Medische keuring SBO 2008

Status
Not open for further replies.
even ter info voor alle startlicentie houders.

een regel uit het reglement:

9: MEDISCHE KEURING
9.1 Om in het bezit te komen van een startbewijs is een medische goedkeuring voor motorsport vereist, die tenzij het keuringsbewijs anders vermeld, geldig is voor maximaal 2 jaar (vanaf 36 jaar 1 jaar). Keuringen via een SMI ( Sport Medische Instelling ) zijn drie jaar geldig. Ernstige blessures dienen via het bondsbureau
aan de medische commissie te worden gemeld. De bondsarts kan een herkeuring
voorschrijven. Er worden uitsluitend sportkeuringformulieren geaccepteerd zoals die
worden uitgegeven door MON en de SMI ( Sport Medische Instelling )
Voor rijders van 60 jaar en ouder (bepalend is de leeftijd die men heeft bereikt op 1
januari van het jaar) en is een SMI sportkeuring verplicht.
De SMI sportkeuring is voor rijders van 60 jaar slechts 1 jaar geldig.


wanneer je dus vorig jaar je medische keuring hebt laten doen bij een huisarts en je bent niet ouder als 35, hoef je voor 2008 geen keuring meer te doen.
dit hoeft dan pas weer voor 2009:D een mooie besparing dus weer voor degene die zoveel hebben moeten betalen voor hun keuring.......:W



link om te kijken of je vergoeding krijgt voor je keuring:
http://www.sportgeneeskunde.com/fsmi_zorgverzekeraars
 
Advertisement - register to remove this

Nou heb ik gelijk een vraag, of je ergens zon formulier kan vinden op het internet, zo ja? Kan ik het ook laten keuren bij me huisarts, ik woon namelijk redelijk ver van grote ziekenhuizen.

alvast dank!
 
ja weet ik maar dat mens is helemaal gefocust op te zware mense, zij vindt dat het gevaarlijker is als je te zwaar ben. maf mens
 
elke huisarts mag het doen. als ie dat niet mag is het ook geen huisarts.

Vreemd... ik ben bij 2 huisartsen geweest en die mochten het allebei niet afnemen. ik had ze de papieren laten zien...

Maar goed, niet boeiend :p ik heb er 1 gevonden die het wel wil doen. :D
 
Alleen MON- of SMA- sportkeuringsartsen mogen de test afnemen.

Ik ben morgen aan de beurt, bij de Geus fitness. :#

Toch niet in Posterholt toevallig ? :O Ik ben volgende week aan de beurt, en mij is idd ook verteld worden dat ik naar het ziekenhuis in Roermond hiervoor moest :henko:
 
Ik zou vandaag moeten bij een huisarts.. Dit is de huisarts als me eigen huisarts er niet is :)

Gaat me 50€ kosten.. maar krijg het terug van de verzekering 8)
Helaas dacht hij dat het een simpel onderzoekje was, helaas bleek het dus een langer onderzoek :p

Nu moet ik vrijdag weer
 
kwou net zeggen gewoon bij me huisarts...als het niet goed is dan gaat het me echt te ver met de regeltjes en smijt ik het ding in de plomp:D

en ja das serieus
 
Van de week heb ik ook een medische keuring, weet alleen niet of het vergoed word :) Ben verzekerd bij Interpolis - Glas helder 8P
 
Toch niet in Posterholt toevallig ? :O Ik ben volgende week aan de beurt, en mij is idd ook verteld worden dat ik naar het ziekenhuis in Roermond hiervoor moest :henko:


Nee, in broek op langedijk (vlakbij alkmaar)

Kost 80 euro daar, maar word 100% vergoed gelukkig! :p

Morgenochtend even een jerrycan volzeiken en gaan denks! :#
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top