Knipperlichten blijven aan

MCL

New Member
Ik heb de led verlichting aangesloten en nu blijven de knipperlichten constant aan en knipperen niet meer. Het achterlicht brand ook maar aan 1 kant. Ik heb bij de spanningsregelaar de blauw zwarte draad en de geel zwarte draad op de witte draad van het contactslot doorverbonden. Wat heb ik verkeerd gedaan?
 

Attachments

  • 12EC8722-0397-4B84-B386-3EEA6EFEF328.jpeg
    12EC8722-0397-4B84-B386-3EEA6EFEF328.jpeg
    138.9 KB · Views: 7
  • 1FCBB6EB-A02A-49DB-9BA7-0E1D04CF2810.jpeg
    1FCBB6EB-A02A-49DB-9BA7-0E1D04CF2810.jpeg
    166.1 KB · Views: 4
  • DD2898F5-23AF-47D0-B5CA-A74E869D39D8.jpeg
    DD2898F5-23AF-47D0-B5CA-A74E869D39D8.jpeg
    113.4 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Wat heb ik verkeerd gedaan?
Heb je wel matrix knipperlichten gekocht en niet enkel led-knipperlichten?

Dat wat jij omschrijft is het uitschakelen van het knipperrelais dus je knipperlichten krijgen niet meer een signaal dat aan- en uitschakelt maar een constante gelijkspanning.
Dit is goed als je matrix-knipperlichten hebt (audi-effect) want de sturende elektronica zit in het knipperlicht zelf, heb je echter enkel led-knipper, dus zonder audi effect, zit er in deze knippers ook geen elektronica en branden die natuurlijk contant doordat ze enkel een gelijkspanning krijgen.
 
Heb je wel matrix knipperlichten gekocht en niet enkel led-knipperlichten?

Dat wat jij omschrijft is het uitschakelen van het knipperrelais dus je knipperlichten krijgen niet meer een signaal dat aan- en uitschakelt maar een constante gelijkspanning.
Dit is goed als je matrix-knipperlichten hebt (audi-effect) want de sturende elektronica zit in het knipperlicht zelf, heb je echter enkel led-knipper, dus zonder audi effect, zit er in deze knippers ook geen elektronica en branden die natuurlijk contant doordat ze enkel een gelijkspanning krijgen.
Ohh vandaar... beginnersfoutje
Ik heb de power 1 evo 1 leds (zie foto) als ik de geel zwarte draad op het witte draad van het contactslot doorverbind knipperen de knipperlichten wel maar te snel. En het achterlicht brand nogsteeds maar voor de helft
 

Attachments

  • 36260DFC-7749-44C2-9F47-ABFE8D343F79.png
    36260DFC-7749-44C2-9F47-ABFE8D343F79.png
    243.9 KB · Views: 3
Ik heb de power 1 evo 1 leds (zie foto)
Mooi, maar heb je ook een installatiehandleiding dat je weet welke kleur draad waarvoor dient.

Led-knipperlichten knipperen altijd te snel of helemaal niet als je deze aansluit op een knipperrelais dat niet led geschikt is.
Het "knipperrelais" in je spanningsregelaar verwacht een bepaalde belasting en die leds trekken eenvoudigweg te weinig stroom, daarvoor moet je de doosjesschuiver bellen waar je die dingen gekocht hebt en vraag je welke vermogensweerstanden dat je parallel aan deze knipperlichten moet schakelen zodat ze dezelfde belasting vormen voor het knipperrelais als de gewone gloeilampjes en ze met de normale snelheid knipperen.

Voor wat betreft het achterlicht geldt ook: heb je ook een installatiehandleiding dat je weet welke kleur draad waarvoor dient.
Als er maar 1 draad is voor beide helften van het achterlicht is er maar 1 conclusie, die klommel is al defect!
 
Mooi, maar heb je ook een installatiehandleiding dat je weet welke kleur draad waarvoor dient.

Led-knipperlichten knipperen altijd te snel of helemaal niet als je deze aansluit op een knipperrelais dat niet led geschikt is.
Het "knipperrelais" in je spanningsregelaar verwacht een bepaalde belasting en die leds trekken eenvoudigweg te weinig stroom, daarvoor moet je de doosjesschuiver bellen waar je die dingen gekocht hebt en vraag je welke vermogensweerstanden dat je parallel aan deze knipperlichten moet schakelen zodat ze dezelfde belasting vormen voor het knipperrelais als de gewone gloeilampjes en ze met de normale snelheid knipperen.

Voor wat betreft het achterlicht geldt ook: heb je ook een installatiehandleiding dat je weet welke kleur draad waarvoor dient.
Als er maar 1 draad is voor beide helften van het achterlicht is er maar 1 conclusie, die klommel is al defect!
Ik heb helaas nergens een installatiehandleiding bijgekregen.. en het achterlicht zat al een connector op met 3 draden
 
en het achterlicht zat al een connector op met 3 draden
Dan is je achterlicht defect.
Want:
  • 1 draad is massa.
  • 1 draad is achterlicht.
  • 1 draad is remlicht.
Maw, er is maar 1 draad voor het achterlicht zowel de linker als rechter zijde dus wanneer daar spanning op gezet wordt MOETEN beide zijdes branden.
Past die connector op de originele connector van je kabelboom?
Zo ja, dan is het al zeker heel triest, want je achterlicht werkt met wisselspanning van de stator. (Velen noemen dit onterecht "Ontsteking")
Led kan niet goed tegen wisselspanning en de levensduur wordt hierdoor flink verkort!!!

Ik heb helaas nergens een installatiehandleiding bijgekregen..
Dit is een extra reden om de doosjesschuiver te bellen vooral als deze je een defect achterlicht heeft gestuurd !
 
Back
Top