LED verlichting aansluiten

Carlos Santanos

Be-Bop-A-Loe-Ba
Hallo,
ik heb vndaag m'n LED verlichting binnen gekregen zonder enige gebruiksaanwijzing:|.
Ik wil dus aan jullie vragen hoe ik dit moet aansluiten op mijn accu.
Daarbij begrijp k ook natuurlijk dt er een zekering of weerstand bij moet i.vm. doorsmelten
van je kabels.
Dus Accu, weerstand, schakelaar???(Weetniet voor of achter de weerstand),led strip, accu??
en zijn er dan bepaalde aansluitingen voor op de accu??
Iemand? :O
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

de meeste led verlichtingen die je koopt hebben wel iets van een transformator eraan zitten.
als de transformator er gewoon bijzit kun je het beste zo doen:
accu (+ pool) - schakelaar - (+ kant) LED strip (- kant) - accu (- pool)
 
Wat voor led verlichting? gewoon als voor of achterlicht voor je scooter?
Als deze ervoor bedoelt is werken ze meestal gewoon op 12V en kun je ze op de plaats aansluiten waar de lamp eerst ook aangesloten was
 
Wat voor led verlichting? gewoon als voor of achterlicht voor je scooter?
Als deze ervoor bedoelt is werken ze meestal gewoon op 12V en kun je ze op de plaats aansluiten waar de lamp eerst ook aangesloten was
Eigelijk stelt het LED stripje niet veel voor, er zit een schakelaartje bij waarop staat " 6A/12A 250V AC 6(4)A 250V AC"
k denk dat tie dan omzet naar 6ampere of 12 ampere?
maar ik zal ff de link geve *hier*
en er staat alleen bij Makkelijk aan te sluiten op accu,
verder word er niets vermeld ook bij de verpakking niet.
 
wat is er moeilijk aan? gewoon aansluiten op je accu, en evt schakelaartje ertussen... en zekering is niet nodig, heb dr zelf ook 1tje hangen en zit geen zekering tussen, en is gewoon goed gegaan in dat half jaar wat ik um nu heb
 
wat is er moeilijk aan? gewoon aansluiten op je accu, en evt schakelaartje ertussen... en zekering is niet nodig, heb dr zelf ook 1tje hangen en zit geen zekering tussen, en is gewoon goed gegaan in dat half jaar wat ik um nu heb
ow ok:S maargoed, dr moet tog zker wel een weerstandje tusse?
En die transformator zal dan tog die schakelaar zijn of niet?
 
Ik heb hier een paar foto's van me accu,
ik heb namelijk geen idee waar k em zou moete aansluiten.
iemandd???
468555811_5_hI-r.jpeg

468555830_5_i61T.jpeg
468555858_5_XtEC.jpeg

468555882_5_d_Dr.jpeg
dr staat 10A, 10A, en 15A
 
Ik heb Easyparts kunnen bereiken,
ze zeggen; "gewoon op je accu zette, schakelaar ertusse, weerstand is erin verwerkt, zekering zit in je accu"
Aldus, Easyparts.
Welke groep moet k hebben van de accu ? de 10A 1ste, of 2de, of de 15A
????
468555882_5_d_Dr.jpeg
 
ja
maar zit er alleen dat witteblok op en that's it?
Jah, wat ik aan foto's heb laten zien is bijve die eerste foto, als k 1 kap weghaal, dus hoe die erin zit....... 2de 3de en 4de foto, heb k alleen dat bandje wat erop zit weggehaald zodat k dat ding druit ken tille:p
dus verder niets,
maar dat witte ding ken je uitklappe om bedrading toe te voegen enz
maar uiteindelijk, bedankt WOuzzie, je had gelijk
En natuurlijk alle andere;)
 
Last edited:
Back
Top