Omdat deze thread atm Geneva related is, mijn bijdrage:
Ten eerste de Huayra:
Heb de gelegenheid gehad om erin te zitten, want vragen stellen hoefde niet door mijn interesse in het merk. Voorheen bekritiseerde ik de auto vanwege "het is niet beter dan Zonda" redenen uit "because super racecar" beredenering en de meningen van Zonda owners. Echter, na de boel irl bekeken en gevoeld te hebben snap ik dat je de twee autos niet met elkaar mag vergelijken. Man man man, de Huayra is een pure kunstwerk in ieder onderdeel. De verhalen dat Horacio maandenlang erin heeft geinvesteerd om enkel de "click" van de versnellingsbak te perfectionneren worden gerechtvaardigd. Zodra je de auto binnenstapt, heb je niet het gevoel dat je een aparte auto instapt, maar een aparte wereld. Je kunt letterlijk genieten van iedere centimeter, ieder detail en voornamelijk nu van zijn primeur: de ultieme geluidsinstallatie. Terecht een droomauto op mijn lijst.
Ik denk dat de andere auto en die een beetje in de buurt van Pagani komt ook niet mag ontbreken op mijn lijst is de Koenigsegg.
(Op de foto ft. Sales Manager Eu+Rus)
Wellicht is de obsessie voor detail wat minder dan bij Pagani, maar de technologische R&D is begerenswaardig. Agera is al langer op de markt, maar dit is het eerste versie met volledig carbon wielen en daarmee gekijk de eerste (productie?) auto ter wereld met full carbon wielen. Door de enkel de wielen te veranderen hebben ze de 0-100 verbeterd (RWD) van 3.5 naar 2.8 sec. De kenners zullen weten dat ze momenteel bezig zijn met het ontwikkelen van nokkenas-loze motor, waarvoor ook dikke kudos.
Verder was er weinig indrukwekkends voor me aan Super en HyperCars. LaFerrari en McLaren P1 zijn vrijwel identiek aan elkaar en niet revolutionair (KERS, actieve vleugels e.d. hebben we al langer niet te vermelden de autos met meer vermogen). De Lambo Veneno is enkel marketing-technisch baas: iedereen wacht op "F70/F150", maar hier een special edition voor absurd hoge prijs en alledrie zijn al verkocht because fuck you. Ook de GT3 is zeer fraai, maar alle Porsche eigenaren die ik die dag heb gesproken hebben allemaal hetzelfde gezegd: Über, maar Y U NO Manual gearbox? Hopelijk luistert Porsche en komt er alsnog een handbak op RS of GT2.