kantelen of te doen ? alleen ervaren/pro's

Status
Not open for further replies.
Ik ga ook mee met de mening van Blom . Ik zou hier dus gewoon niet mee rijden . Die dingen hebben hun functie en zitten daar dus niet voor niks , als die nou een klein stukje was afgebroken dan was het wat anders gfeweest , nu heeft hij totaal geen steun meer.
 
Blom said:
Ik wil niet lullig overkomen.

Maar de mensen in dit topic zijn veelste optimistisch. Denk je dat een hemd er voor niks zit? Lijkt me niet, als je kijkt naar cilinder voor een 80mm drijfstang, die hebben allemaal een lang hemd. Omdat je zuiger veel meer de neiging heeft tot kantelen, dan een 85mm drijfstang (of langer).

Je kunt proberen ermee te gaan rijde. Een power 1 asje is niet schreeuwend duur en die evo is toch afgeschreven. Maar ik zal er vanuit gaat dat het binnen korte tijd in elkaar loopt.

Kijk maar is door je inlaat heen, dan zie je hoever de zuiger naar binne kort. Bij een volledig hemd schuift de zuiger als een mm-tje of 5 voorbij het hemd. Das nu een stuk meer. ( 2 cm of zoiets, das zowat een halve zuiger)

Suc6 iig


uitgaande van een te grote voetpakking (0,6mm) met slag (39,3) = 39,90mm
zuiger tot 39,90mm vanaf bovenkant geplaatst.

maximale niet ondersteunde lengte = 17,8mm.

dit is in zeer overdreven omstandigheden.

de totale vertikale lengte van de zuigerwand (het gedeelte dat tegen de cil wand zit) = 47,52mm

17,8/47,52 = 37,5% van de zuiger in ODP die geen ondersteuning heeft aan de bovenkant maar wel aan de onderkant.

de drijfstang blijft gewoon recht vooruit bewegen, het lijkt mij dat die 62,5% van de zuiger die wel stevig vast zit in de cilinder toch wel stabiel moet kunnen blijven.

Als we ervanuitgaan dat de zuigerveer volledig in contact is met de cilinder wand, en het achterste gedeelte dat zonder zuigerveer wel speling heeft tussen cil en zuiger, verwaarloosbaar klein is, dan zou het toch gewoon goed moeten lukken ?

Ik DENK dat dit nog wel goed moet lopen, maar ik heb de theorie hierachter niet bestudeerd.
 
Heb weleens met een evo gereden met nog iets korter hemd. Kost je zuigers. Kantelen doet hij namelijk!
 
Luuk said:
Heb weleens met een evo gereden met nog iets korter hemd. Kost je zuigers. Kantelen doet hij namelijk!

ja, maar volgens mij bedoelt t.s. met kantelen dat z'n zuiger ineens 90 graden gedraait staat ofzo :p dat het serieus snoeihard in de soep loopt.

er is een verschil tussen kantelen en kantelen om het maar ff stom te zeggen
 
De slijtage zal natuurlijk in elke situatie anders liggen, maar is er een globale richtlijn van "hoelang" een zuiger mee zal gaan tov een oude ?

Het is mischien een onmogelijke vraag maar als het bijv 10x sneller slijt en maar 10km mee gaat is de keus snel gemaakt voor een andere cilinder.

Indien het niet in te schatten is hoeveel sneller de slijtage zal plaatsvinden, test ik het wel uit ;)
 
Bart@Sp said:
dit soort domme acties komen niet zo veel voor....


OFFTOPIC//

Aan je woordkeuze is duidelijk dat je een gebrek hebt aan actieve hersengebruik, dan wel verkeerd bent opgegroeid thuis en een tekort hebt aan opscholing op het gebied van algemeen beschaafd nederlandse kennis.

"domme acties", verwijst naar een met OPZET verrichte beweging waaruit dit als gevolg is gekomen.

Maar goed, gezien het feit je een gebrek hebt aan taalvaardigheid en algemene kennis, verwijs ik je de begin post nogmaals door te nemen met de nederlandse woordkennis die je op school had moeten leren.

OFFTOPIC//


Alle objectieve replies gaande om dit topic zijn nog welkom.
 
heb je het woordenboek gebruikt of wist je dat zo? :+


ik heb net hetzelfde gehad, heb dat simpelweg met de dremel netjes afgewerkt, lees braampjes wegdoen en met schuurpapier fijn afgewerkt.
1 stuk hemd was er afgebroken, dus ik rij met 3 stukken nog.
aangezien ik niet zo stom ben geweest die andere ook af te breken zoals jij. :?
en ik rij nog altijd lekker soepel. :)
 
denk je nou echt dat iemand je kan vertellen dat je zuiger is versleten na bijvoorbeeld 9654 meter. dit is gewoon niet te zeggen, daar zijn TE veel factoren van afhankelijk...

tja het blijven imo domme acties van je, door zowieso dit topic te openen, en dit te vragen terwijl niemand je kan vertellen wat er gaat gebeuren als je hier mee gaat rijden. dit moet je gewoon testen, en dat je niet netjes en secuur met je spul om gaat, anders was hij echt niet gevallen ;)
 
ik heb al tig italianen gezien die EXPRESS het hemd daar weg halen, denk dat er dus wel mee te rijden valt. Dat je de andere kant niet moest weghalen slaar ook nergens op. Je wilt altijd dat t symmetrisch is. Ff een schuin randje ( bevel) aan de nikasil schuren/ slijpen / beunen voor de safety en branden maar.
 
Het loopt ook gewoon, maar die italianen proppen er ook elke wedstrijd een nieuwe zuiger in omdat dat nodig is met zo'n hemd.

Ik heb zelf ook met een drastisch ingekort hemd gereden en kon na elke wedstrijd precies de vorm van het hemd terugvinden op de zuiger.
 
Jasper V said:
Het loopt ook gewoon, maar die italianen proppen er ook elke wedstrijd een nieuwe zuiger in omdat dat nodig is met zo'n hemd.

Ik heb zelf ook met een drastisch ingekort hemd gereden en kon na elke wedstrijd precies de vorm van het hemd terugvinden op de zuiger.

hoe lang duurt zon wedstrijd (tijd/km's), en met watvoor toerental rijd je gemiddeld ? :)
 
Als je het het waard vind om nog met deze cilinder te gaan rijden... doe dat dan gewoon. En check wat vaker je zuiger. Als hij op is vervang je hem.

er is hier egt niet iemand die je kan vertellen hoeveel draaiuren hij nu nog mee gaat etc etc hoor :? wat denk je nou...
 
Jasper V said:
Het loopt ook gewoon, maar die italianen proppen er ook elke wedstrijd een nieuwe zuiger in omdat dat nodig is met zo'n hemd.

Ik heb zelf ook met een drastisch ingekort hemd gereden en kon na elke wedstrijd precies de vorm van het hemd terugvinden op de zuiger.

Wat is de reden om met z'n kort hemd te rijden? Gaf dat zoveel meer vermogen dat het het waard was om elke race een nieuwe zuiger te kopen.

Ik weet dat jullie gesponsord worden, maar stel dat je zelf iedere race een zuiger moest kopen, had je het dan ook gedaan?
 
Big B NRG said:
Wat is de reden om met z'n kort hemd te rijden? Gaf dat zoveel meer vermogen dat het het waard was om elke race een nieuwe zuiger te kopen.

Ik weet dat jullie gesponsord worden, maar stel dat je zelf iedere race een zuiger moest kopen, had je het dan ook gedaan?


sponsering valt wel mee hoor , je moet niet denken dat je zomaar zuigers krijgt oid , gewoon wat korting meestal....

als een zuiger op is MOET je wel een nieuwe zuiger kopen ,het is in de racerij geen kwestie van willen maar moeten.. of je graag met minder vermogenn willen rijden :p
 
t lijkt mij heeel simpel..
de cilinder heb je nou toch, een zuiger heb je ook nog.
gooi het op je blok..doe eerst ff rustig aan en rijd relax..niet gelijk volgas vanuit stilstand en dat soort shit..
kijk na en dag naar je zuiger..ziet die er nog hetzelfde uit als hiervoor dan doe je het gewoon nog een keer en kan je hem wat zwaarder belasten.
na een tijdje kijk je nog eens en dan zie je (bijvoorbeeld!) dat je zuiger zwaar gehavend is..dan bedenk je of het nog waard is om met dit te gaan rijden of dat je aan een andere cilinder moet denken.

loopt het ergens in deze fases vast..dan is de oplossing duidelijk:p

succes man.. en luister niet teveel naar andere maar doe gewoon eens wat je zelf denkt..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top