Laat je kamer of huis zien #11

Status
Not open for further replies.
Als je evenveel verdiend met je werk als je krijgt met een uitkering + allerlei subsidies zou je gek zijn om dan nog te gaan werken. Daar zit het probleem, gewoon ervoor zorgen dat de mensen netto meer overhouden en dat het verschil groter wordt met een uitkering en er zullen meer mensen werken.

Waarom zou je gek zijn om te gaan werken? Een uitkering hou je niet voor altijd en niks is zo killer als een gat op het cv.

Als je dan als reden opgeeft dat je thuis hebt gezeten om ww te trekken, dan kan je het bij mij vergeten hoor.

Ik snap echt de gedachtengang niet van mensen die dan maar thuis gaan zitten voor hun knaken. Het is godverdomme niet meer dan normaal dat je iets doet voor je knaken. Daarnaast nog de redenen die LarX aangeeft hierboven.

En het ergste van alles is dat die teringlijers vakantiegeld krijgen. Echt, out of this world. Onder het mom van: "die mensen moet toch ook op vakantie kunnen"

9 van de 10 werkt zwart ernaast, ontvangt een uitkering en lacht de lul uit zijn broek als ze ook nog eens gespekt worden met vakantiegeld. En op het moment dat er werk wordt geweigerd, is er nog eerder sprake van begrip vanuit het UWV dan actie.


Werkweigering: uit de ww!

En tot die tijd ga je maar in de plantsoenendienst werken oid om je ww te verdienen! Uitzondering daargelaten uiteraard.
 
Mee eens... Vriend van me zit ook al enkele jaren thuis (met tussenperiodes dat hij werkt)... Hij solliciteert op van alles, maar wordt nergens aangenomen, of is overgekwalificeerd (HBO Soc. Jur. Dienstverlening gestudeerd)... Hoe langer je thuis zit, hoe moeilijker het wordt (je moet dat gat in je CV dichtpraten, en hoe langer je thuis zit, hoe erger het wordt)... Dat hij "op niveau" niet wordt aangenomen, of snel wordt ontslagen, komt omdat hij niet echt lekker in z'n vel zit (al heel lang)... Maar hij wil wel werken...

Zou toch fraai zijn als iedereen er zo over zou denken zeg. Ik zou het dus echt niet doen. Heeft er dan niemand ambities? Iets voorstellen? Jezelf op de kaart zetten. Het gaat imo echt niet alleen om het geld.

Tuurlijk gaat het niet alleen om geld... Ik baal als ik s'morgens om 6:45 opsta, maar ik zou veeeeel harder balen als het niet hoefde :) Werk is goed voor je zelfbeeld...
 
Denk dat t moeilijk is in te schatten hoeveel mensen zonder doel thuis zitten. Er zullen heel veel mensen in deze moeilijke tijd op zoek zijn naar een baan, maar hier in onze buurt zijn het toch echt alle maal luie uitkeringstrekkers. Die staan dan ook om 10 uur s'ochtends bij de c1000 een kratje bier te halen om hun dag maar weer door te komen. Stop zetten die geldstroom voor zulke mensen!
 
Denk dat t moeilijk is in te schatten hoeveel mensen zonder doel thuis zitten. Er zullen heel veel mensen in deze moeilijke tijd op zoek zijn naar een baan, maar hier in onze buurt zijn het toch echt alle maal luie uitkeringstrekkers. Die staan dan ook om 10 uur s'ochtends bij de c1000 een kratje bier te halen om hun dag maar weer door te komen. Stop zetten die geldstroom voor zulke mensen!

Ze zijn er ook... Ik ken 3 mensen die werkloos zijn, waarvan 1 veeleisend en lui is...
 
Ik heb ook 2 maanden als tegelsjouwer gewerkt en vervolgens 6 maanden aan de lopende band gestaan om in ieder geval aan het werk te blijven en een inkomen te houden. Ligt aan je eigen instelling. En nee, dit was niet als bijbaantje toen ik 16 was maar voordat ik mijn huidige baan had.
 
Waarom zou je gek zijn om te gaan werken? Een uitkering hou je niet voor altijd en niks is zo killer als een gat op het cv.

Als je dan als reden opgeeft dat je thuis hebt gezeten om ww te trekken, dan kan je het bij mij vergeten hoor.

Ik snap echt de gedachtengang niet van mensen die dan maar thuis gaan zitten voor hun knaken. Het is godverdomme niet meer dan normaal dat je iets doet voor je knaken. Daarnaast nog de redenen die LarX aangeeft hierboven.

En het ergste van alles is dat die teringlijers vakantiegeld krijgen. Echt, out of this world. Onder het mom van: "die mensen moet toch ook op vakantie kunnen"

9 van de 10 werkt zwart ernaast, ontvangt een uitkering en lacht de lul uit zijn broek als ze ook nog eens gespekt worden met vakantiegeld. En op het moment dat er werk wordt geweigerd, is er nog eerder sprake van begrip vanuit het UWV dan actie.


Werkweigering: uit de ww!

En tot die tijd ga je maar in de plantsoenendienst werken oid om je ww te verdienen! Uitzondering daargelaten uiteraard.

Ik doelde meer erop dat sommige groepen mensen het wel gemakkelijk vinden om betaald te worden en hele dagen thuis op de bank te zitten. De politiek doet er niks aan want als ze dat doen dan verliezen bepaalde partijen enorm veel aanhang.

Wat mij betreft is het werken of geen geld, tenzij je werkloosheidsuitkering krijgt die beperkt is in de tijd. Willen ze toch gratis geld van de overheid gaan ze er maar gemeenschapswerk voor doen.

Hier is het probleem op dat vlak nog niet zo erg als in Belgie. Daar lever je de helft van je loon in dat gebruikt wordt om iemand anders te onderhouden, dat is pas frustrerend :(.
 
Zou toch fraai zijn als iedereen er zo over zou denken zeg. Ik zou het dus echt niet doen. Heeft er dan niemand ambities? Iets voorstellen? Jezelf op de kaart zetten. Het gaat imo echt niet alleen om het geld.

Jahoor. Maar wat heeft dit precies met het hebben van een werkgever te maken. :? Om mijn ambities waar te maken staat het hebben van een werkgever nou niet bepaald op één. Dat kan allemaal net zo goed apart als in verband worden gezien.
 
Wie heeft er ervaring met "Grando keukens" ?

@Xander: Ambities waarmaken gaat 9 van de 10 keer toch via een werkgever?
 
Ik heb ook 2 maanden als tegelsjouwer gewerkt en vervolgens 6 maanden aan de lopende band gestaan om in ieder geval aan het werk te blijven en een inkomen te houden. Ligt aan je eigen instelling. En nee, dit was niet als bijbaantje toen ik 16 was maar voordat ik mijn huidige baan had.

Heb ook ruim een half jaar fulltime in een bouwmarkt gewerkt voordat ik mijn "eerste echte baan" aanvaardde. Geen gezeur, gewoon 6 dagen per week werken :)
 
heb na 6 jaar (60/70u p/w)werken bij me vorige werkgever, een ongeluk gehad op werkvloer en ben daardoor in de ziektewet beland... daarna ging het best slecht met bedrijf, waardoor ik geen werk meer had en in de WW belande... heb zowat heel 2010 in de ww/ziektewet gezeten. En ja ik heb ook werk geweigerd, als je bij mij aankomt met een BS vacature kan je niks anders verwachten. heb vanaf me 15e altijd gewerkt voor me geld, dus een heel jaar niks doen was ook echt heel zwaar... maar aan de andere kant heb ik zoiets van, ik heb jaren hard gewerkt/veel belasting afgedragen waarom zou ik dan meteen een kut baan aannemen, terwijl er mensen in de uitkering lopen die nooit een baan hebben gehad?
 
Wil zelf ook altijd werken. Als je in dat niet doet, zonder écht goede reden, ben je imo gewoon een luie hond.

Met werken kan je hogerop komen. Het geeft je een goed gevoel. En daarbij, ik vind mijn werk ook écht leuk. :)
 
Weet iemand die poster nog waar zo'n dude in een fauteuil hangt, recht tegenover een speaker, en zo'n grote lamp erbij. Staat me bij dat Lennox die ooit is postte
 
Komt hier vandaan :)
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=B2WcBi9mu6A"]YouTube - Classic Maxell Commercial[/ame]

edit; die fauteuil is Le Corbusier's Grand Confort chair
 
Het probleem is vaak ook dat men geen baan onder hun niveau aan wil nemen omdat als je daar ook weer weg moet, je WW lager word dan je op dat moment hebt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top