Kymco DJ is traag

ffk27

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb dus een Kymco DJ met het probleem dat ik met geen mogelijkheid boven de 70 op de teller kom. Op dit forum lees ik vaak dat een DJ minstens 80/90 op de teller moet kunnen. Er zit net een nieuwe cilinder en zuiger op met een Tecnigas Silent pro-uitlaat, sproeier 92 en 7gr rollen. Ondanks dat dit mijn eerste tweetaktscooter is, denk ik dat hij best wel goed loopt. Hij start direct en trekt wheelies. Hij lijkt gewoon met geen mogelijkheid boven de 8000 toeren te komen. Wat zou dit kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Scooter is voor de rest volledig standaard ben ik vergeten te zeggen. Ik dacht dat de cilinder versleten was dus heb ik er een dmp-vervangingscilinder opgezet. Helaas maakte dit geen enkel verschil. Wat wel vreemd is is dat ik twee hoekjes van het hemd van de nieuwe cilinder moest afvijlen, omdat deze anders niet paste. Inmiddels heb ik er al bijna 200km ermee gereden.
Ooit had ik andere carters en krukas onder mijn dj en toen heb ik de 80 wel eens gehaald. Dit blok ben ik echter op dit moment aan het reviseren.
 
70 km voor een ontgrensd blok is vrij normaal..

Waarom zou je de 80 / 90 willen halen als je dat nergens al mag rijden?

Op de bromfiets / fiets pad is denk ik 40 al hard zat.. En op de weg binnen de bouwde kom zit je vaker eerder rond de 50 -55km /u
 
...even een relevante vraag .... gaat het om een Snorfiets ?

zo ja ... niet vreemd dat je het hemd van de Cilinder moet aanpassen.

Zo neen... heb je waarschijnlijk een verkeerde Cilinder besteld.
 
Back
Top