Koppeling blijft vroeg aangrijpen

ssikkelbein

New Member
Goedenavond,

Tijdje terug heb ik een BTC Riva euro 4 scooter van 1e eigenaar gekocht. Er is zo'n 4500km mee gereden. Nu doet zich het probleem voor dat er amper kracht is bij wegrijden, na zo'n 20 km/h geeft hij ineens super veel koppel en gaat in rap tempo naar topsnelheid. Nu heb ik de carterkap open gehaald en de trekveren vervangen. Opvallend was de gehele standaard setup, maar wel een 107mm Mezoly 'racing' koppeling met +2000 rpm trekveren. Deze heb ik in eerste instantie vervangen voor originele trekveren en later ook de Mezoly +2000 rpm. Maar bij beide grijpen de segmenten bij minimaal gas al aan (komt niet op toeren). Het lijkt ook alsof de vsnaar niet geheel bovenin de achterpoulie zit, maar de vsnaar (669x18x30) is ook recentelijk vervangen (oude vsnaar geeft vergelijkbaar resultaat).

Hebben jullie nog suggesties waar dit mogelijk aan kan liggen? Alle hulp is welkom!
 
Advertisement - register to remove this

lichter in rollen gaan.
Ik heb er nu 6 gram rollen inzitten, maar als ik lichter ga, waarom zou de koppeling dan later aangrijpen? Misschien domme vraag hoor. Maar de vario lijkt pas wat te doen op een wat hogere snelheid. Het is met name bij wegrijden dat hij gewoon geen power heeft omdat de koppeling bij de minste hoeveelheid gas aangrijpt, zonder wat toeren op te bouwen, wat ik wel had verwacht met +2000 rpm trekveren.
 
Back
Top