Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

ja ik heb een 13er dop op de boormachine gezet en toen krukas rondgedraaid, en de bougie tegen het blok aangehouden, maar ik krijg geen vonk.

heb net even alles nagemeten, maar ik krijg bij een ronddraaiend blok ook nergens een spanning op.

toen heb ik even de weerstanden doorgemeten, en op de cdi krijg ik op de rode 50 ohm, op de witte 0 ohm en op de groene 400 ohm

maar ik krijg ook 0 ohm weerstand op het gele en het bruine kabeltje van de verlichting.
en daar krijg ik bij ronddraaiend blok ook geen spanning op.
dus ik denk dat er iets mis is met de ontstekingsspoel
 
nog even een vraagje over de vespa, krijg dat kutding niet aan t vonken :(

moeten de kabeltjes voor de verlichting ook aangesloten zijn voor de ontsteking te laten werken?
of is het circuit onderbroken als die niet aangesloten is.

want het blokje heeft bij de vorige eigenaar altijd gelopen, en nu krijg ik het niet aan het vonken
 
hmm ja dat dacht ik ook al,
maar ik heb verder alles goed aangesloten
het dunne zwarte kabeltje zit op de massa, en de kabels naar de cdi zitten ook goed
maar hij wil niet vonken.

waar zou ik moeten beginnen? cdi/bobine eens vervangen ?
bougiekabel/dop en bougie zijn goed
 
geen id, dat heb ik nog niet geprobeerd,
maar als het goed is zou dat de massa moeten zijn van de bobine, dus die moet wel aan massa liggen.

en volgens degene waar ik het blok van gekocht heb moet die ook aan massa liggen
 
iemand die nog tips heeft om die pen die je remblokken vasthouden eruit te halen, zit geen mm beweging in dat kreng. (gaat om een zip) is nog nooit losgeweest en nu moet me voorwiel eruit. Tikken werkt niet
 
die pen door je remblokken in je klauw zitten ?

als het goed is zit daar op de 1e kant een borging, en als die eruit is dan zou je hem er toch uit moeten kunnen slaan met een doorslag oid
 
Heb je de remklauw los of nog op de poot zitten?
Als je hem los hebt hangen kun je hem ergens opleggen om er zo een tik op te geven of met een grote waterpomptang proberen er beweging in te krijgen.

Probeer de pin eerst een keer te.draaien. als dat lukt kan hij er ook uit.
 
hallo iedereen
kheb eigenlijk is een vraagske
kheb onlangs een bosster spirit gekocht van 2006 een a klasse
met sito gele malossi drukveer en hebo riem
maar hy reed 70 dus ik dacht ja vario ring is eruit kzal em er terug insteke bleek
dat vario van mallosi was
dus ben ik een orginele vario gn hale en erin gestoke en toen reed ik 50
maar mijn brommer maakte veel te veel toeren dus heb ik hem er terug afgedaan en reed ik 80
dan heb ik geprobeert met een orginel chapment en reed 60 maar ik trok helemaal niks dus dat was het ook niet dus nu heb ik in mijn sito een ring gelast en rijd ik 65-70

maar nu zou ik toch mijn brommer 45-50 willen laten rijden aangezien het een a klasse is en ik heb het gele plakje eraf gedaan

dus nu is mijn vraag wat ik best kan doe om mijn top 45-50 te laten zijn en tog nog redelijk goed trekken

mss kan ik proberen me een begrensde krulchap en dan mijn varioring erin maar ga ik dan ook nog zo veel toeren maken ?
dus als iemand een krulchap weet waar je ongeveer 5-10-15 rapper mee rijd en goed trekt
post het dan maar
of als je een ander idee hebt om het best te doen

jorden
 
Back
Top