LX50 4t 4v valt uit als hij koud is

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
hoi mischien kan iemand mij helpen,
mijn scooter start ook een beetje slecht als hij koud is ik moet dan een beetje gas bij geven zodat hij wat sneller start, als ik geen gas bij geef dan doet hij er iets langer over maarja.
het probleem is als hij koud is en ik start hem dan wilt ie stationair gaan lopen maar dan valt hij plots uit behalve als ik een beetje gas bij geef, als hij warm is gelopen dan doet hij dit niet.
waaran kan dit liggen?
heb al 7300 op de teller staan en pas een grote beurt gehad waaronder: kleppen gesteld, olie vervangen, nieuwe bougie, carburateur helemaal schoongemaakt, banden vervangen, en de brandstoftoevoer en de luchttoever ofzoiets afgesteld.
 
Advertisement - register to remove this

..Beste jeffrey , je heb een electrische / automatische Choke .
Echter als de Scooter pas 7300 Km er op heb staan , lijhkt mij het sterk dat de Choke stuk is .

Wat wel kan zijn : Sproeiers te klein ... Stationair sproeier , en de hoofdsproeier.
 
..Beste jeffrey , je heb een electrische / automatische Choke .
Echter als de Scooter pas 7300 Km er op heb staan , lijhkt mij het sterk dat de Choke stuk is .

Wat wel kan zijn : Sproeiers te klein ... Stationair sproeier , en de hoofdsproeier.
nou het is dus blijkbaar dat hij moet warm lopen als ik hem op zijn middenbok standaard zet wat ik dus niet deed, dit is dus blijkbaar normaal (ik was naar een garage gegaan)
 
..Beste jeffrey , je heb een electrische / automatische Choke .
Echter als de Scooter pas 7300 Km er op heb staan , lijhkt mij het sterk dat de Choke stuk is .

Wat wel kan zijn : Sproeiers te klein ... Stationair sproeier , en de hoofdsproeier.
ohja vergeten te reageren heb nu ondertussen een ander brummerke maar wat er aan het handje was ik had amper compressie wat aan de kleppen lag die nog waren gesteld maar mijn cilinderkop was stuk en de sproeier moest toen 2x groter.
 
Ik heb dat genoemde probleem van de topic starter ook met mijn Piaggio New fly.. Soms start hij wel direct en soms valt die uit..

Ik vermoed zelf dat bij stationair lopen iets niet goed gaat.. Of de luchtschroef moet iets open of dicht, of de stationair sproeier moet iets groter... (denk niet dat het direct aan de hoofdsproeier ligt, aangezien als je het gas dicht houd de hoofdsproeier er niks van doen heeft en dus idle met lopen op de stationair sproeier.. Dus ik vermoed dat iets van die afstelling te arm staat.

Ik heb dit probleem zelf bij ongeveer 2200 km.. Daarvoor toen hij net uit de winkel kwam startte hij elektrisch altijd goed zonder gas erbij te geven (en daarbij moet ik het gas er ook even erop houden)
Kickstart was bij mij altijd wel drama..
 
Last edited:
Back
Top