kleinere slag, meer toeren mogelijk ?

Het zou kunnen ja..een 2f4r op een "std" krukas.

Alleen Melf, waar haalde jullie materiaal weg, aan de bovenkant van de ciilinder of onderkant?
 
Big B NRG said:
Het zou kunnen ja..een 2f4r op een "std" krukas.

Alleen Melf, waar haalde jullie materiaal weg, aan de bovenkant van de ciilinder of onderkant?

onderkant en van het blok , zoveel moest eraf ;)

maar we rijden nu niet voor niks met cilinder voor 40mm slag...
 
Wat is dat nou voor onzin , lange slag draait minder toeren. Dat is allemaal tot een bepaalde grens. En met die slag van 44mm kan je gewoon 14k draaien zonder problemen.
 
Big B NRG said:
Het zou kunnen ja..een 2f4r op een "std" krukas.

Waarom de 2fast zoveel scoort tov een speed ligt voornamelijk aan die slag.
Als jij dus bij die 47.6 boring een std as monteerd zit je gewoon weer op 70cc.
En denk niet dat er met een 2fast veel bruter gescoord gaat worden dan een speed ( als je uber houd de timingen nog in orde krijgt. ).
 
Wel eens beseft mss dat het om meer dan alleen timinge gaat..
Er zijn dingen die je zodanig moet corrigeren, dat het niet lukt met een haakse frees ofzo...
Think about it...
dit als je puur vermogen wilt he, als 20 pk al zat is....is het een ander verhaal
 
JohnB said:
Wat is dat nou voor onzin , lange slag draait minder toeren. Dat is allemaal tot een bepaalde grens. En met die slag van 44mm kan je gewoon 14k draaien zonder problemen.


volgens mij begrijp je mij verkeerd...
 
JohnB said:
Wat is dat nou voor onzin , lange slag draait minder toeren. Dat is allemaal tot een bepaalde grens. En met die slag van 44mm kan je gewoon 14k draaien zonder problemen.

Mee eens, je draait niet meer of minder toeren. Het is puur de grens die met een langere slag wat lager komt te liggen. En die grens, daar zitten we nog niet aan met onze scooters.
Een 2fast4race cilinder beukt meer toeren dan de gemiddelde Speed op Piaggio.
 
Joël said:
Mee eens, je draait niet meer of minder toeren. Het is puur de grens die met een langere slag wat lager komt te liggen. En die grens, daar zitten we nog niet aan met onze scooters.
Een 2fast4race cilinder beukt meer toeren dan de gemiddelde Speed op Piaggio.

De speed cilinders die ik hoog heb zien presteren draaide meer toeren dan de 2fast cilinders die ik heb zien presteren.

En dan nu even afgezien van die 04 @ 12.** toeren. :)
 
ABT said:
Dan loopt een AC Airsal nog beter 8P Ga maar eens kijken wat er met de timingen gebeurt.....

Ik heb niet gezegd dat het beter loopt. Timingen zijn dan gelijk aan een std cilinder oid ;)

Ik zeg alleen op een reply van melf, dat je een 2f4r pas zou kunnen maken op een "std" as.
 
Joël said:
Mee eens, je draait niet meer of minder toeren. Het is puur de grens die met een langere slag wat lager komt te liggen. En die grens, daar zitten we nog niet aan met onze scooters.
Een 2fast4race cilinder beukt meer toeren dan de gemiddelde Speed op Piaggio.

;)
uitgaande van 25 m/s kun je met 44mm slag 17000 rpm en met 39,3mm slag 19000 rpm halen. We hebben dus een ruime marges met onze blokjes.
Je kunt evt. zoeken in de leibaankracht waar malossi volgens sommigen hun 85mm as voor hebben gemaakt.
 
maar je zuiger maakt meer meters dus omgerekend ook meer toeren en je hebt met langere druifstang ook minder weerstand op de zijkanten van de zuiger dus minder slijtage en gaat lichter groetjes
 
Kale-Man said:
en die van mij ging met de lange drijfstang 500 toeren omhoog groetjes

Misschien stond je te licht op je rollen :+

nee ff serieus, volgens mij ben je een hele aardige kerel, heb je meerdere keren @ de sprints gezien, maar je weet echt niet waar je over praat...
 
Kale-Man said:
en die van mij ging met de lange drijfstang 500 toeren omhoog groetjes

:| lijkt me dat het niet aan de lengte van de drijfstang ligt, maar aan het gewicht van de as en cartervolume/druk
 
Back
Top