licht op accu aansluiten ?

ace_

Well-Known Member
Weet er iemand hoe je je verlichting op de accu aansluiten?

Ik had al de gele draad gepakt(stond normaal op de lichtspoel van de ori. ontsteking) en die door gezet direct naar de + maar dat gaat niet super. Achterlicht blijft branden ook al staat het contact uit, als mn lichten aangaan dan trekt mn accu vrijwel in 1 keer leeg. (minuutje)

Wat is de juiste manier van aansluiten als ik de normale lichtschakelaar wil blijven gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

is een how to over gemaakt, die moet je ook maar eens lezen... heb het zelf ook op de accu aangesloten.

maar ik heb dan via de geschakelde plus van het contact een draad gemaakt naar de lichtschakelaar (bij de lichtschakelaar zit een voeding voor de schakelaar waar nou de stroom van de dynamo afkomt) die draad heb ik doorgeknipt, en de oude draad van de dynamo helenmaal afgeplakt (tege water en kortsluiting) en daar de nieuwe draad van het contact opgezet. (nu krijgt je licht zijn stoom via de accu, en eerst ging dan via de dynamo als je motor liep)

het licht werkt nou bij mij wanneer ik de sleutel op contact zet en de schakelaar werkt zoals hij moet horen te werken..

je moet alleen wel ff de goede draad zoeken
 
heb em gevonden ja. Volgende keer iets verder kijken dan mn neus lang is..

Mooie how-to iig. Is eigenlijk heel logisch hoe het werkt. Heb vandaag nog een alarm ingebouwd bij een scooter en daar moest ik ook wat draadje aftappen zegmaar.

thanks
 
heb ff zitten klooien nog. Maar heb nu steeds een vaag probleem.
Ik heb de voeding van mn schakelaar op een geschakelde plus uit mn contact gezet. Alles leuk en aardig, werkte ff goed maar als ik dan mn seinlicht wilde gebruiken viel alle verlichting uit. Zekering is nog heel...

Ik heb btw een contact met een aparte lichtstand erop(zoals nu aangesloten werkt het licht al als het contact op een normale stand staat)

Kan iemand mij een klein beetje helpen want ik snap het niet meer..

heb btw een derbi senda 1998. Had het al op derbi-club gevraagt maar daar krijg ik weinig reactie
 
dan heb je bij je contact de verkeede draad gepakt denk ik, op mijn aerox kwame van het contactslot 4 draden, waaronder 1 gewoone plus draad waar altijd stroom op staad hoe je je contact ook draait, maar er zit ook een draad dat heet geloof ik geschakelde plus, en hier komt pas stoom op te staan als je je scoot op contact zet.

voor een aerox heb ik de kleur van die draad in die howto bij de reacties erbij gezet, maar zal voor jou scooter wel anders zijn (omdat ik een aerox heb) dat moet je dus gewoon ff probere....

ik heb die draad trouwens op de volgende manier gevonden: gewoon een klein 12v lampje gepakt, de min draad ff op het frame gemaakt, en toen met de plus draad geprobeerd op welke draad de stoom stond en toen gekeken of deze uit ging als je je sleutel eruit haalt (zoniet heb je de verkeerde draad)..

ik hoop dat je het snapt mischien is mijn uitleg beetje onduidelijk, maar snap je iets nog niet hoor ik het wel..
 
ik snap wat je bedoeld, ik had idd 1 constante plus, 1 geschakelde en 2 andere volgens mij.

Hoe werkt dat systeem dan van die lichtstand op het contact? je zou dan 1 constant plus en dan zegmaar 2 geschakelde moeten hebben dan. 1 die inschakeld bij de 1e stand en nog 1 extra bij de lichtstand
 
ik snap niet precies wat jij bedoeld (zit bij jou de lichtschakel in het contact verwerkt dan, dat je je licht aanzet door je sleutel door te draaien ?)

maar volgens mijn zit het contact zo: gewone plus, geschakelde plus, en dan nog 2 min kabeltjes

ik heb bij mij gewoon een verbining gemaakt tussen die geschakelde plus, en de voeding van alle gewone verlichting, en de oude draad die van de ontsteking afkomt afgeplakt en ergens weggestopt daar kan je niks meer mee
 
mijn contactslot heeft:

uit-stand
contact stand - hierin branden de dash lampjes en kan je normaal gesproken seinlicht gebruiken. nog geen licht als de je stuurschakelaar omzet.
contact met licht - hierin kan je de verlichting via de stuurschakelaar gebruiken.
 
Pak gewoon de fase-draad van je toeter. De toeter krijgt altijd 12V wanneer het contact aanstaat. Hij gaat pas aan als je je knop indrukt omdat hij dan pas massa krijgt, en je dus een circuitje hebt.

Haal de stekkers van je toeter los, en meet met een multimeter op welk van de twee 12V staat. (dit heb ik ook in die howto gezegd)
 
is een how to over gemaakt, die moet je ook maar eens lezen... heb het zelf ook op de accu aangesloten.

maar ik heb dan via de geschakelde plus van het contact een draad gemaakt naar de lichtschakelaar (bij de lichtschakelaar zit een voeding voor de schakelaar waar nou de stroom van de dynamo afkomt) die draad heb ik doorgeknipt, en de oude draad van de dynamo helenmaal afgeplakt (tege water en kortsluiting) en daar de nieuwe draad van het contact opgezet. (nu krijgt je licht zijn stoom via de accu, en eerst ging dan via de dynamo als je motor liep)

het licht werkt nou bij mij wanneer ik de sleutel op contact zet en de schakelaar werkt zoals hij moet horen te werken..

je moet alleen wel ff de goede draad zoeken


hallo zou iemand mij aub de link van de how to kunne geven sturen kan het niet vinden via google zou ook niet weten hoe ik het precies moet verwoorden dus dooram deze vraag bij voorbaat dank
 
Back
Top