Keeway lampen

Keewayspeed

New Member
Dag iedereen ik heb weer verlichting op mijn scooter (keeway focus 2006) via mijn stator maar als ik nu ga rijden met een nieuwe lamp er in dan gaat hij maar een paar meter stuk en mijn voor lampen zijn veel feller dan ze horen te zijn wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

De draden en connectors tussen je startor en regelaar nakijken op breuk en slecht contact . Eventueel spanning uit je stator meten , staan filmpjes op you tube hoe je dat moet doen. Wordt je accu wel geladen ? Met verhoogd stationair draaien tussen 13 en 15 volt .
Zekering nog goed?
Er zit tussen dat circuit geen zekering , alleen voor de spanning via de accu
 
De draden en connectoren tussen je startor en regelaar nakijken op breuk en slecht contact . Eventueel spanning uit je stator meten , staan filmpjes op you tube hoe je dat moet doen. Wordt je accu wel geladen ? Met laadstation tussen 13 en 15 volt.

Er zit tussen dat circuit geen zekering , alleen voor de spanning via de accu
Ohh oeps. Sorry
 
Hier de stator waarde , en de waarde van je regelaar . Aan de hand van deze gegevens kun je beide door meten.
 

Attachments

  • KEEWAY FOCUS-MATRIX 50CC SERVICE MANUAL-001.jpg
    KEEWAY FOCUS-MATRIX 50CC SERVICE MANUAL-001.jpg
    105.5 KB · Views: 4
Heb er een paar dagen geleden een nieuwe op gezet
Heb je wel de juiste spanningsregelaar voor jouw scooter gekocht?
Want ondanks dat de connectoren van de meeste spanningsregelaars er hetzelfde uitzien, is de pin-out soms toch anders.

Maar dat zal een meting met een multimeter uitwijzen.
 
Zie alleen dat bij de ohm meting van de stator , in dat kader twee keer W/R - ground staat . Is waarschijnlijk een fout er moet er èèn Y/W - ground zijn . Sparky weet jij welke er fout is / en of het fout is
 
Is waarschijnlijk een fout er moet er èèn Y/W - ground zijn . Sparky weet jij welke er fout is / en of het fout is
Ik denk dat je gelijk hebt, eigenlijk weet ik dit wel zeker.
Beide metingen zijn naar massa.
De onderste waarde in de tabel moet YW ---> GND zijn, dit is de lichtspoel en die ligt, als je naar de spoel kijkt, met de minste windingen naar massa. (dus ook de laagste weerstand marge)

Ik zie dit vaker in schema's en manuals vooral als ze uit het Chinees vertaald zijn.

Zo zie je ook een zin:
Use a procket tester, dit moet waarschijnlijk pocket zijn en hier bedoelen ze weer multimeter mee????

en ook:
Disconnect the magneto lead wire coupler, dit moet connector zijn.

Zo ook:
If the resitance checked is incorrect moet waarschijnlijk zijn, If the resistance measured is incorrect.

Hiermee wil ik zeggen dat er niet altijd veel aandacht geschonken wordt aan de vertalingen en er wel eens verwarring ontstaat wat ze nu precies bedoelen.
Kijk maar eens naar de "koppen" in de tabel met weerstandswaardes van de spanningsregelaar.
Hier hebben ze zich niet eens de moeite gedaan om deze Chinese tekens te vertalen en het plaatje opnieuw te tekenen!
 
Ik ben er dus achter gekomen dat ik voor en achterlicht 24 volt heb! Geen idee waarom ik heb de spanningsregelaar bekend. En die is goed (voor de goede scooter) dus misschien dat er wat anders is
 
Haal de connector van je achterlicht eens los of neem het duplo lampje er eens uit en meet de spanning dan eens bij je koplamp.
Als de spanning bij de koplamp nu wel goed is, kijk de massaverbinding van je achterlicht na.

Edit: hieronder het elektrisch schema van jouw scooter maar wellicht heb je dit al want dit staat ook vaak afgebeeld in de usermanual.
 

Attachments

  • keeway_focus_matrix_electrical_diagram.pdf
    122.9 KB · Views: 4
Last edited:
Back
Top