gewisseld met Mike zodat hij ook even kon trainen.

Direct na de training de carterkap eraf gepakt en even alles gecontroleerd. Alles zag er prima uit, er zaten alleen wat veel shims in. Die heb ik er dus een paar tussenuit gehaald en toen leek het beter te zijn na een kort stukje test gereden te hebben.

Toen was het tijd om te gaan starten. Eerst even een opwarmronde en daarna alles opstellen voor de Le Mans start. Alle rijders stonden klaar tegenover de machines. De Belgische vlag werd gezwaaid waarop iedereen als een malle naar hun machine rende. Ik was erg vlug bij mijn scooter, vlugger dan ik had gedacht.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Helaas sprong de rijder links van mij iets te enthousiast op zijn brommer, waardoor hij aan de andere kant er weer af viel, tegen mij aan! Hierdoor kon ik dus erg kut weg komen en had ik alsnog een kutstart. Maar ik ging gelukkig niet als laatste de eerste bocht in. Wel merkte ik bij de start al dat de scooter te langzaam liep om goed mee te kunnen komen.

attachment.php


attachment.php


Wel ging het rijden zelf erg goed. Ik had in duitsland gezien dat enkele rijders gebruik maakten van een Nissin hoofdremcylinder. Deze heb ik gevoeld en die vond ik erg fijn aanvoelen. Thuis ben ik dus ook op zoek gegaan naar deze rempomp en ik heb er een gevonden. De endurance was mijn eerste echte race met deze rempomp. Qua remmen, banden en vering vond ik de scooter nu super aanvoelen. Ik had voorop een PMT liggen en achterop een Dunlop TT92, omdat mijn PMT achterband te vlak was geworden van wheelys maken op een zondag dat ik me verveelde :p Deze combinatie werkte voor mij echt super! Heel veel grip, en ik kon goed aanvoelen wat er gebeurde.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php

Samen met Ivanos Hombre

attachment.php

Samen met Arnoud van der Sanden

attachment.php

Uiteindelijk toch nog 26e van de 33 kunnen worden, ondanks de erg langzaam lopende scooter en een val van mijn teamgenoot. Op het einde draaide de scooter nog maar zo'n 10.300rpm ipv de 13.500 - 13.700 die hij hoort te draaien. Ondanks dat toch een heel erg leuke dag gehad!!

Gisteren heb ik de scooter helemaal uit elkaar gehaald. Alle kappen zijn eraf en het blok is er onderuit. Het blok gaan de nodige veranderingen aan komen om volgend jaar wat beter mee te kunnen komen bij de SOBW, aangezien ze daar geen aparte Stage 6 klasse hebben.

Ook gaat dan dus het uiterlijk veranderen. Ik heb enkele kappen al geschuurd, kapotte kappen vervangen en opnieuw passend gemaakt en in de primer gezet. Morgen ga ik naar de verfwinkel zoeken naar een geschikte kleur.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Gedurende de koudere wintermaanden zullen hier dus weer zo nu en dan updates komen !

Ik wil iedereen bedanken voor seizoen 2012. Ik heb een erg leuk 1e jaar gehad en kom volgend jaar zeker terug. Ik hoop jullie ook allemaal weer terug te zien!!

Ook wil ik al mijn sponsors bedanken, zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest.

Tot volgend jaar! *D
 
Last edited:
Back
Top