Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Laten we lekker gaan flamen......

Zoals er misschien wel duidelijk is: Ik heb een twins-tuned Evo, en zal er aan de slag mee gaan met testen... Ik heb nu alleen even weinig geld, dus de scooter staat even op de 2e plaats...

Amen..
 
Jouw lijfspreuk is een echte topperrrrrrr !!!!!



Originally posted by thunderflash
Laten we ergens afspreken allemaal, dan kunnen we lekker elkaars hersens inslaan.

Is dit een goed idee, of een goed idee?
 
Originally posted by Joël
Misschien offtopic, maar...

als je cilinders echt zo inspant komt het denk ik niet goed... ;)

Verder laat ik me buiten deze (amusante) discussie!

nee klopt:) had enkel ff voorbeeldje geschoten(van draaibank) met een cilinder erop, hij zit hier ook niet vast, en al helemaal niet op de goede manier nee

normaal haal je er een bus door heen, etc...
 
van die laatste foto met die kotterbank...ligt dat carter daar ook niet los op? kdenk zelf dan dat je beter foto's had kunnen maken met een 'betere' op-span methode;)
 
mja nog even over het topic..
Jullie komen allemaal met het argument, freddy heeft meer ervaring in tunen dan marco, betere apparatuur, en meer research. Maar dit merk je helemaal niet. Het is misschien wel zo dat als freddy tot de max van zn kennis gaat, er meer uit komt dan wanneer marco dat doet, maar kdenk dat als je een medium tuned cilindertje wil (weet ik veel welke stage), dat marco en freddy daar allebei goed genoeg bevoegd voor zijn, en dat het dan eigenlijk alleen een kwestie is van geld... (en evt naam).

Btw, kheb bas zn xsh getunede evo gezien, en die zag er erg nice uit...
 
nee koen;)

zie hier de spanmethode: lange pen door heel het carter heen gehaald en aangespannen

XSH%20werkplaats%20008
 
FF een vraag,kopen jullie cilinders om naar te kijken of om mee te vlammen?Aangezien het lijkt dat mensen hier cilinders beoordelen op meten met een schuifmaat en kijken met het oog.

gegroet.
 
Originally posted by hendrik
FF een vraag,kopen jullie cilinders om naar te kijken of om mee te vlammen?Aangezien het lijkt dat mensen hier cilinders beoordelen op meten met een schuifmaat en kijken met het oog.

gegroet.

Ik gebruik mijn Evo als opblaaspop... En met mn scooter ga ik trouwen..8P..

Jij vergelijkt cilinders/uitlaten/onderdelen toch ook altijd met het oog? bij grote gelijkenis, ga je het meten, en conclusies trekken...Dat is volgens mij een normale gang van zaken, die iedereen aangeleerd krijgt, als hij op deze aardbodem word gedropt...
 
Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn de gelukkigen van Twins tuning altijd bekenden en/of mensen uit de buurt.
Mensen die toevallig plots met een cilinder aankomen wordt de uitlaatpoort even gepolijst en that's it. (zelf poortmap vergeleken :))

Correct me if i'm wrong, verders heb ik wel respect voor hun eigen vermogen. Ik denk als ze meer van hun hoge vermogens laten zien dat het goed werkt als reclame :)
 
Originally posted by Meneer Eric
Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn de gelukkigen van Twins tuning altijd bekenden en/of mensen uit de buurt.
Mensen die toevallig plots met een cilinder aankomen wordt de uitlaatpoort even gepolijst en that's it. (zelf poortmap vergeleken :))

Correct me if i'm wrong, verders heb ik wel respect voor hun eigen vermogen. Ik denk als ze meer van hun hoge vermogens laten zien dat het goed werkt als reclame :)

Ctrl+C -> Ctrl+v

Dit is al helemaal verteld...indien je eens zou lezen zou je dat geweten hebben....
 
Alles word in dit topic 10x herhaald en dat is misschien alleen maar goed. Het gaat allang niet meer over XSH vs Koopmans, maar de discussies die hieruit voorkomen zijn toch voor een hele hoop forummembers erg boeiend. Als je kijkt naar het aantal posts en vieuws.
Verder sluit ik me bij Joël aan. Ik geniet nog even verder!
 
A. Graham Bell:

"Most people won't believe how close to standard are the motors used bij factory racing teams"

Onze manier van tunen is dan ook resultaat-gericht, en niet homeopathisch te noemen. Ik ben mij ervan bewust dat sommige mensen op dit forum dit anders zien, maar dan zit je bij mij fout. Ik heb het idee dat er meer naar cilinders wordt gekeken dan er mee getest wordt. ( werkelijke prestaties )

" It's the power that count's "

Bij de grote gaten brigade moet je niet zijn, soms noem ik dat amerikaans bloed, hoe meer hoe beter. Wij kiezen voor een meer genuanceerde strategie.
Het gaat er bij een speciaal geprepareerde cilinder ook om, dat deze met dezelfde zorg wordt behandeld als waar deze mee gemaakt is, anders geformuleerd zouden veel cilinders een drastisch ander resultaat geven gemonteerd op bijv. Thomas' Zip SP. Ik probeer dit altijd aan mijn klanten duidelijk te maken, bijgestaan met tips en ondersteuning. Vragen stellen na een tuningsbeurt mag altijd. Het is vervolgens aan de klant wat deze hiermee gaat doen( evt. i.v.m. budget) Al dit moois is nauwelijks mogelijk als bijvoorbeeld de cilinder niet wordt afgehaald in de winkel. Een gebruikt overgekochte cilinder geprepareerd voor een bepaalde onderdelen combinatie kan dus makkelijk voor een relatief matig resultaat zorgen mits geplaatst in een ander onderdelenset.
Uiteraard geeft een totale tuning ( door dezelfde tuner ) een optimaal resultaat, maar deze info zal overbodig zijn.
De "vrienden" waar Erik het over heeft zijn gewoon trouwe klanten, die het motorblok ook compleet hebben laten behandelen door ons. " een beetje meer van ons en een beetje van ........." Het feit dat ze in de buurt wonen maakt de communicatie makkelijker, wat het eindresultaat uiteraard ten goede zal komen.

Ook vind ik het jammer dat hier nog veel wordt gepraat door mensen die niet worden geremd door enige vorm van kennis.
Hou er rekening mee dat minder bedeelden hier de dupe van kunnen worden.

PS. Alle energie die je gebruikt voor het afzeiken kun je beter gebruiken voor het verbeteren van je scooter. Mocht je dan nog energie overhebben, reageer je maar af op Oom Agent die je voor het een of ander probeert op te schrijven.

Ik wil het graag hierbij houden, wegens gebrek aan zeeen van tijd, klanten gaan immers voor.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top