Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ben nieuw op het forum dus sorry als ik iets fout doe...
Ik heb een retro scooter benzhou Torino lx gekocht, maar de scooter loopt mij wel iets tehard (65-70). De scooter heeft niet de kabel uit de carterkap waarmee de meeste retros ontgrenst worden. Is er iemand met ervaring of enig idee hoe mijn scooter ontgrenst is en hoe ik deze weer kan begrenst worden.. Het lieft met een schakelaar zodat ik er tussen kan kiezen.. Mag best wat kosten
Gr. Dion
 
Dus, mijn scooter (Peugeot TKR) begon in een paar dagen slechter op te trekken en nu geraakt hij niet eens weg vanuit stilstand. Als ik gasgeef en met de scooter loop dan begint hij wel te rijden en trekt hij goed vanaf ongeveer 10km/h. Als hij op zijn poot staat en ik dan gasgeef draait het wiel +-5sec traag en begint dan pas heel hard te draaien. Ik heb mijn variorollen al bekeken en deze zijn nog niet versleten.
Alvast bedankt!
 
goedenavond, ik heb een kymco agility 12 inch, 60km geleden nieuwe zuiger cilinder cilinderkop en nokkenas geplaats 72cc kit tnt. echter na 60km heb k de chocke vervangen, en sindsdienheeft hij een nieuw mankement, halfgas gaat prima, maar als je meer gas geeft klikt ie soort van vast, als je de gashendel dan terugduwt stopt hij niet met gasgeven (hendel draait wel terug maar veert terug naar vol gas als je hem loslaat) tot je over een drempel gaat of een hele tijd hard remt, volgens mij word de gasschijf niet geklemt .. wat kan dit zijn? is de oorzaak bij de (universele dmp) choke? deze was gloednieuw.. maat het is pas begonnen na het plaatsen van deze choke. ik hoor het graag.
 
goedenavond, ik heb een kymco agility 12 inch, 60km geleden nieuwe zuiger cilinder cilinderkop en nokkenas geplaats 72cc kit tnt. echter na 60km heb k de chocke vervangen, en sindsdienheeft hij een nieuw mankement, halfgas gaat prima, maar als je meer gas geeft klikt ie soort van vast, als je de gashendel dan terugduwt stopt hij niet met gasgeven (hendel draait wel terug maar veert terug naar vol gas als je hem loslaat) tot je over een drempel gaat of een hele tijd hard remt, volgens mij word de gasschijf niet geklemt .. wat kan dit zijn? is de oorzaak bij de (universele dmp) choke? deze was gloednieuw.. maat het is pas begonnen na het plaatsen van deze choke. ik hoor het graag.

choke zorgt alleen voor de verhouding benzine/lucht dus zou toch echt bij je gasnaald gaan kijken en anders oude choke proberen en kijken of het dan weg is.
mvg roan
 
he ik heb een probleem mijn uitlaat hangt te dicht op de grond omdat mijn blok niet meer horizontaal staat nou is mijn vraag kan iemand mijn ophanging opnieuw lassen???
 

Attachments

  • IMG-20160305-WA0004.jpeg
    IMG-20160305-WA0004.jpeg
    111.1 KB · Views: 3
  • IMG-20160305-WA0008.jpeg
    IMG-20160305-WA0008.jpeg
    140.8 KB · Views: 5
Senzo Riva lux viel opeens uit en start niet meer!!!!!!!!

Onlangs heb ik een nieuwe carburateur laten plaatsen, daarnaast heb ik de scooter voorzien van een nieuwe bougie en zijn de kleppen afgesteld.

Heb mijn scooter een weekend niet gebruikt. Helaas toen ik vanochtend naar mijn werk ging, viel mijn scooter opeens uit. Ik reed 40 en stond binnen een paar meter stil. Het leek alsof de scooter een schok kreeg en vermogen verloor. Daarna kreeg ik de scooter niet meer aan.

Elektrisch wou hij niet meer starten. Als ik hem op de standaard zet, dan start hij wel door middel van kicken. Zodra ik hem van de standaard afhaal, valt die uit.

Ik weet niet wat het probleem kan zijn. Nieuwe carburateur, bougie en kleppen laten stellen. Ook is de olie onlangs vervangen. Op de teller staat nu ongeveer 3500 km. Dit is vrij weinig. Scooter is voor de rest in goede staat.

Kan iemand mij helpen?
 
Ik heb een aprillia sr 50 cc minarellie
17.5 mm carburateur
Gianellie horizontaal
Mijn vraag is welke drukveer en hoeveel gram rolletjes kan ik er het best in zetten

Hij rijd nu 70 top
 
Hallo, Ik heb sinds vandaag een puch zip type 3 en nu ben ik opzoek naar een sito plus uitlaat, zo'n lange versie zeg maar, maar zijn alle zip uitlaten hetzelfde kwa ophanging of moet ik een specifiek hebben voor mijn type 3?

Alvast bedankt!
 
Jongens ik heb een vraagje,ik heb gister mijn waterpomp deksel losgehaald om mijn oliepomp slangen los te halen, kan het kwaad dat ik aan het vliegwiel heb gedraaid, het gaat om een malaguti phantom f12r lc
 
Hallo,

Ik heb een vraagje mijn aerox heb een dip vanaf ong. 40 km/u. Wat zou dat kunnen zijn

Setup:

Mhr replica 70
Hpi
21 mm carb
malossi overbrening
Yasuni R
Gele druk veer malossi

Laat me maar wetenwat het kan zijn.

Ik dacht zelf een rode drukveer proberen?
 
hey allemaal ik ben nieuw hier en heb een vraag,
ik heb 3dagen geleden een mbk booster gekocht het oude model nog die verkoper is er mee van dendermonde tot in sint niklaas gereden waar ik hem in handen heb gekregen dat is wel een afstand dus de brommer leek me wel ok..
ik heb gistere heel de dag rond gereden vandaag start ik hem ik vertrek zonder problemen, ik kom op mijn bestemming ben nog geen uur van de brommer weg ik start hem weer zonder problemen ik vertrek en nog geen 2min later valt hij ineens stil, niet meer te starten 2tact is inorde en de benzine ook iemand de me kan helpen???
alvast bedankt
 
ik zelf ken er niet veel van, benzine is het al zeker niet.
hoe test ik de lucht?
en de vonk?
want wat ik zo raar vind is dat het van et ene op het andere moment stil viel, kan het dan nog steeds die vonk zijn dat het probleem is?
alvast vree bedankt voor de intresse!!!
 
Back
Top