Kabel van accu naar versterker

dus als ik zo naar dat plaatje kijk dan moet de - gewoon rechtstreeks naar de accu?
en de plus dus gewoon via de schakelaar.
en iemand die ik ken zei dat ik de speakers gewoon met 1 draad per speaker naar de versterker moet linken. Maar op het plaatje staat ook plus en min van de speakers naar de versterker.
 
Ligt eraan wat voor schakelaar je koopt.
Als je een schakelaar koopt van jou geposte plaatje dan gaat de - rechtstreeks op de accu ja omdat die geen - aansluiting heeft.
Koop je een schakelaar waar je wel een aansluiting voor je - hebt kan je die gewoon via je schakelaar doen, maar dat hoeft niet!
En diegene die je verteld dat je speaker maar op 1 draad werkt is niet helemaal goed bij ze hoofd.
Een elektrisch aangedreven voorwerp heeft altijd een + en een -.
Je hebt wel speciale stekkers dat alles in 1 kabelhuls zit, maar je hebt altijd een + en - aansluiting.
Anders heb je namelijk geen stroomkring.
 
ah oke, maar of ik nou alleen de plus door de schakelaar doe of de min en de plus maakt voor het effect van de schakelaar niks uit.

en ik heb een kabeltje (zwart/rood van kleur) en dat zijn eigenlijk 2 kabeltjes tegen elkaar aan, zouden dit dan de + en de - zijn?
 
Of je de - gelijk of via de schakelaar doet maakt inderdaad niks uit.
Zolang je de + maar onderbreekt met je schakelaar.

En ja dat is speaker kabel wat jij hebt, dit is perfect ervoor.
Die kan je als het goed is een beetje van elkaar af trekken zodat je 2 losse draadjes hebt.
Laat ze gewoon aan mekaar zitten maar trek ze een beetje los zodat je ze kan aansluiten.
 
Last edited:
oke bedankt, dan weet ik alles nu wel een heel eind, en zon schakelaartje kan ik gewoon bij de gamma halen dus? die kabels die ik nodig heb kan ik ook wel ergens regelen, en die versterker ga ik dan kopen bij de kijkshop. Ik heb nog autospeakers 2x 100W dus als het goed is kan ik aan de gang.
 
Ja denk het wel. 8)
Als je er niet uit komt moet je maar even foto's maken, dan kan ik je verder helpen.
Laat ook even weten of het wel is gelukt!

:winner:
 
Je hebt ALTIJD de remote nodig vriend, die remote zet je normaal op de aansluiting van de autoradio en deze laat de versterker dan weten dat de autoradio ingeschakeld is en schakelt zo de versterker ook in.

@ Tinus: Als de remote geen signaal krijgt dan schakelt de versterker niet in, als dat bij jou wel gewerkt heeft zonder, dan had je gewoon een poepversterker!

Het beste kun je de + vd versterker en de remote doormiddel van een schakelaar op de + van de accu zetten, dan ben je tenminste zeker ervan dat deze de accu niet leegtrekt ;)
 
ik heb een schakelaartje gekocht en gemaakt met een + en een - draad erdoorheen. de ene kant gaat in de + en - van mn versterker en de andere kant in de + en - van mn accu. (heb de versterker nog niet) maar wat moet ik nu met de remote doen, want die kan er niet meer bij in de schakelaar?
 
De - hoeft niet geschakeld, die kun je direct op je accu aansluiten, ik zou die Remote kabel erbij doen ipv die - kabel ;) en die gaan dan allebei op de + van de accu
 
idd, ze hebben er niet niet voor niets een remotekabel op gemaakt.
en waarscheinlijk gaat je versterker niet eens aan als je je remote niet gebruikt, omdat het relais dan niet inschakeld. en de stroomkring dan niet gesloten is.

Dus + en - direct op de accu. en remote op de + van de accu met een schakelaartje ertussen.
 
Last edited:
ik heb een schakelaartje gekocht en gemaakt met een + en een - draad erdoorheen. de ene kant gaat in de + en - van mn versterker en de andere kant in de + en - van mn accu. (heb de versterker nog niet) maar wat moet ik nu met de remote doen, want die kan er niet meer bij in de schakelaar?

Als hij niet werk zonder Remote, dan kan je de kabel vanaf de versterker van de Remote ingang, naar de + op je schakelaar doen.
Dus dan zitten er 2 draden op je schakelaar aangesloten op de +.
Zo heb ik me tweede soundboard toen aangesloten volgens mij.
 
Alsof dat boeiend is.... je moet de kabels toch verlengen, dus de remote en fase in een schakelaar en vanaf daar af 1 draad door trekken naar de accu is toch echt makkelijker. :)
 
Je link doet het niet.
En het gaat erom dat hij ze accu niet leeg wil laten lopen.
Dus als jij je Remote rechstreeks doet, word deze dus niet onderbroken en zal je accu alsnog leeg lopen.
Dus is niet moeilijk doen, is gewoon wijs om te doen.
De - kan je rechtstreeks doen ja, maar die kan je ook net zo goed onderbreken.
Of niet?
 
oowja zo kan het ook natuurlijk, ff niet logisch nagedacht, Maar je remote moet je iig wel aansluiten.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is allemaal voor de ts

ps: Als je de remote aansluit met een schakelaar ertussen. Loopt je accu tog niet leeg!!
 
Back
Top