Legale meeting Speelmans platen.

Status
Not open for further replies.

F15 Tuning

{Stage 6 Firefox}
Na vandaag bij Wheely day aanwezig te zijn geweest vond ik het een strak plan om op dit terrein een legale meeting te organiseren. Het heet Speelmans Platen en het ligt op het eiland Tholen in Zeeland.

Dit is een gigantisch groot EIGEN terrein waar je misschien wel een aantal duizenden scooters en mensen kwijt kunt. Ze gebuiken dit als recreatie terrein. Er is een ingang met slagbomen en aan weerszijde een weg van een meter of 5 breed en bij elkaar een km lang naar mijn ruime schatting. Naast de weg ligt genoeg gras om een duizenden mensen en scooters kwijt te kunnen.

Er is een openbare wc, snackbar, dranghekken zijn er ook volop, kantine enz.

De datum is 19 September. We moeten ook eerst ff wat dingen regelen en we kunnen best wel wat hulp gebruiken ivm stands regelen en testbank enz.

Ons idee was om 5 euro entree te vragen en 5 euro om te sprinten (als het teveel is mogen jullie gerust hierover wat melden). De sprintbaan wordt dus ong. 150 meter lang en de rembaan valt te verwaarlozen omdat deze gewoon lang genoeg is. Het leek ons ook beter om iedereen bij de ingang naar de rechterkant te verwijzen (waar vandaag de bezoekers parking was) en daar hun scooter, auto en ander vervoer te parkeren. Dit is dus ook de plek om elkaar te meeten en de testbank neer te zetten. De andere kant wordt afgezet met dranghekken om te sprinten (waar vandaag de show werd gehouden).

De eisen aan het voertuig:

* Goede remmen
* Geen speling op het balhoofd
* Banden met een acceptabel profiel
* Gashendel die soepel gaat
* Aan en uitknop binnen handbereik

Eisen aan de bestuurder:

* Beschermende kleding (Helm, Jas, Handschoenen en lange
broek)
* Leeftijd minimaal 16
* Certificaat (Toonbaar)
* Legitimatie (Rijbewijs, Paspoort, legitimatiekaart)

LET OP! ALLES IS OP EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID! DUS DE ORGANISATIE KAN NIET AANSPRAKELIJK WORDEN GESTELD!

Ik hoor graag wat dingen van jullie kant...

hier een kaartje:

oesterdam.JPG


hier wat foto`s van het terrein (met dank aan: Enrico@nrg en TT 70cc):

fototerrein.JPG


terrein2.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik vind het idee goed, maar dat wisten jullie al... Pak het wel goed aan, het is heeeel veel regelwerk en onderschat het in ieder geval niet.. Mocht het doorgaan heb je op de dag zelf ook een heleboel mensen nodig om alles in goede banen te leiden.. En die prijzen zijn niet te duur hoor, dat heeft men er makkelijk voor over ;)
 
Het is idd gigantisch groot !

van de week gaan we even met z`n twee naar de baas van het gebied , maar het is gewoon DE plek voor een meeting , zo gigantisch groot ;)

ojah en bij deze ( namens F15 tuning en mij ) wie zou er een testbank kunnen regelen mocht het doorgaan ?
 
Wel vet idee, ik las het net ook @ een ander topic. Maar weet je al ongeveer wanneer dat plaats gaat vinden? Ik bedoel dus niet de exacte datum maar over 1 maand, 2 ,3 enz...
Ja en dat geld boeit niet zo, serieuze mensen betalen toch gewoon, maar dit heb je al vaak genoeg gehoord denk ik.
 
antonrox said:
ojah en bij deze ( namens F15 tuning en mij ) wie zou er een testbank kunnen regelen mocht het doorgaan ?

Ik.. Maar kijk eerst maar eens of het doorgaat en stel een goed plan op en zo.. Fix er nog een paar lui bij en zo.
 
Wij dachten zelf de tijd van niet te warm/niet te koud ;)uhh eind september ?

gooi het in de groep , op deze manier kunnen we ons plan op maken om goed voor de dag te komen bij de baas :)
 
Je zal in ieder geval nog wel redelijk wat tijd over moeten hebben om het 1 en ander te regelen... Eind september is misschien wel te doen..
 
antonrox said:
Wij dachten zelf de tijd van niet te warm/niet te koud ;)uhh eind september ?

gooi het in de groep , op deze manier kunnen we ons plan op maken om goed voor de dag te komen bij de baas :)

Ja dat is een fijne tijd, heb je nog een beetje fijn weer en is iedereen weer terug van vakantie.
 
Uhm ja eind September is mn scoot zo god als af hoop ik. Maar we zijn volop bezig met plannen maken om mee bij de baas aan te komen.
 
Ik heb wat plannen in mijn allereerste post ge-edit ik weet niet of jullie dat wat lijkt. Het is zomaar ff bedacht.
 
Ik vond de opstelling van de dranghekken vandaag ook errrrug goed.. Met een soort veiligheidsbuffer ertussen.. Een idee zou dan kunnen zijn om de mensen die uit gesprint zijn lopen door deze buffer terug te laten komen..
 
goed idee idd, want in Owijk vond ik dat terug rijden over de baan een beetje rommelig en de mensen die die wilden sprinten moesten daar op wachten.

Ik hoop echt van harte dat dit gaat lukken :)
 
antonrox said:
ojah en bij deze ( namens F15 tuning en mij ) wie zou er een testbank kunnen regelen mocht het doorgaan ?
daar zou je razma(inne) even over moeten PM-en als je tovami wil tenminste.
maar als het een legale meeting word moet er nog meer komen denk aan:
toiletten (van die mobiele plastic weet je wel)
"kerstboom" voor bij het sprinten


ik wil evt wel helpen met organisatie aangezien ik er net zoals jullie niet ver vandaan woon.
 
guy....toiletten zul je wel vinden in dat huisje/cafétje ( hoe je het ook wilt noemen ) dus daar hoef je je zelf niet druk om te maken.

En verder , die dranghekken waren echt zeer netjes opgesteld , en ik heb nog gekeken en dit was enkel nog maar de helft wat er stond :)

We houden het in ieder geval op eind september, net zoals er gezegd word dat iedereen dat ook terug van vakantie is en de meeste scooters in rij staat verkeren ( waaronder de mijne :p )

ik hou jullie op de hoogte over f15 tuning en mijn plannen :)

EDIT : jullie posten veel sneller als ik :( :D
 
Ik zou de sprintbaan geen 300 meter doen , 150 of 200 is stuk beter :)
Ook zou ik het begin september doen aangezien je dan meer zekerheid heb op mooi weer ook al weet je het eigenlijk nooit in Nederland.

Als je het voor elkaar krijgt ben ik zeker aanwezig :)
 
oke , jah iig zullen we proberen het in september te doen :)

en die sprintbaan is idd wat aan de grote kant als ie 300 mtr is , dan kom je terug gereden en dan is je tank zowat leeg 8P

maar dan kunnen we een voorbeeld nemen aan de afmeetingen van de brommersprints van jubegga , dan zit je altijd wel goed met de baanlengte :)
 
Maar we hebben ook veel personeel nodig. Iemand een idee hoeveel ongeveer?

En mijn idee was om de entree prijs van 5 euro te delen met de baas dus ieder 2,50 euro dan heeft hij ongeveer 2,50 euro x 500 bezoekers = 1250 euro om een dagje zijn terrein te verhuren en dat we dan NIKS hoeven te betalen om zijn terrein te huren, en dat die overige 2,50 euro van de entree en de 5 euro van het sprinten voor de organisatie zijn.

Jullie mening hierover?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top