kenteken overschrijven

Status
Not open for further replies.

Janssuh

Janssuh.nl
Heyhey,
Ik had even een vraag over het overschrijven van een kenteken.
A.s. maandag ga ik als het goed is een scooter particulier kopen met een kentekenbewijs.
Ik heb gehoort dat je dit kentekenbewijs moet overlaten schrijven op het postkantoor.
Klopt het dat als ik aan de eigenaar waar de scooter nu nog van is, als ik dan kentekenbewijs Deel A meeneem naar het postkantoor dat ik hem dan gewoon binnen 10min op mijn naam kan laten overschrijven? Of moet die persoon zelf mee? En heb ik nog andere dingen nodig?
Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

mja dat had ik ook al allemaal gevonden maar kwou gewoon eve nvan iemand horen die het misschien al gedaan had..
Want hoe kom ik bijvoorbeeld aan dat tenaamstellingsbewijs en overschrijvingsbewijs? of wat houd dat in?
 
mja dat had ik ook al allemaal gevonden maar kwou gewoon eve nvan iemand horen die het misschien al gedaan had..
Want hoe kom ik bijvoorbeeld aan dat tenaamstellingsbewijs en overschrijvingsbewijs? of wat houd dat in?


Ik denk dat ze met een tenaamstelling bewijs een simpel briefje bedoelen waarin de eigenaar van de kentekenhouder duidelijk maakt dat deze overgezet moet gaan worden op jouw naam.
Dat denk ik dan, als ik ff simpel beredeneer.

Correct me if i'm wrong...
 
Het liefst neem je alle delen van het kenteken mee,en uiteraard je brommercertificaat + uitreksel of je rijbewijs(als je dat al hebt)...
Als ie op jouw naam overgeschreven is,dan krijft de verkoper een vrijwaring(da's voor hem/haar het bewijs dat de scooter niet meer op zijn naam staat)

greetzzz Jim
 
Je gaat met je 3 delen van je kenteken bewijs naar postkantoor, dan regelen hun dat, kost 8 nog wat dacht ik. En je krijgt 1 deel terug met een stempel erop(vrijwaring), en voor de andere word een nieuw bewijs gemaakt.

Wel altijd eerst betaling laten doen, want zodra je hem op zijn naam zet is die scooter van hem. Dus kan die ineens zeggen ik betaal niet...
 
ik ben diegene die de scooter gaat kopen..
en ik heb gehoord dat als ik dan mrogen naar de koper toega.. dan ga ik dinsdagmiddag naar het postkantoor met het bovenstedeel van het kentekenbewijs van de verkoper.
Dan kan ik hem dan gewoon op mijn naam laten zetten en dan ga ik dan naar de verkoper toe, vraag om het onderste deel van het kentekenbewijs, betaal en rij dan de scooter naar huis
 
Je moet Deel IB (Tenaamstellingsbewijs) en deel II (Overschrijvingsbewijs) bij je hebben.
Deel IB wordt ongeldig gemaakt door een kruis en stempel, zonder deel II kun je 'm niet overschrijven.

Je krijgt ook een vrijwaring mee, die moet je aan de oude eigenaar geven (Samen met het oude (Ongeldige) deel IB).
 
jep dat is dus gewoon het bovenste (of onderste stuk licht eraan hoe je het bekijkt) van je kentekenformulier..
en dan moet ik gewoon van mezelf legitimatie meenemen natuurlijk en het voertuigbewijs (andere gedeelte van kenteken) krijg ik dan van de nieuwe eigenaar alst goed is.
Tnx voor de info kga hem vanavond halen (H) :D
 
Yeah het is gelukt..
je hebt inderdaad gewoon nodig overschrijvingsbewijs en tenaamstellingsbewijs en dan kopie van het bevolkingsregister + ID kaart :D
whoei I've got a TGB (H)
 
Hee ik wil een scooter gaan kopen maar als ik hem na het overschrijven enzo meteen schors krijg je daarna dan noch iets van een brief thuis gestuurd of krijg je daar verder niks thuis van??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top