Kawasaki AR50 ervaringen ?

Status
Not open for further replies.

Rally

Was het maar waar...
Nice, een brommer gedeelte :)

scooters zijn leuk, absoluut, maar we weten ook allemaal dat het klauwen met geld kost ..

toen ik op mijn 16e mijn eerste scootertje total loss had gereden wou ik toch maar een brommer kopen, nou had een vriend van mij toen een kawasaki ar50, en ik vond het wel leuk, 6bakje, makkelijk rijden (geen zenuwachtig gedoe) en zuinig bijna eng :)

nou snap ik ook dat de gemiddelde scooteraar niks van dit ding af wil weten :D maar misschien zijn er members die zo'n ding hebben of gehad hebben, misschien zijn er wel mensen die een (originele) 80 erop gehad hebben, of zo'n 90 van 50cc.nl (hij staat er als 100) ..

ik heb in elk geval voor 2 zuigers en 3 koppelingsplaten heeele einden afgelegd in 5 jaar tijd met het (tamelijk) onverwoestbare apparaat :W

ik heb ook zo'n 90 geprobeerd (de 80 met kop en zuiger (alles los
:? ) was wel erg duur (zo'n 900 gulden destijds)) alleen heeft het bij mij nooit goed gereden, althans niet met 20mm carb, met 14mm carb heeft ie wel redeljk gereden (96 digi) en dan nog 1:30 verbruiken :p

maar ok wel een beetje lange startpost, ben benieuwd of er echt mensen zijn hier die dit interesseert ;)
 
Advertisement - register to remove this

Heb je misschien wat grote pics ervan?

Ken ze helemaal niet, terwijl ik vroeger ook into shakels was (heb MT en DT gehad)
 
Dingen zijn een soort kruising tussen een MB en MBX, vind ze best mooi opzich.
Beetje iel alleen.

ar50-08.jpg
 
Ik had er een tijd terug ook bijna 1 gekocht, toen is het toch een MB geworden omdat daar gewoon wat meer spul voor te krijgen is. Ik vind het best leuke brommers :)
 
Ik wil ook nog steeds wel een schakel, maar zo'n bak????
Nou daar zou ik toch nog wel 2 keer over moeten denken!
 
Een gozer van mijn oude werk had er 1, en ik weet dat ze hard op te voeren zijn als je tenminste aan spullen kan komen. Ik vind hem in ieder geval een stuk mooier als een mb . En een 6 bak is wel aantrekkelijk vind ik.
 
ik heb geen foto's van de mijne, ziet er ook al niet meer uit hoor :p
ik vind ze inderdaad ook mooier als een mb, een kawa heeft vorm in de tank enzo, monoveer en het zadel is ook wat subtieler enzo.
standaard zijn ze niet zo hoog als op die foto en om eerlijk te zijn vind ik dat ook beter rijden dan opgehoogd, nog chiller dus, het is echt een chillbrommer met originele cylinder hoewel de homoet op die foto best wat herrie maakt als de dempwol verbaggerd is (snel!).

het blokje is hetzelfde als die onder de ar80, op wat versnellingsbakverhoudingen na dacht ik, dus die cylinder kan er op maar is best duur (kop cylinder zuiger, zuigerveren, alles los, kost bij elkaar 431,50 euro!! www.vdhparts.nl )

maar gelukkig is de originele uitlaat ook de originele van de AR80 :p anders heb je nog een klein probleem

dan heb je nog de "100"cc bij www.50cc.nl maar daar bestaat weer geen cylinderkop van :(

opvoeren is niet makkelijk, mb is inderdaad zat voor te krijgen op zich.

toch rijd de originele cylinder 75 digi ofzo en dat met een verbruik van 1:40 ongeveer, en het blijft heeeel lang heel, dat is wel gunstig :)
 
Ah ik heb net een japanse site met wat leuke kawa's teruggevonden

link

ik was het alweer vergeten maar was ook nog een crossbroertje met dit blok, de AE50/80 :p het oerlelijke ding staat ook op die site :D
 
ik heb er 1 gehad, heb em een maand gehad en toen weer verkocht, heb er nu eigenlijk spijt van :(
 
AR50 heb ik nooit gehad, nooit aan gedacht om te kopen ook eigenlijk. Er is gewoon te weinig voor te krijgen. Verder wel leuke dingen. Beter dan een Yamaha RD in ieder geval...
 
hij is eigenlijk ook alleen goed geschikt om goedkoop probleemloos te cruisen, jammer dat die 80 zo duur is (op een brommer die 5 jaar geleden 400 gulden kostte ), dan is ie met originele uitlaat ook nog heeeeeel stil (en best vlot en nog goed zuinig :) ) , komt bij dat het een licht en laag brommertje is, je klapt hem echt alle kanten op :p

nog even wat info, aangezien er ook 80 op het blokje gaat is de slag bij 50 vrij lang, 8k rpm is dan ook de max en je hebt wat meer koppel als bij een honda 50 snel (handig zo'n 6bak :p), wel minder vermogen..

dat verklaart de motorische eigenschappen een beetje (en misschien waarom ie niet zo populair was?)

btw, er waren ook UK modellen met een 5bak en wat meer vermogen d8 ik, nooit 1 gezien in NL, ooit eens een advertentie dat wel.
 
Originally posted by Da_V_iD
ik heb er 1 gehad, heb em een maand gehad en toen weer verkocht, heb er nu eigenlijk spijt van :(

jippie krijg hem dit weekend weer terug, die gast kon er nix mee, we hebben elek onsteking vervangen voor 1 van zundapp, puur omdat dat goedkoop is en elek helemaal dood was (en ik nu een binnenrotor kan monteren)
 
dit was de mijne,is een goeie 3 jaar terug ik werd net 16 toen:

AR%20Richard.jpg


reed erg lekker en heb er veel plezier van gehad,er gaat toch niks boven lekker schakelen als je net 16 bent :)
 
ik heb wel ergens zo'n workshop manual van Haynes, ik zoek hem even op en kijk of er een goeie tekening in staat :)

/* edit:

Gevonden! Er staan idd exploded view tekeningen in van het blok, maar niet 1tje.

er staat in :

- exploded view cylinderhead + barrel
- exploded view crankcases
- exploded view crankshaft
- exploded view gearbox shaft
- exploded view gearchange mechanism
- exploded view clutch
- exploded view kickstart assembly

en dat lijkt mij wel bijna het hele blokje, wel in 7 tekeningen dus.

mocht je nog interesse hebben laat het even weten :) */
 
Last edited:
Originally posted by Rally
ik heb wel ergens zo'n workshop manual van Haynes, ik zoek hem even op en kijk of er een goeie tekening in staat :)

/* edit:

Gevonden! Er staan idd exploded view tekeningen in van het blok, maar niet 1tje.

er staat in :

- exploded view cylinderhead + barrel
- exploded view crankcases
- exploded view crankshaft
- exploded view gearbox shaft
- exploded view gearchange mechanism
- exploded view clutch
- exploded view kickstart assembly

en dat lijkt mij wel bijna het hele blokje, wel in 7 tekeningen dus.

mocht je nog interesse hebben laat het even weten :) */

gepm'ed :)
 
verzekering kawa

Is het zo dat je een kawa op een oldtimer verzekering kan zetten
dat zou zkr relax zijn hoe oud moet je mbrommer daar voor zijn
 
ik heb ook een kawasaki

en ik heb ook en website gemaakt voor mensen die een kawasaki hebben
we proberen zo veel mogelijk mensen met een kawasaki te vinden

je kunt je aanmelden oponse site

de site in nog niet af maar er is al een begin
 
Mijn broer heeft er ook 1 :) Best leuk dingetje, originele cilinder iets getuned, homoet uitlaat en binnenkort misschien een 20mm erop... :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top