Kymco Dink 50 elektrische start werkt niet.

PatrickE.

Pretpik
Ik heb laatst een Kymco Dink 50 (2takt) uit 2005 gekocht.
De scooter is van een oude man geweest die er een beetje mee heeft gekloot.

Alle elektra werkt normaal, behalve de elektrische start, Ik hoor het relais wel klikken wanneer je op het knopje drukt maar verder gebeurt er niets. Heb al verschillende relais geprobeerd, maar het maakt geen verschil.
Heeft iemand misschien een Kabelboom Schema van die scooter?
Of is er iemand die weet wat het probleem kan zijn?


Het ligt niet aan de accu, en ook niet aan de startmotor. Die heb ik beide al getest.
 
Advertisement - register to remove this

Je hoort het relais klikken dus het stuurstroomcircuit is in orde.
Het zou dus het hoofstroomcontact van het startrelais kunnen zijn echter je had al verschillende relais geprobeerd allen zonder resultaat dus ook deze kunnen we wegstrepen als we ervan uit gaan dat deze relais wel in orde waren.
Voor de zekerheid zou je de twee dikste draden van het relais met elkaar kunnen doorverbinden, draait de startmotor dan wel ligt het toch aan het relais.

Verder zeg je de startmotor en de accu zijn in orde dus blijft de bekabeling over.

Bij de meeste scooters zit het als volgt:

Van de pluspool van de accu loopt een draad naar het startrelais, hier moet continue spanning op staan bij het startrelais. (1 van de twee dikke draden)
De tweede van de dikke draden loopt van het startrelais naar de pluszijde van de startmotor, hier komt spanning op te staan op het moment dat je de rem en de startknop tegelijkertijd bedient en je het startrelais hoort klikken.
De minzijde van de startmotor hangt aan massa. (=minpool van de accu)
 
..Je kan de startMotor ook simpel testen ... draai de Bougie er eens uit .. als de startMotor dan wel rond gaat , heeft de startMotor de kracht niet meer om de Motor door de Compressie heen te krijgen .

Gaat de startMotor zonder Bougie ook niet rond ? ... StartMotor demonteren , en dan Testen met 12 Volt er op.
Grote kans dat de StartMotor kapot is , of bendix.
 
Back
Top