Jog rr start niet meer. Koelvloeistof probleem

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo

Mijn vriendin heeft eergisteren een behoorlijk lange rit gemaakt van (20 km ) scooter reed perfect en gister ochtend moest ze werken rit van (5 km)
En ze was klaar en de scooter starten niet meer.
Heb ik even snelle checks gedaan.
Kvstankje dop los gedraaid en stond enorm veel druk op dus ik dacht al koppakking kapot. Nou goed thuis alles uit elkaar gehaald. Zat er natuurlijk kvs in de cilinderkop. Maar tot mijn verbazing is de roze/rode koppakking nog goed genoeg voor een afdichting.
(Als er foto's nodig zijn hoor ik het graag)
Nu vraag ik me af hoe het kan dat er dan kvs in de kop is gekomen.
Het gaat om een jog rr
Kmstand 28××××

Original lc dus de kappen zijn open (luchthappers)
50cc cilinder.
G12 + kvs
Originele waterpomp
Thermostaat zat er niet meer in.
Kvs stond goed op peil.

Iemand die raad weet hoe dit kon gebeuren?

Groetjes Aidan
 
Advertisement - register to remove this

Er zit als het goed is nog een pakking ergens tussen je cilinder. Dan zal.die wel verrot zijn. Hoe dan ook nu ze los zijn geweest sowieso ff hele setje pakkingen vervangen
Pakkingen ga ik vervangen
Zou het dan de voetpakking kunnen zijn?
20Km is geen lange rit.

Dat het goed lijkt, zegt echt helemaal niets.
Nee over het algemeen niet lang maar hier in zeeland waar die ook gekocht is kan ik wel gokken dat die nooit ver heeft gereden
Post automatically merged:

Nu gelijk nog 1 vraag.
Hoe het kan dat het lampje op het dashboard niet is gaan branden?
Iemand die weet hoe ik dat kabeltje bij se temperatuur sensor kan triggered zodat die gaat branden om te kijken of dat lampje niet gewoon kapot is?
 
Last edited:
Graag een update van de status.

Alle onderdelen zijn vervangen, zoals:

- Cilinder pakkingen
- Voetpakking (helaas verkeerd om geplaatst, maar naar mijn mening kan dit geen kwaad)
- Alle rubberen pakkingen
- Waterpomp
- Thermostaat

Echter, de scooter start nu niet meer.

Enkele controles zijn reeds uitgevoerd:

- Compressie: 6 bar (zou voldoende moeten zijn om te starten)
- Vacuüm bij de benzinekraan: zeer slecht (er komt slechts een klein beetje benzine uit en de scooter loopt slechts 1 à 2 seconden)

Iemand die wat weet hoor het graag!

Groetjes Aidan
 
Dan zou ik het eens bij je benzine kraan gaan zoeken. Ff schoonmaken en ff kijken of het beter gaat stromen als je de tankdop openzet
Benzjnekraan is nieuw omdat de vorge door bleefstromen. Als ik aan de vacuum slang zuig stroomt het ook normaal door. En ja de slangen zitten juist op de carburateur. Zou het kunnen dat ik.
De kant die omcirkelt is zit nu bij de carb en normaal aan de kant van de oliepomp. Maar dat maakt toch geen verschil.
 

Attachments

  • 1000049169.jpg
    1000049169.jpg
    71.7 KB · Views: 4
Heb je vonk?
Is bougie nat, ruik benzine of koelwater?

Niet klooien zonder uitlaat, luchtfilter, wat erop hoort moet erop zitten!

Even terug naar begin, de basis stap voor stap doorlopen.
Ik vervang altijd brandstofslang en vacumslang, kost geen drol en dan weet je zeker dat dat het probleem niet is. Dat weet je iig zeker dat die niet lekken en zitten ook mooi strak erom. Oh en vacumslang is dunner, als brandstof slang, ben al tegengekomen dat vacum 8mm gebruikt was ipv 6mm en dan zich afvragen waarom het niet werkt.
 
Heb je vonk?
Is bougie nat, ruik benzine of koelwater?

Niet klooien zonder uitlaat, luchtfilter, wat erop hoort moet erop zitten!

Even terug naar begin, de basis stap voor stap doorlopen.
Ik vervang altijd brandstofslang en vacumslang, kost geen drol en dan weet je zeker dat dat het probleem niet is. Dat weet je iig zeker dat die niet lekken en zitten ook mooi strak erom. Oh en vacumslang is dunner, als brandstof slang, ben al tegengekomen dat vacum 8mm gebruikt was ipv 6mm en dan zich afvragen waarom het niet werkt.
Vonk check
Bougie is nat van benzine. 100 procent.
En de slangen zijn net 2 weken oud.
Ik weet dat t zonder uitlaat niet goed is. Maar als de pijp er telkens van af moet heb ik geen zin om elke keer nieuwe pakkingen te gebruiken.
De vacuum slang zit lekker strak om de carb heen op de juiste aansluiting.
 
Vonk check
Bougie is nat van benzine. 100 procent.
En de slangen zijn net 2 weken oud.
Ik weet dat t zonder uitlaat niet goed is. Maar als de pijp er telkens van af moet heb ik geen zin om elke keer nieuwe pakkingen te gebruiken.
De vacuum slang zit lekker strak om de carb heen op de juiste aansluiting.

Hoezo moet de uitlaat er telkens af dan? Monteer die cilinder 1x goed en klaar. Dan hoeft die er verder niet meer af toch.

Je hebt wel alle kvs uit de krukas ruimte gehaald mag ik hopen?
 
Hoezo moet de uitlaat er telkens af dan? Monteer die cilinder 1x goed en klaar. Dan hoeft die er verder niet meer af toch.

Je hebt wel alle kvs uit de krukas ruimte gehaald mag ik hopen?
Ik had de cilinder even omgeruild voor een andere. Om te checken of het daar aan lag
Ja alle kvs is er uit.
Zelfs de krukaskeeringen al vervangen...
Maar niks werkt
 
Back
Top