Lichten doen het niet meer

FakkelBrigadier

FB Sprint Slidah
Ik heb een beta ark lc, en sinds een tijdje heb k een paar mankementjes:

-me achterlicht doet het niet meer, alleen nog als ik me remmen indruk
-me voorlichten doen het helemaal niet meer
-ik heb 2 neonbuisjes onder me scooter, 1tje doet het niet meer.

-me knipperlichten en me dashboardlicht doet het wel gewoon nog..

zou iemand me kunnen uitleggen wat dit is? en als het beetje makkelijk is om te repareren kan iemand me dan uitleggen hoe ik dit waarschijnlijk kan fixen??

alvast bedankt!+ralf+
 
Advertisement - register to remove this

je achterlicht lampje is kapot, iig het "gewone" gedeelte. Wat je ziet branden is je remlicht --> Lampje vervangen
Voorlicht --> waarschijnlijk hetzelfde probleem
Neonbuisje --> ff kijken of alle bedrading nog goed zit, en anders issie ook morsdood

Lijkt trouwens wel alsof je electrische systeem een klap heeft gehad, als ineens de helft kapot is...
Ik zou je massa, spanningsregelaar en accu ff nakijke als je tog bezig bent ;)
 
hahah oke dankjewel man

mja et was niet ineens gebeurd.. me achterlicht doet et al zwn 2 maanden niet meer,,

toen ging ineens alleen me rechtervoorlamp stuk 3 weken geledden en vorige week ging ineens me linkervoorlamp stuk.. dus betekent dit dan gwoon dat de lampjes vervange moete worden??
 
Lijkt me wel heel toevallig dat alles opeens in zo'n korte tijd kapot gaat. Controleer inderdaad eerst even je lampjes. Kijk of de gloeidraadjes nog heel zijn. Als ze zijn geknapt, dan moet je ze vervangen. Van die neonbuisjes weet ik niet zo veel, maar probeer het werkende buisje even op de contacten van de kapotte aan te sluiten (mits je ze los kunt koppelen van de kabels) en vice versa zodat je dat met elkaar uit kunt sluiten. Als de goede het nou niet doet op de kabel van de niet werkende, en de niet werkende op de kabel van de goede wel, dan zit het in je bekabeling.

Controleer ook je bekabeling, want het kan zijn dat er ergens sluiting wordt gemaakt, of dat je op een bepaalde manier een piekspanning hebt gehad, of in dit geval meerdere malen, waardoor je lampjes dus de geest geven.
 
Back
Top