Kritieke Punten

F12-Racr

Well-Known Member
Ik vroeg me af.

Ik ben niet zo VOOR bekeuringen:| Maar waarom geven ze geen boetes van bijvoorbeeld 200 euro voor ondeugdelijke remmen, 0 euro hangend gas en alle andere punten die het gevaar en kans vergroten om een ongeluk te maken?

Veiligheid gaat zeker wel een flink omhoog en anders word de staatskas weer gevuld.
 
Advertisement - register to remove this

bel Ministerie van verkeer&waterstaat/justitie of waar je ook moet zijn, zou ik zeggen??? Wat moeten wij hiermee???
 
Denk dat hij een discussie wil oproepen, wat meestal de bedoeling is op een forum :rolleyes:

Ben het zeker met je eens. Er zijn wel wat bekeuringen die ze kunnen geven (gladde banden) maar het probleem is er genoeg "wrakken" rondrijden die inderdaad echt niet meer veilig zijn. Ik verwacht eerder dat ze een soort APK willen invoeren voor brommers en scooters.
 
Ja Apk mee eens , maar dan komen ze weer met hun nette regelboekjes wat betreft de "O zo leuke maximale snelheid van 45km/h'' , wordt je ook niet echt vrolijk van ....

klopt sowieso niets van het beleid wat ze op het ''scooter-gebied'' voeren , toen je nog voor 35 euro ofzo je scooter kon laten schouwen zijn er ook geen checks op de scooters uitgevoerd , 2 nummers checken en klaar.
Op deze manier krijg je natuurlijk nogal veel mensen die makkelijk hun wrak voorzien van een kenteken , Niet erg slim dus ;).
 
Het kenteken idee was ook niet persé bedoelt om de veiligheid te verhogen maar eerder diefstal enigzins in te perken.

mijns inziens zouden ze het best een praktijk examen moeten invoeren. Met alleen kennis uit een boekje en geen enkele voertuigbeheersing mensen de weg opsturen, op een voertuig dat toch wel een aanzienlijke snelheid (kan) behalen is niet heel handig.
 
Op die manier word het wel weer een dure bedoening,
Praktijk examen zou erg handig zijn ook voor de veiligheid, maar laat ze dan niet met achterlijke bedragen aankomen :)
 
Op die manier word het wel weer een dure bedoening,
Praktijk examen zou erg handig zijn ook voor de veiligheid, maar laat ze dan niet met achterlijke bedragen aankomen :)

Nee precies, dat geld kun je beter in boetes stoppen voor gevaarlijk weggedrag:*

Voor de rest denk ik dat er zowiezo nog wel meer dingen komen waar de jeugd op gepakt kan worden.
Zowiezo als er een APK keuring komt, wil het ministerie toch dat die punten ook bekeurd mogen worden het als het niet deugelijk is:
- Gas wat blijft hangen
- Gladde banden
- Kilometerteller
etc..
 
In Belgie is het zo dat je zowel een thorie als praktijk examen moet afleggen.
Op je 16 leg je je theorie af, daarna mag je meteen de baan op.
Na 3 maanden mag je je praktijk gaan afleggen. Alleen blijft het theorie-deel een jaar geldig dus eigenlijk kan je een jaar "oefenen".

Het praktijk examen houdt echt niet zoveel in:

Je brommer achteruit kunnen duwen en tegelijkertijd een bocht maken.
Met de brommer 8-en rijden.
Kunnen remmen voor een bepaalde streep.
Over een balk rijden.
Een bepaalde afstand in meer dan 30 sec afleggen.


De prijs van mijn praktijk examen weet ik zojuist niet meer.
Theorie was 15 euro
 
Denk dat hij een discussie wil oproepen, wat meestal de bedoeling is op een forum :rolleyes:

Ben het zeker met je eens. Er zijn wel wat bekeuringen die ze kunnen geven (gladde banden) maar het probleem is er genoeg "wrakken" rondrijden die inderdaad echt niet meer veilig zijn. Ik verwacht eerder dat ze een soort APK willen invoeren voor brommers en scooters.

Komt er zelfs voor zover ik weet.. (laatst ergens iets over gelezen)


maar weet wel bijna zeker dat het er zowiezo ooit een keer van komt..
 
Back
Top