Kabel van accu naar versterker

dus, ik heb een schakelaar met een - en + draad erdoorheen, dit moet worden, een schakelaar met een + draad en een draad van de remote erdoorheen. Die 2 draden komen dan allebei op de + van mn accu. De - draad rechtstreeks naar de - van mn accu en klaar?
 
Jup, ik zou het dus zo doen:
=[/]-
-----
(waarin = de remote en de + zijn, daarna een schakelaar, en vervolgens 1 draad naar je accu, en het gestreepte lijntje gewoon de massa(min))
 
Ik zou gewoon lekker de + en Remote aan 1 kant en de - aan 1 kant.
Waarom?

Nou dan ligt er niet een losse draad van je accu naar je - van je versteker.
En je kan de + en - op de accu los halen en je hele soundboard eruit halen, zonder gekloot met een schakelaar en een losse draad.
Maar gewoon 1 schakelaar.

Het werkt iig allebij, dus je moet het zelf weten Collie.
Maar het ziet er voor de netheid mooier uit om alles gewoon via je schakelaar te doen.
Een schakelaar is tenslotte gemaakt voor een + en -.

Suit yourself.
 
oke, ik zal het schakelaartje veranderen, maar wat voor een kabeltje moet ik gebruiken als remote-kabeltje, want ik heb alleen een kabeltje van + en - in 1 zegmaar.
 
oke, ik heb nu 2 hele andere draadjes erin gedaan omdat de nieuwe dunner zijn, ik link die - draad dan rechtstreeks naar de - van de accu en die 2 nieuwe draadjes (+ en remote) op de + van de accu en dan moet alles goed zijn. (nu heb ik dus de + en remote door mijn schakelaartje lopen)
 
ik heb alles gedaan en het werkt, alleen zon led indicator lampje brand wel. die is eigenlijk toch alleen voor als het niet goed is aangesloten?

iedereen bedankt voor de hulp trouwens;)
 
Je bedoelt zo oranje lampje toch?

Die hoort te branden als alles goed is aangesloten, als je het fout hebt gedaan doet ie het juist niet.

Maar geniet van je geluid, en ik zal zeggen: knallen maar. :7
 
volgens mij is de kleur rood, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik. en ik geloof dat er in het boekje echt stond dat die zou branden als het verkeerd was aangesloten. kan dit niet komen doordat ik het anders heb gedaan zoals in het boekje stond dat bij de versterker zat, want die was voor een autoradio?
 
Er zit een regel knop op die versterker, draai daar is aan en kijk of er wat gebeurt.
Kan zijn dat hij te ver open staat en daarom het lampje brand om je te waarschuwen.

Maar volgens mij hoort dat lampje juist wel te branden, dat is namelijk een teken dat hij aanstaat.
 
ja aan die knop had ik al gedraaid, die volume knop bedoel je?
agja t zal wel allemaal geen kwaad kunnen, hij deed t net ook nog dusja :p
 
Even een tip..!

Zet het geluid van je versterker helemaal uit en dat van je Ipod/MP3 helemaal open.
Zet een muziekie op, en draai je versterker zo ver als je kan totdat hij begint te kraken.
Dan draai je hem een stukje terug tot de kraak weg is, en daar laat je hem op staan.
Dan weet je in elk geval dat je niet je boksen op kan blazen.
En dat je geluid zuiver blijft, al zet je je Ipod/MP3 helemaal vol open.
 
Back
Top