Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

De MHR replica 50cc voor een derbi senda. Is die kwalitatief beter/sneller dan de athena 50cc? De athena heeft een losse binnenkop. Heeft dat eventueel nog voordeel?

Wil aankomende week 1 van de 2 cilinders bestellen voor de brommercross.
 
ik zou voor de athena gaan , kwaliteit/prijs verhouding is beter dan die van malossi , de malossi cilinder is misschien beter maar is toch een heel stuk duurder ook dacht ik.
 
Als er een dun olieslangetje naar de carburateur loopt kun je die los trekken terwijl de scooter loopt, als je dan ziet dat hij af en toe een beetje pompt is het goed. Als hij pompt lijkt het net een hartslag zeg maar.
 
Zijn er nog mensen hier die met een malossi mhr uitlaat rijden op mina verticaal? Mijn uitlaat hangt nogal los door de rubber ophanging en daardoor trilt de uitlaat enorm wanneer ik optrek.

Zijn er daar oplossingen voor? andere rubber blok in de ophanging plaatsen ofzo?
 
Hoi,
Ik heb even wat advies nodig voor het afstellen.
Kan geen nieuwe topic openen dus doe het even hier.
Setup:
Malossi Mhr Replica 70cc
21MM Carb
Hebo Vario
Malossi Fly koppeling
Yasuni (heeft losse flens dus denk c16?)
Koppeling zit een rode drukveer in.
Heb er nu een Fly opgezet want de koppeling die erin zat was compleet verrot.
Iemand enige idee kwa rolletjes, trekveertjes en drukveer?
En iemand advies voor een goed luchtfilter?
Alvast bedankt
 
okey even een vraagje, ik heb 2 dagen geleden een yamaha bw50 gekocht (minarelli verticaal) en die wil ik wat sneller maken dus 70cc malossi sport gekocht en een laser x-pro uitlaatje.
verder is alles allemaal standaard, kan ik dit er gewoon zo op zette zonder een grotere carb er op te zetten? of kan ik met grotere sproeiers gaan spelen?
verder nog tips ofzo voor het er op zetten van de cillinder en uitlaat?
gr tim
 
Wat is de formle voor het berekenen van de inhoud voor je cilinderkop. Ik wil compressieverhouding 1:15.

Is het 50cc / 15 = 3.33cc? Lijkt me niet...

(Vs+Vc)/Vc=15
(50+Vc)/Vc=15 .... maar dan. Wat is Vc?

Ik kom er effies niet uit. Lang geleden die wiskunde les.
 
Heb een SR staan met een morini blok die wat kuren heeft. Carb was namelijk niet vers meer dus heb er een nieuwe 17,5 opgezet omdat ik geen originele vervanging kon vinden. Daarna wat lopen afstellen en uiteindelijk liep die vrij goed. Zat wat een dipje in maar dit heeft te maken met de trekveren en dat spul.

Maar waar ik nu wel mee zit is dat hij "schiet" uit de uitlaat. Reed 80 op de teller, waarna ik dacht van dit is goed. Omdraaide en hij daarna niet meer wou. Ik kreeg deze scooter niet rijdend, dus kan niet vertellen of die dit ook al eerder deed. Mijn vraag is dus wat kan dit zijn? Slechte massa? Kapotte bobine? Ontsteking helemaal kapot? De SR is verder origineel met alleen een andere uitlaat en die 17,5 carb dus.
 
ok , met standaard filter neem ik aan? meestal zit je rond die sproeier wel.

het kan ook duiden op valse lucht via de keerringen of het carter zelf , maar het kan uiteraard de ontsteking zijn , hiervoor kun je het beste een volgorde aanhouden , eerst de bougie eens vervangen , de bougiedop doormeten en/of vervangen , kabel goed nakijken alsmede je kabelboom , zorgen dat er geen water of vuil ergens storing kan veroorzaken , En net zo belangrijk is de massakabel! Daarna word het duur of meten , je hebt te maken met de bobine en ontsteking , deze kun je beide doormeten met een goeie multimeter als je de gegevens hiervan hebt , ook kun je gewoon een andere ontsteking of bobine proberen maar dat kost natuurlijk meer dan meten!

een te arm mengsel kan er ook voor zorgen dat de scooter knalt , luchtstelschroef altijd even dichtdraaien en weer 1,5 slag uit draaien en gasnaald in het midden zetten.
 
Gasnaald staat in het midden en de luchtschroef staat 1,5 slag open. Is inderdaad met standaard filter. Persoonlijk vond ik de sproeier nogal groot aangezien hij hiervoor kleiner was dacht ik met de originele carb. Maar dat was een mikuni.

Bougie is nieuw, de rest zal ik dus door moeten meten. Kan voor de zekerheid nog wel eens een extra massa aanleggen van het blok naar het frame. En anders moet ik toch maar eens een andere ontsteking zien te regelen met bobine. Dit aangezien ik de waardes echt niet weet van de bobine en de ontsteking.
 
die moeten wel te vinden zijn op internet!

de sproeier is normaal met een standaard setup onbegrensd of met snelle uitlaat , standaard komt er meestal 88 sproeier in onbegrensd , de Dell orto meestal net iets groter.

verder , te grote sproeier is beter dan te klein natuurlijk , ik begin zelf ook liever iets groter en dan rustig aan steeds iets kleiner , dan weet je zeker dat het daar niet mis gaat ;)
 
Iemand hier die gebruikt maakt van de Techno 2T olie van de Action? Zoja, is dit nou wat of niet? Het scheelt namelijk een hoop geld en lees op veel fora dat het aan de kwaliteitseisen voldoet.

Btw: Iemand die weet wat voor bougie er in een Peugeot Speedfight 3 RS LC 2T gaat? er staat mij iets van bij dat het erg op een 4T bougie leek.
 
Rijd met die olie op me gillardoni 70cc (laagtoerig).
Doet het na 1 liter nog steeds goed geen rookvorming misschien wel een aangeteerde zuiger dat weet ik niet.

Maar een klein vraagje:

Ik heb een malossi overrange op me piaggio zip sp carter alleen wat moet ik precies aanpassen.
 
Back
Top