Voor de mensen die gaan sprinten @ jubbega de volgende info:
9 Uur is de technische keuring en dien je dus aanwezig te zijn. Vervolgens inschrijven, wat 10 euro kost. Dit kan je ook vooraf doen door de bellen naar:
Sjoerd Nieuwland tel. 0516-461886
Het Sprinten:
Het sprinten gebeurd volgens een nieuw systeem omdat het sprinten steeds bekender word en de inschrijvingen enorm zijn toegenomen.
Kwalificieren
Aan het begin wordt er een selectie gehouden en kan men dus als het waren 2x kwalificeren.
De snelste tijden gaan daar naar de volgende poel van rijders. IS afhankelijk van het aantal inschrijvingen, er zijn denk iets van 6 poels ofzo.
Hier worden de rijden tegenover elkaar gezet volgens het afval systeem. Nummer 1 tegen b.v nummer 8, nummer 2 tegen nummer 7 etc....
Echter nummer 1 kan vallen, pecht hebben ec... dan gaat nummer 8 dus alsnog door naar de volgende poel ondanks dat ie niet de snelste is .
Dit om zo de snelste eruit te pikken en over te houden. Wie als eerste over de finish komt is winnaar en het gaat dus nog niet echt om de tijd. Daar selecteren ze pas op als je naar de volgende poel gaat (dan kijken ze ernaar).
Deze rijders gaan door naar de volgende poel en worden dan weer hier op hun tijd tegenover elkaar gezet. Dus nummer 1 tegen nummer 8 etc.... zelfde als bovenstaand. Nu wordt er bij idneling weer gekeken naar de gereden tijd van de deelnemers en worden dus weer nummer 1 tegen nummer 8 etc...etc...
De Finale
In de finale blijven er 4 over (dus de 4 snelste rijders). Je krijgt dan een kruisfinale. Nummer 1 rijdt tegen nummer 4 en nummer 2. Nummer 2 tegen nummer 1 en 3 etc..... Dit om te zorgen dat bv nummer 4 ook nog 3e kan worden etc...
Hopelijk maakt dit het een beetje duidelijk
Greetx Xander, and see you there 8)
9 Uur is de technische keuring en dien je dus aanwezig te zijn. Vervolgens inschrijven, wat 10 euro kost. Dit kan je ook vooraf doen door de bellen naar:
Sjoerd Nieuwland tel. 0516-461886
Het Sprinten:
Het sprinten gebeurd volgens een nieuw systeem omdat het sprinten steeds bekender word en de inschrijvingen enorm zijn toegenomen.
Kwalificieren
Aan het begin wordt er een selectie gehouden en kan men dus als het waren 2x kwalificeren.
De snelste tijden gaan daar naar de volgende poel van rijders. IS afhankelijk van het aantal inschrijvingen, er zijn denk iets van 6 poels ofzo.
Hier worden de rijden tegenover elkaar gezet volgens het afval systeem. Nummer 1 tegen b.v nummer 8, nummer 2 tegen nummer 7 etc....
Echter nummer 1 kan vallen, pecht hebben ec... dan gaat nummer 8 dus alsnog door naar de volgende poel ondanks dat ie niet de snelste is .
Dit om zo de snelste eruit te pikken en over te houden. Wie als eerste over de finish komt is winnaar en het gaat dus nog niet echt om de tijd. Daar selecteren ze pas op als je naar de volgende poel gaat (dan kijken ze ernaar).
Deze rijders gaan door naar de volgende poel en worden dan weer hier op hun tijd tegenover elkaar gezet. Dus nummer 1 tegen nummer 8 etc.... zelfde als bovenstaand. Nu wordt er bij idneling weer gekeken naar de gereden tijd van de deelnemers en worden dus weer nummer 1 tegen nummer 8 etc...etc...
De Finale
In de finale blijven er 4 over (dus de 4 snelste rijders). Je krijgt dan een kruisfinale. Nummer 1 rijdt tegen nummer 4 en nummer 2. Nummer 2 tegen nummer 1 en 3 etc..... Dit om te zorgen dat bv nummer 4 ook nog 3e kan worden etc...
Hopelijk maakt dit het een beetje duidelijk
Greetx Xander, and see you there 8)