Koplamp vervangen

206wrc

Well-Known Member
Hey,

Ik heb een probleempje. Ik wil in mijn speedfight 2 206 WRC andere lichten zetten, maar ik kan de goede niet vinden. Althans ik heb nu H4 35W er in zitten en die zijn nergens te krijgen, alleen in 55/60W. Ik zoek nl specifieke lampen met de 'Xenon-look'. en die hebben ze nergens in 35 W
Kan ik nu gewoon deze lampen van 55/60W er in zetten, of loop ik dan het gevaar dat het hele zootje te warm wordt en de zekering doorsmelt?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hij denkt dat dit naar scooters algemeen moet, terwijl dit toch echt met techniek / licht etc te maken heeft, dus topic staat denks hier wel goed.
 
kan er in 55/60 watt

alleen doen ze dan nie veel meer omdat je lichtspoel dat niet aankan

dus zullen ze zwak brandden


gooi er gewoon de normale lampen in
of zoek nog ff door

maybe bij een motorzaak
 
Originally posted by ModKid
hij denkt dat dit naar scooters algemeen moet, terwijl dit toch echt met techniek / licht etc te maken heeft, dus topic staat denks hier wel goed.


en dat is optische tuning... oke:|

edit: misschien dan xenon-look lichtjes, maar lampjes vervangen is in mijn ogen geen optische tuning...

edit 2: pak anders lichtblauwe lampjes ofzo... zulle ze bij de dealer wel hebben..?
 
Halfords heeft autolampjes denk ik... die zijn idd 55/60W, da is teveel voor een scoot, die kan niet zoveel stroom leveren.
Heb jij dan zeker 35W?
 
Originally posted by Chris@Citta
en dat is optische tuning... oke:|

edit: misschien dan xenon-look lichtjes, maar lampjes vervangen is in mijn ogen geen optische tuning...

edit 2: pak anders lichtblauwe lampjes ofzo... zulle ze bij de dealer wel hebben..?

verlichting veranderen is optische tuning |( |(

end of discussion /.
 
ik heb dus laatst ook mijn licht vervangen(voor,stadslicht dus) maar toen haddik niet opgelet wat voor een lamp ik kreeg, was dus zo'n 55/60 W in plaats van 35 W...nou moet ik eerlijk zeggen: ik heb in het begin 2x een zekering erdoorheen gehad. en verder heb ik als ik dan ook nog het knipperlicht aandoet, gaat de voorlamp zelf ook knipperen(als in gewoon en dan iets zwakker) maar het kan dus wel...
 
alstie gaat knipperen is dr iets in de bedrading fout.

deze circuits lopen gescheiden

koplamp ed. zitten op lichtspoel

knippers @ accu

nu krijgt je gewone verlichting maybe hulp vd accu omdat er iets in de bedtading zit.

van een sterkere lamp knalt je zekering niet
de lamp gaat alleen zwakker brandden.
 
aan de achterkant vd lichtunit kan je ze er in en uit halen.

dus niet je kit wegsnijden

maar gewoon ff de unit eruit halen.
 
Originally posted by Jeffie
ik heb dus laatst ook mijn licht vervangen(voor,stadslicht dus) maar toen haddik niet opgelet wat voor een lamp ik kreeg, was dus zo'n 55/60 W in plaats van 35 W...nou moet ik eerlijk zeggen: ik heb in het begin 2x een zekering erdoorheen gehad. en verder heb ik als ik dan ook nog het knipperlicht aandoet, gaat de voorlamp zelf ook knipperen(als in gewoon en dan iets zwakker) maar het kan dus wel...

Ja voor hoe lang? Je licht kapt ermee na een paar dagen denk ik.
 
Ik heb het een en ander nog eens nagevraagd en het is technisch mogelijk om er een 55/60 W lamp in te zetten, maar waarschijnlijk wordt het dan te warm. In een Speedfight 2 zitten ook geen H4 (55/60W) lampen, maar HS1 (35/35W)lampen.
Zulke lampen zijn al helemaal niet in de Xenon-look te verkrijgen.

Het enige wat je dan nog kunt doen volgens mij, is je lampen gewoon blauw verven.

De lampen die er nu in zitten hebben dus 2 gloeidraadjes, een 'dimlicht'-draadje en een 'grootlicht'-draadje. Je zou dus in feite je orginele dim en grootlicht tegelijk kunnen laten branden in de 'dimlicht'stand of in de 'grootlicht'stand. Dan is je licht ook weer symmetrisch :). Maar dan krijg je het probleem dat alles minder gaat branden.

Btw, als je knippelicht en bv je groot+dimlicht (kan door je schakelaar int midden te zetten) aanzet gaat het inderdaad meeknipperen. Dat is bij mij ook zo, terwijl alles origineel is. Er is dus niks mis met je bedrading.

Tot zover mijn berichtgeving :)
 
Vriend van me heeft een 55/55 h4 lampje (xenon look) in zijn vivacity gezet (met speedfight ontsteking) en dat geeft veel meer licht en werk prima...

dus probeer gewoon
 
Back
Top