Kenteken op ''pauze'' zetten

bjorn-aerox

Well-Known Member
Hoi,


ik ga waarschijnlik een 2e aerox kopen, en wil het kenteken op ''pauze'' zetten.
Dus dat het kenteken bij het frame blijft, maar dat ik er geen verzekering etc. voor hoef te betalen.

Ik heb hierover gelezen maar kon het ineens niet meer vinden,

je kon bij het postkantoor voor 10 euro je kenteken op ''pauze'' zetten, kan iemand dit bevestigen voor mij?

bedankt +ralf+
 
Advertisement - register to remove this

10,50 btw :p

je moet idd even naar het postkantoor met je kentekenbewijs en je brommerrijbewijsm , of auto of motorrijbewijs.

en je moet 16 zijn overigens.
 
  • Move to Regelgeving & Wetten

Hier ook 9,50 of 9,90 oid. Lekker spannend, kost dus gewoon 10 euro.

Schors hem voor een jaar (12mnd)! Kost hetzelfde als voor minder maanden, en je kan hem er op elk gewenst moment gratis uithalen. Als je voor 3 maand kiest en je hebt toch 4 maand nodig, moet je dus nog een keer schorsen, ben je 20 eur kwijt. Als je 12mnd had gedaan, haal je hem na die 4e maand gewoon uit de schorsing voor 0 euro, ben je in totaal dus 10 eur kwijt :)
 
Hee ik wil een scooter gaan kopen voor een project, maar als ik hem nou laat overschrijven en dan meteen laat schorsen krijg ik er daarna dan noch iets van thuis gestuurd of hoor je daar verder niks meer van?
 
Bij het overschrijven direct aangeven dat hij geschorst moet worden, anders rekenen ze 2x (als je eerst overschrijft en daarna pas zegt dat ze hem moeten schorsen). En voor een heel jaar doen, niet voor 3 of 6 maand of dat soort grapjes. Kost evenveel en je kan hem toch op elk gewenst moment kostenloos uit de schorsing halen.
 
Dan krijg je na een tijdje een brief met een waarschuwing dat je het voertuig moet verzekeren, omdat hun ook niet kunnen controleren of jij nou wél of niet rijdt.
 
Verzekering kan je alleen stopzetten met een vrijwaringsbewijs. Of het ook met schorsingsbewijs kan weet ik niet. In elk geval zoals Melvin aangeeft, als je een scooter op je naam zet maar niet schorst en ook niet verzekerd krijg je vanzelf een waarschuwing of direct een boete van het RDW.
 
en als je hem geschorst hebt.
en je wiilt hem weer gebruiken,
fixen ze dat zo voor je kostenloos?
of moet je de hele scooter opnieuw laten keuren?
 
Dan ga je gewoon weer naar het postkantoor (of online) en laat je hem 'ontschorsen'. (waarom moet ik nu aan een boom denken?)

Dit kost overigens niets. Dus geen keuring of wat dan ook, gewoon een administratieve handeling.

Mocht je overigens langer dan een jaar bezig zijn, krijg je meestal na 11 maanden een brief dat je schorsing bijna verloopt en dan kun je hem voor 10 euro weer verlengen.
 
Back
Top