Kymco Agility 50 4T sneller laten optrekken

Cuprani

New Member
Ik heb een Agility snor en ik wil deze graag iets harder laten optrekken.
Hij is 100% origineel op dit moment en loopt zo'n 34 op de teller.
Over het algemeen rij ik gewoon rustig, en als het regent rij ik zelfs op mijn snor gewoon met een helm. Alleen ik vind het wel vervelend dat ik er bij het stoplicht door de gemiddelde opa fiets nog uitgetrokken wordt.

Ik wil misschien een CDI met afstandsbediening gaan kopen, maar gaat hij daar ook harder van optrekken?
Kan ik bijvoorbeeld de snellere CDI combineren met een brommer vario bus zodat de snelheid niet te hoog wordt, en trekt hij dan wel echt harder?

Heeft het verder nog zin lichtere rollers te plaatsen?
 
Advertisement - register to remove this

Valt niks aan te doen aan zo`n 4takt snor..

Een 4takt is al wat rustiger kwa motor gedrag.
En dan nog die 50cc cilinder gaat ook niet helpen.

Komt erop neer dat een snor zo ontworpen is dat hij niet sneller kan trekken..

Enigste wat je kan doen is een nieuwe aandrijfriem monteren.
Zorgen dat de vario rolletjes in top conditie blijven.

Zorgen dat de cilinder goed is ingereden en geen hoog olie verbruik heeft..

Enigste wat je kan doen is een sport vario erin gooien tegenover de originele en deze begrensd laten..
Dan heb je wel het voordeel van de sport vario en dus een iets betere aandrijving..
Alleen verwacht gewoon geen wonderen.. Met een 4t brom kan je namelijk veel meer.
 
CDI doet niks anders als toerental begrenzen neem ik aan, of veranderd hiermee ook het ontstekigstijdstip?

Ontstekingstijdstip vervroegen is namelijk meer koppel, dus sneller op toeren. Meer toeren is hogere top, maar ook sneller optrekken door de vario overbrenging.

Kan ik dan de snelle CDI combineren met de snor varioring?

Hij reed nu 34 op de teller. Omdat ik hem iets vlotter en soepeler wilde laten lopen heb ik 7 grams rollen gekocht (6,5 is standaard) en een brom variobus. Na demonteren carter bleek er al een gladde variobus in te zitten. Daar was ik enigzins over verbaasd. De oude rollen kwamen er wel vierkant uit.

Ik had de gladde variobus dus maar laten zitten en de 7 grams rollen geplaatst, maar dat gaf een wereld van verschil. Trekt veel beter op en ineens een top van 50km/h op de teller.

Dat vond ik wat te veel qua snelheid (zo lang ik nog geen begrenzer heb). Dus er voor gekozen om die brom variobus maar te plaatsen die ik had gekocht. Daarmee loopt hij nu 39 op de teller en trekt hij nog steeds vlotter op dan met de vierkante 6,5grams rollen.
 
Tot je van de weg word gehaald met je snor fiets en een mooie W0K kan verwachten..


Laat hem gewoon zo lopen en zet er gewoon een andere vario erin...


Nee een andere CDI heeft namelijk een hele andere ontstekings curve..

Die van een snor is lager en trager, van een brom is sneller..

En nee het is niet mogelijk een brom cdi te installeren op een snor met een vario ring, want dan loopt namelijk de boel kapot..

Die snor cdi zorgt er namelijk voor dat hij niet keihard tegen de vario ring aan botst en de motor in overtoeren laat belanden... Dus in het begin is hij even wat veller dan tegen de topsnelheid..


Je kan het verloop alleen verbeteren door een betere sportvario te monteren...

Vraag me eigenlijk af hoe dom deze mensen hier zijn en blijven...


Ga er ook nog eens een begrenzer erop zetten, word je straks aangeklaagd voor fraude (hoe dom kan je zijn)
 
Last edited:
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

1. Ik heb hem zojuist afgevoerd omdat ik hem te snel vond lopen.

2. Ik zoek naar een manier om sneller op te trekken, niet zo zeer een hogere top.

Ik hoop daarom dat er ook mensen zijn hier die een nuttige bijdrage kunnen leveren en onderbouwd kunnen melden of een snelle CDI met een snor variobus het gewenste effect kunnen geven van sneller optrekken?

Met een snellere vario alleen zit ik nog steeds in WOK gebied omdat hij nu al 40 loopt, en daar zit ik dus NIET op te wachten.
 
Dan moet je er gewoon een vario ring erbij doen.. Verder kan je er niks aan veranderen..

Gewoon omdat er verder niks mogelijk aan is.. Omdat een Snor fiets in het buitenland niet bestaat... Hier in nederland worden bromscooters gewoon afgeknepen tot snor..

Het nadeel daarvan is dat je niet zo veel standaard snelheid hebt.. En je dus ook weinig aan het ding kan veranderen zonder dat hij weer te hard gaat lopen..

Dus alleen een nieuwe riem / nieuw rolletjes / met sportvario en varioring en cdi gewoon snor laten..
 
De snor-cdi begrenst het maximale toerental geloof ik op ongeveer 6800 tpm. Het kymco-blok heeft de meeste koppel bij 7000 tpm, dus de enige manier om sneller op te trekken is een brom-cdi met 6,5gr rollen.
 
Last edited:
Ik heb van een 50cc 4t kymco agility een monster gemaakt met 160cc 4t ,verstevigd frame ,achter en voor motor remmen, auto wheely en genoeg vermogen om de menige blauwe lampen ver achter je te houden (top 144!) ,een niet al te duur project als je er de tijd voor hebt.
 
Ontgrenzen en zelf een begrenzer erop zetten met meerdere standen ,met een begrenzer gaat die in het begin wel hoog in ze toeren en trekt die goed weg omdat de originele begrenzer er af is en dan moet je alleen de goeie stand voor je zelf uitzoeken op de begrenzer voor wat je wilt en rijden maar
 
Ontgrenzen en zelf een begrenzer erop zetten met meerdere standen ,met een begrenzer gaat die in het begin wel hoog in ze toeren en trekt die goed weg omdat de originele begrenzer er af is en dan moet je alleen de goeie stand voor je zelf uitzoeken op de begrenzer voor wat je wilt en rijden maar

Wat voor soort begrenzer? Dacht dat je bij die 4 takt elektronisch alleen de CDI kon begrenzen.

Ik heb nog geen verstelbare snelle CDI gevonden. Doe zijn alleen verstelbaar voor het begrenst rijden.. en niet voor het onbegrensd rijden.
 
Als de begrenzer verstelbaar is ben je aan het frauderen.. Kan je hard op gepakt worden.. Dus zou hem er lekker erin laten voor een snor scooter..
 
Ik heb van een 50cc 4t kymco agility een monster gemaakt met 160cc 4t ,verstevigd frame ,achter en voor motor remmen, auto wheely en genoeg vermogen om de menige blauwe lampen ver achter je te houden (top 144!) ,een niet al te duur project als je er de tijd voor hebt.

Jij bent ook net dat ene voorbeeld waar je vooral niet naar moet luisteren.. Als je word aangehouden met die kymco ben je hem direct kwijt.. Vooral ook als je aan het frame hebt zitten rommelen, of dit verstevigd is of niet.

Van mijn part mogen ze ook direct alle rijbewijs invorderen, want dan ben je gewoon compleet dom bezig..
 
Back
Top