levensduur cil

athena sr

Well-Known Member
mijn aprilia ditech uit 2003 heeft nu ongeveer 16000 km gelopen en begint kuren te vertonen, mij is verteld dat een gem ditech cil bij 14000 km aan zijn einde loopt..mijn vraag is..is dat waar?
 
Advertisement - register to remove this

dat is echt per scooter verschillend , de 1 doet er nog geen 10.000 kilometer mee en het is al om te huilen , terwijl een ander na 20.000 een nog zo'n goed als nieuwe scooter heeft.

met kilometers komt natuurlijk wel af en toe onderhoud
 
dit gaat om een ditech cil, verder niet onderhouden..zitten ook allemaal bruine vlekken in de cil wand.

is het nu wijs om dan de cil te vervangen?

las net dan nieuwe 50cc 200 euro kost, zonder kop...
 
wat voor kuren begint hij te tonen ? dat hoeft namelijk helemaaal niet te liggen aan je cilinder :)

en als hij ''op'' is, kan je hem best laten honen en een overmaat zuigertje erin zetten.
 
is er op dit forum geen ditech man dan :p? marre nee injector doet nog goed, ook geen foutmeldingscode in de ecu..dusja..maar bruine vlekken in de cil kan gewoon niet goed zijn lijkt me..en de hele kop zit ook onder de aanslag..zwarte aanslag
 
nou..je hebt de grijs zilvere oppervlakten, aar ik heb in de wand een soort van koffiebruine vlekken zitten..maar dan in de vorm van een gevallen verf druppel..:p

zeg maar het idee dat je een druppel laat vallen op de grond en dat hij dan uit elkaar spat.

ook zie je als je in het verlengde van de cil kijk allemaal miniscuule krasjes zitten.

hoop dat je me kan helpen jasper :p
 
zuigerveertje is in ieder geval versleten (als die nog nooit vervangen is)
honen en nieuw zuigertje kan ook geen kwaad denk ik.

athena sr said:
wat voor kuren..hij komt niet weg als ie warm is, uit bochten houd ie vreselijk in..nja stotteren als een gek..

misschien eens nieuwe rollen en drukveer.
luchtfilter schoonmaken

oftewel, gewoon een grote onderhoudsbeurt :X
 
schroef dat bakje onder je injecter er af en kijk eens of daar witte troep in zit, als dat zo is zit er vocht in je systeem, zou ook gelijk verklaren waarom je de bruine plekken in je cilinder hebt. foto is een beetje wazig, het zijn geen groeven daar toch? zet er ook ff een foto van je zuigertje bij van de kant waar die plek zit. in iedergeval ff de cilinder honen en nieuwe zuigerveertjes monteren of een hele nieuwe zuiger. cilinder kop gewoon ff goed schoonmaken. gebruik je 100% synt. 2 takt olie? dat scheelt een hoop in de roet vorming, helemaal als je Shell V-power tankt, BP ultimate heb ik niet zulke goede ervaringen mee :(
 
op de bruine plek is het wel ruw..
Maarjah denk dat de cil zijn beste tijd zo langzamerhand ook wel gehad heeft....16000 km, das veel voor een ditech, maarjah ik zal es kijken wat ik morgen kan doen..iig bedankt voor advies :p

Oi!
 
zuiger moet dan ook beschadigt zijn aan de kant van die plek, is dat ding niet een keertje goed heet geweest dan? dacht dat als je hem uitleest met de computer dat tie dat ook aangaf of hij te heet is geweest...

honen en overmaat zuiger er in of nieuwe cilinder kopen, check well ff nog of er vocht in je systeem zit, dat bruinige kleurtje is wel oxidatie ook al is het gekrast daar
 
athena sr said:
maar dat honen, wat houdt dat precies in? En zijn er wel ditech overmaat zuigers te verkrijgen? Anders toch maar aan de polini :p

dan halen ze wat materiaal weg over de gehele wand, dit gaat per 100ste mm geloof ik. voordeel cil is weer geheel rond en, de zuiger heeft weer de goeie maat, zodat het zooitje niet lekt en dus geen vermogen verliest :)
 
Back
Top