KGL Racing Team Sprinter

Kenny Liebert

KGL Racing Team
De meeste zullen me wel al gezien hebben op de meetings met de bordeaux Slider/Stunt.
Heb er veel fun mee gehad maar om mooie tijden te halen in de scooter special is ie spijtig genoeg veel te zwaar. Daarom zijn we reeds van start gegaan met ons volgend projectje. We gaan nu ook voor een blote kader om zoveel mogelijk aan gewichtsbesparing te doen *D
Het eerste plan was om een hele frame te maken uit vol alluminium en dan stuk voor stuk uitfrezen zoals we gedaan hebben met de tussenframe van de stunt/slider. Maar omdat we hiermee waarschijnlijk niet genoeg gewicht gaan sparen gaan we ons wagen aan de nieuwe allu kiesler frame en fourche. Voor de rest is er al wat voorbereiding aan te pas gekomen, ziehier de foto's :)
Oja en voor die gene die het miss niet weten dit is het projectje waarmee ik dit seizoen enkele keren heb meegereden:
IMG_0595.JPG


Nu ons nieuw projectje, hier wat foto's van de stukken die we voorlopig al wat bij elkaar hebben gehaald:
Ditmaal ovetto motor zodat we naar 12" wielen kunnen gaan
IMG_0549.JPG


Voorwiel al heel wat afgefreesd + gepolierde randen en geschilderd met het herkenbaar bordeaux ^^ Achterwiel werk ik morgen aan verder, resultaat gooi ik hier later wel neer
IMG_0613.JPG


Tandjes/trapjes gemaakt in spaken + deel van de spaken weggehaald
IMG_0614.JPG


Kleine radiator, opgelapt en grilletje gemaakt in de stijl van de slider:
IMG_0551.JPG


Deze keer hebben we een opstelling gemaakt om onze blokken te koteren want met de dremel is dit nooit perfect te krijgen:
IMG_0609.JPG

IMG_0610.JPG

IMG_0611.JPG


Kleine Update 20-8-2010

Nog wat onderdelen bij elkaar gehaald :)
IMG_0615.JPG


IMG_0616.JPG


Qua uitlaat zal het ofwel deze worden, ofwel me C30 of MHR :)
IMG_0618.JPG


Ditmaal ook temperatuur sensor monteren vermits ik nu ook een elektrische pomp wil gaan gebruiken
IMG_0619.JPG


En de cilinder en blok zijn aan de beurt om te bewerken:
IMG_0620.JPG


De achtervelg duurt wat langer om te zandstralen dan verwacht dus die komt er binnekort pas op :)
Tot dan

Korte Update 23-8-2010

We hebben een BigBore gevonden voor ons project en daarvoor hebben we een gekende scoot gekocht :p
We gaan hem zoizo niet erg lang hebben, enkel de motor houden we en de rest kan dan weer verkocht worden, ik denk dat we hem een maandje zullen houden. Nog nieuws, voor iedereen dat deze scoot al eens wou zien: Hij komt mee op de eerstvolgende sprint van SBO! Dan kan je hem daar live komen bezichtigen of wie weet dan zelfs al kopen naargelang hoever we er mee klaar zijn :)

The Black Pearl ^^
Betere foto's volgen morgen
IMG_0625.JPG


IMG_0622.JPG


IMG_0633.JPG


Tot de volgende update!

Hier nog snel enkele foto's, vermits deze projectpagina eigenlijk voor m'n frame bedoelt is ga ik er niet mee overdrijven :p
Nu staan ze nog eens samen, maar deze keer is de slider wel afgewerkt ^^ Samen met een Derbi van een maat
DSC07895.JPG


DSC07904.JPG


DSC07908.JPG


DSC07917.JPG


Ziezo, de volledige shoot kan je hier terug vinden:
http://picasaweb.google.nl/kennyliebert/PhotoshootStuntBlackPearl?authkey=Gv1sRgCMbQ_5DU2I67iAE&feat=directlink

De volgende update zal weer over m'n frame gaan! :p

Update 25-8-2010

Vandaag is The Black Pearl uit elkaar gegaan, blokje open gedaan enz... De BigBore nog zo goed als nieuw net zoals de krukas van Kiesler, hier enkele foto's :)

IMG_0658.JPG


MHR BigBore 86,4cc XSH Tuned
IMG_0648.JPG


IMG_0650.JPG


IMG_0655.JPG


Keihin 28mm XSH Tuned
IMG_0660.JPG


Ben nog steeds aan het wachten op m'n frame, die zou normaal al lang moeten geleverd zijn maarja...
Binnekort gaat het blok wel al in elkaar voor de frame dus daarover binnekort een update, ook gaan we binnekort eens kijken voor een setje Lachgas :) Enkel heb hier nog wat vragen bij, wie op het forum rijd hier met lachgas? Thx

Tot de volgende!

Mini Update 28-8-2010

Vermits we met deze frame met een elektrische pomp gaan rijden moesten we met een ideetje komen om het gat aan de kant van de ontsteking te dichten op een nette manier, wel dit is het resultaat:

IMG_0675.JPG


IMG_0676.JPG


IMG_0677.JPG


Ziezo, korte update dat wel, maar beter dan niets :p
En ja we zijn nog steeds op dat frame aan het wachten -_-

Update!! 31-8-2010

Ja hoor, het frame en toebehoren zijn aangekomen! Heb meteen alles eens voorlopig in elkaar gegooid, hieronder de foto's :) De velgen gaan echt helemaal tot hun recht komen op dit frame! :p En neen, de achtervelg heb ik nog niet afgewerkt, dit komt nog..
Ook hebben we de ruimte van de krukas gekotterd :)

IMG_0680.JPG


IMG_0681.JPG


IMG_0682.JPG


IMG_0686.JPG


DSC07807.JPG


Ziezo dit was het voor vandaag :) Nu is het nog wachten op m'n lagers, dan kan het blok in elkaar, werk ik het achterwiel af enz..

Update 3-9-2010
Vandaag wat verder gewerkt aan de achtervelg en deze is volledig klaar om in een kleur te zetten, randjes gepolierd en reeds afgeplakt :) Onder het frame ook een voorlopige blok onder gehangen om wat gemakkelijker te werken. Ook een adapter gemaakt om een fijnere en dus lichtere remschijf te monteren. En vandaag ook een bestelling lichtgewicht batterijtjes ontvangen, op de lagers en de slick voor m'n achtervelg is het nog even wachten ^^ Ook al een iets gemaakt om de radiator netjes te kunnen vastmaken zo dicht mogelijk tegen de cilinder(elke cm buis gevuld met water is namelijk onnodig gewicht :p) Foto's:

IMG_0687.JPG


IMG_0688.JPG


IMG_0689.JPG


IMG_0690.JPG


IMG_0691.JPG


Korte update maar ik plaats liever iets dan een week niets te laten horen ^^ Het is vooral de adapter voor de schijf dat het meeste tijd gekost heeft vandaag... Bij de volgende update zal de velg afgewerkt zijn :)

Hele korte update 4-9-2010

Vandaag niet veel tijd gehad, maar heb de velg afgewerkt, deze staat nu mooi te drogen :)
IMG_0693.JPG


En de gaskabel van de stunt vervangen, deze begon stroef te lopen, en de XSH Carburator erop gezet om is uit te proberen bij de volgende meeting :)
IMG_0692.JPG


Garage staat weer mooi vol ^^
IMG_0695.JPG


Tot de volgende :)

Update 11-9-2010

Niet zo heel veel verandering, we wachten nog steeds op enkele bestellingen. En we hebben nog wat aan de slider gewerkt om hem af te krijgen voor morgen :) En nog meer nieuws, we hebben een andere krukas gevonden ^^ De Malossi pen 13 krukas, hele verbetering denk ik ten opzichte van de kiesler. Foto's:

Krukas:
IMG_0698.JPG


IMG_0699.JPG


Oja ook nog een reserve Big Bore gevonden (deze zal door ons worden getuned :))
IMG_0697.JPG


Pootjes uitgefreesd (alles is zelf gemaakt, pootjes zelf + de houder en het mechanisme om ze inklapbaar te maken)
IMG_0701.JPG


Haakje uitgefreesd om de radiator op z'n plek te houden:
IMG_0702.JPG


En Ja ook wij zijn onderweg naar Nijmegen!
IMG_0696.JPG


See you next update ;-)

Update 12-9-2010

Al terug thuis van Nijmegen, slecht weer = niet gereden.. Nu ja de mannen van scooterpowershop hadden al wat onderdelen bij die we hadden besteld :) Nu alleen nog wachten op de lagers:

Killswitch, nieuwe pakkingset, waterpomp, remmenset en vlotterbak :)
IMG_0705.JPG


IMG_0706.JPG


IMG_0707.JPG


Update 16-9-2010

Vandaag wat verder gewerkt aan het blok want onze lagers zijn aangekomen :) Ook de koeling al in orde gebracht..

IMG_0708.JPG


IMG_0709.JPG


IMG_0712.JPG


Voor de waterpomp een nylon houder gefreesd (zit toch wat vaster en ziet er heel wat netter uit dan die snelbinders :) )
IMG_0713.JPG


IMG_0714.JPG


Deksel ook klaar gemaakt, toch een dikke 200 gram kunnen uitfrezen (moet wel nog verder worden gepolierd)
IMG_0715.JPG


IMG_0717.JPG


Dit was het voor deze keer :)

Update 18-9-2010

Vandaag en gisteren goed doorgewerkt, blok steekt al onder het frame en heeft voor de eerste keer gedraaid :) Verder nog heel wat dingen afgewerkt.
Achterrem moet er nog op, handvatten nog plaatsen, carbu nog bewerken zodat we ook een grote filter kunnen plaatsen zoals op de stunt, carterkap nog verder polieren, alle kabels nog leggen, temp-meter installeren, batterij plaatsen, ...
En als dit allemaal gedaan is kan hij de bank op en kan het testen beginnen, normaal kunnen we hem tegen de volgende meeting klaar hebben :) Maar na de eerste start draaide hij al meteen zeer goed dus dat is al een positief begin :)
Foto's:

Squish was niet goed te krijgen dus moest er een deel van de cilinder worden afgedraaid
IMG_0718.JPG


Verse band binnengekregen
IMG_0720.JPG


KGL Tuning :p
IMG_0722.JPG


IMG_0723.JPG


IMG_0724.JPG


IMG_0726.JPG


Borgingen overal ook allemaal klaar :)
IMG_0728.JPG


Enige verandering is de filter die nog naar een grote zal worden verwisseld :)
IMG_0729.JPG


IMG_0730.JPG


Ontsteking enz aangesloten en zo proper mogelijk opgehangen
IMG_0731.JPG


Zitje gegraveerd met KGL "logo"
IMG_0732.JPG


Andere remmenset gekocht met 6 pistons
IMG_0734.JPG


Zeer binnenkort de volgende update, het werk schiet nu zeer snel op :)

Update 20-9-2010

Vandaag ook weer goed doorgewerkt, en het "To-Do" lijstje van gisteren is volledig afgewerkt, ook de overbrenging er in gezet. Vanaf morgen kan hij op de bank en kan het afstellen beginnen, moet nog wat sproeiertjes gaan testen want draait nog niet perfect :)

Ook ff een vraagje richting andere super specials, rond welk gewicht zitten jullie? :) Als we hem meenemen naar de meeting kan ik hem ook ff wegen..

Ik zal binnenkort ook wat HQ pic's online zetten :)

Foto's:
Stage 6 teller
IMG_0737.JPG


"Dashboard" gemaakt voor batterij, knopjes en volt-metertje om de boel wat in de gaten te kunnen houden
IMG_0738.JPG


Carterkap verder gepolierd en propere kick op gezet :)
IMG_0740.JPG


IMG_0741.JPG


Totaalplaatje
IMG_0742.JPG


IMG_0743.JPG


IMG_0744.JPG


Ziezo, het totaalbeeld zit er nu wel in denkik zo :) Komen binnenkort wat betere foto's ;)

Update 23-09-2010

Vandaag is de scoot voor de eerste keer op de bank gegaan. Er is nog veel afstellings-werk aan en we zullen hem waarschijnlijk niet klaar krijgen voor Lisse. Het is stom om nu met een scoot te gaan rijden die niet voor de volle 100% vlot loopt, we zullen er nog heel wat tijd insteken en zullen dan volgend seizoen er zeker mee aan de start staan. We zullen wel terug aanwezig zijn op de meeting maar dan enkel met de Stunt Ook hebben we een stuur-demper besteld voor het frame, zal ziozo de stabiliteit ten goede komen denkik zo.

De stunt heeft na nog wat testen daarentegen wel weer een hoger vermogen gehaald dus een persoonlijk record zit er misschien wel in, we zullen ook op de meeting zelf nog wat gaan testen met vertandingen fzo :)

Update 24-9-2010

Zoals ik gisteren al zei, zijn we begonnen met een wheeliebar, ook hier hadden we dan een id voor om het origineel te maken, iets wat we nog niet gezien hadden... Daarom zijn we begonnen een een wheeliebar met vierkante buizen idpv ronde en idpv de boel te lassen wordt deze (je raad het nooit)... gefreesd :p Hopelijk komen we wanneer alles klaar is op een wheeliebar dat stevig en niet te zwaar is :)

Foto's tot zo ver:

Dit is het eerste stuk van de wheeliebar, momenteel bezig met de eerste driehoek en de verbinding naar de bovenkant van het frame.
IMG_0745.JPG


IMG_0746.JPG


IMG_0747.JPG


Het vervolg krijg je binnenkort wel :)

Update 30-9-2010

Vandaag even tijd gemaakt om wat foto's te maken van de wheeliebar, de driehoek is achter het wiel is af, moet wel hier en daar nog wat gefreesd worden maar de vorm zit er al in.. Ook gezorgd dat ie verstelbaar is enz enz..

SBO Seizoen 2010 Is afgelopen en de stunt kan dus ook in winterslaap, en we hebben hem een mooi en warm plaatsje gegeven :p

Foto's:
IMG_0750.JPG


IMG_0751.JPG


IMG_0752.JPG


IMG_0753.JPG


IMG_0754.JPG


IMG_0755.JPG


IMG_0756.JPG


Tot de volgende update! :p

Update 15-10-2010

Ja het was weer even geleden maar vandaag hebben we de wheeliebar af gekregen! Ook hebben we een draaibaar spruitstukje gemonteerd, nu zit alles wat beter op z'n plek.. De afdichtingskap van de ontsteking is er op de foto's af omdat deze begon te barsten, deze zijn we met betere kwaliteits plexi opnieuw aan het maken :)

Foto's:

DSC08083.JPG


DSC08085.JPG


DSC08077.JPG


DSC08078.JPG


DSC08079.JPG


DSC08080.JPG


DSC08081.JPG


DSC08082.JPG


Tot de volgende update :)

Update 26-02-2011

Zo het was weer 4 maanden geleden sinds de laatste update, niet zo veel te melden deze keer. We zijn er gewoon weer stilaan terug aan begonnen. Laatst had ik een carbu 30mm gekocht op internet, deze hebben we zelf even bewerkt en gemonteerd. Ook heb ik een stuurdemper gekocht en gemonteerd ;) Volgende update zal handelen over de resultaten van de testbank :)

181560_1740039912369_1579821653_1665836_5689000_n.jpg


184354_1740040952395_1579821653_1665837_22065_n.jpg


Was maar een kleine update maar beter zo dan helemaal niets :) Tot binnenkort voor de testbank-results!

Update 13-03-2011

Zoals beloofd een kort verslagje over de testbank resultaten met een filmpje :) Bij de test gaf hij vandaag steeds een goed vermogen (rond de 30 pk) alleen is naar mijn weten de opbouw van de curve nog niet wat het moet zijn.. Ik heb natuurlijk nog wel tijd om dit probleem te verhelpen :) Tips zijn altijd welkom.. Zit nu 3,5 gram in qua gewichten en zit dus rond een toerental van 14k.. Ohja op het rare verloop van het toerental in het begin hoef je niet te letten, dit was enkel bij deze run, de andere runs had ik over de hele lijn een constant toerental maar de curve bleef hetzelfde (enkel gaf deze curve het hoogste pk weer :))

Grafiek:
test9.jpg


En nog een filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=hKRimOscnvk"]http://www.youtube.com/watch?v=hKRimOscnvk[/ame]

Binnenkort gaan we eens de baan op om wat tests te doen dus daarvan kan je hier binnenkort ook wel een filmpje van verwachten.
Tot dan!

Update 15-04-2011

Vandaag zowat de hele dag aan de testbank gestaan, veel dingen bijgeleerd :p Ik heb voor etten-leur nog enkele dingen die ik op de baan kan testen. Ik heb 2 afstellingen, 1tje waar ik een constante grafiek krijg bij 25 pk en 1 waar ik een slechte opbouw heb maar wel 31 pk haal. Nu staat hij op de eerste afstelling, kan ik op de baan nog wat sleutelen en zien wat het beste gaat werken :)

Grafiekjes:

Zuiverste grafiek 25pk (hobbeltjes in grafiek is doordat het wiel nogal springt soms op de bank)
206763_1825558170272_1579821653_1792635_5718125_n.jpg


Slechte opbouw maar hoger piekvermogen:
207324_1825566210473_1579821653_1792638_336629_n.jpg


Dan heb ik zoals ik eerder al had vermeld een constructie gebouwd om onze frame veel vaster te kunnen zetten op de bank en zo de krachten op het balhoofd zoveel mogelijk te verminderen. Hier enkele foto's:

217114_1825537889765_1579821653_1792625_8060571_n.jpg


215757_1825538969792_1579821653_1792626_175146_n.jpg


205784_1825540089820_1579821653_1792627_3528247_n.jpg


Voila, dat was het dan weer voor het moment. Eerstvolgende update zal na Etten-Leur zijn!

Update 17-4-2011

Net terug van Etten-Leur, het was weer een topdag! Super weer en wat wil je dan nog meer? Oja Sprinten! Ik kon dus vandaag voor het aller eerst eens op m'n nieuw frame rijden, wat eerst wel serieus wennen was! De dag gestart met een 7,9 sec en geëindigd met een 7,3 met reactie van 0,2. De carbu bleek elke keer droog komen te staan wanneer het frame tegen z'n wheeliebar aanschoot. Nu tegen de volgende meeting lossen we dit op, lichtere rollen, langere vertanding en een koso 32 of koso 34 op de kop zien te tikken. Dan zullen we wel weer een heel stuk opschieten denkik! Maargoed ik ben alsnog tevreden, het frame rijd stabiel, de wheeliebar doet z'n werk en ik heb kunnen wennen aan het nieuwe project, de rest volgt wel vanzelf!!

Oja dan heb ik de dag nog kunnen afsluiten met het winnen van een beker voor mooiste Scooter op de customshow (met de slider waarmee ik vorig jaar ree) en heb daarvoor een waardebon gekregen van 35 euro van de mannen van scooter power!! Super bedankt daarvoor!!

Filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=T70V58_6zdM"]http://www.youtube.com/watch?v=T70V58_6zdM[/ame]

Heb meteen ook de foto's online gezet voor iedereen!:
https://picasaweb.google.com/kglracing/MeetingEttenLeur2011?authkey=Gv1sRgCOOrsJeT7bmsGg#

DSC09143.JPG

DSC09158.JPG


Tot de volgende update!

Update 16-02-2012

Wij zijn stilaan ook begonnen aan de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Eerst en vooral hebben we een nieuwe carbu aangeschaft (mikuni 32mm) ter vervanging van de 28mm keihin waar we vorig seizoen het meeste mee gereden hebben (vermits de 30mm die we toen geprobeerd hadden niets als last gaf).
Binnen enkele weken gaan we tijd maken om hem op de bank te zetten, op de baan reageert hij heel goed op de eerste 20 meter(spijtig genoeg niet de mogelijkheid om op langere weg te testen..). Owke foto's:

IMG_1358.JPG


IMG_1423.JPG


Omdat in het nieuwe reglement een gewicht moet bekomen worden van 120kg moesten we een manier vinden om wat gewicht bij te komen. Eerst en vooral hebben we de mountain-bike remmen weg gedaan en terug een brembo klauw geplaatst. Hiervoor hebben we een rem-leiding op maat laten maken:

IMG_1424.JPG


IMG_1425.JPG


Vermits deze remset maximum een kleine kilo meer weegt dan de vorige remset moesten we een manier vinden om meer gewicht bij te plaatsen en toch ook nog regelbaar te maken (naarmate welke kledij ik draag kan ik dan het gewicht van het frame aanpassen). Daarom hebben we bladen lood uitgesneden en een bijbehorende houder gemaakt om deze vast te klemmen:

IMG_1421.JPG


IMG_1422.JPG


IMG_1426.JPG


Ziezo dat was het voorlopig :) Eerst volgende werk is het frame op de testbank zetten.

Tot de volgende update!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er weer heel strak uit! Maar wil je in de scooter special of in de super special gaan rijden? Want in de scooter special zijn namelijk geen alu frames toegestaan.
 
Het zal natuurlijk niet anders kunnen dan in super special te gaan rijden, maar ik heb toch mijn bedenkingen over wat het reglement zegt. Er staat "er mogen wijzigingen aan het originele frame worden gemaakt" Dus met andere woorden als ik van een origineel frame een stukje buis neem en daarop een hele alu frame aan vast maak mag ik hiermee in scooter special rijden?
 
Het zal natuurlijk niet anders kunnen dan in super special te gaan rijden, maar ik heb toch mijn bedenkingen over wat het reglement zegt. Er staat "er mogen wijzigingen aan het originele frame worden gemaakt" Dus met andere woorden als ik van een origineel frame een stukje buis neem en daarop een hele alu frame aan vast maak mag ik hiermee in scooter special rijden?
Nee lijkt me niet,hier bedoelen ze eerder mee een alu vork etc,er mogen dingen vanaf,het zou raar zijn dat als je het balhoofd van je origineel frame afzaagt en de rest van alu maakt,dat ze dat goedkeuren.
 
Vet dat alles zelf doet ! Lukt het ook al een beetje met je Testbank.
Of heb je die inmiddels niet meer ?Gr,
Jawel die hebben we nog, alleen zijn we nog wat aan het zoeken voor de juiste instelling ;)
Maar ja je meet er verschillen mee natuurlijk dus op zich is dit wel een luxe om af te stellen :7
 
in de regelementen staat dat het frame volgens het gehomologeerd model moet zijn:)
dus je pakt een orgineel frame en last er een andere ophanging op, andere voorvork en klaar, scooterspecial dus:)

superspecial is een compleet zelf bouw frame, of je die nu van hout of alluminium maakt mag je zelf weten, als het technisch maar goed in elkaar steekt.

met jou speed zou ik dus een orgineel frame omlasse anders rijd je net als dit jaar weer voor niks mee in een verkeerde klasse.

Verder erg gaaf dat je alles zelf zo kunt maken!
succes er mee.
 
Nu ja, die frame is al besteld dus daar kunnen we niet meer onderuit, we gaan gewoon dezelfde blok opbouwen en uitkijken voor een BigBore, eens we die vinden gaat het blok terug uit elkaar :)
 
was dat niet die bb die niet vooruit te branden was

en die kerel reed op het filmpje zonder helm
Zou kunnen, maar die afstelling was toen ook alles behalve goed, nu staat die al veel beter :) Maar ik steek in deze blok geen tijd qua afstelling, dat komt als die kit op m'n frame komt te staan :W
 
Zeker een netjes project.
ben benieuwd hoe het frame er compleet uit komt te zien.
moet zeker hard kunnen lopen die BB aangezien je hem zelf op de testbank kunt afstellen en alles kunt testen.
Groetjes.
 
Zeker een netjes project.
ben benieuwd hoe het frame er compleet uit komt te zien.
moet zeker hard kunnen lopen die BB aangezien je hem zelf op de testbank kunt afstellen en alles kunt testen.
Groetjes.
Ja normaal komt deze wel dik in orde, alleen is het nog afwachten tot we eens nieuws krijgen van het frame, we zijn nu toch al een dikke 3 weken aan het wachten :s
Maar misschien het blok als hij klaar is monteren op een ander frame en daarmee al wat dingen proberen in afwachting fzo :)
 
Vind het maar zonde om zo pracht rox te kopen alleen voor het blok, maar ben benieuwd hoe het blok ga knallen onder dat frame. Succes, en zal dit zeker volgen.
 
Back
Top