Laten herkeuren 45 naar 25 (vraag over bloknummers?)

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Ik wil graag een zip 45 kopen en wil deze dan daarna om laten keuren. Omdat dit veel goedkoper is.

Maar hoe kan je zeker weten dat de bloknummers kloppen/het blok niet gestolen is.

Ik zie hier veel vragen over alleen nooit echt een duidelijk antwoord. Straks koop je een scooter met een gestolen blok en dan kan je hem niet laten keuren...

Iemand een idee?

En waar moet ik precies op letten bij het herkeuren?
- spiegels
- remlichten
- knipperlichten
- gewone lichten

?????: banden profiel, toeter, elek start, snelheids teller werkend, kap schade, andere dingen..?
 
Advertisement - register to remove this

Het aller belangrijkste is het geluid, daar letten ze heel erg streng op. En verder moet het ding uiteraard gewoon prima in orde zijn, en daar zo origineel mogelijk laten zien helpt altijd natuurlijk. Blok nummer is bij mij nooit gecontroleerd, frame nummer wel.
 
Last edited:
Ja kan als het maar van het zelfde model beide versies hebt.
zip, viva, vespa etc.

Volgens mij is er nooit een aerox snor gemaakt, dus die kan je niet laten omkeuren.
 
Klopt,

keuring kan alleen gedaan worden in Lelystad. Geluid, snelheid, nummers e.d zijn de belangrijkste punten waar je op moet letten. Kosten zitten wel zo rond de 200 euro, ook wanneer die wordt afgekeurd. En 2 of 3 decibel te veel is bijv al direct afkeur.
 
Back
Top