JetForce Opvoeren

menno12345

Well-Known Member
Hoi allemaal,
1. Ik heb vandaag de variateur-plaat uit mn Peugeot Jetforce tsdi gehaald. En toen ging hij 75km/h. Maar hij maakt boven de 55 een soort piepend geluid. Iemand enig idee waar dit door komt en hoe dit te verhelpen is?

2. En waar zit bij een jetforce de cardanolie en hoevaak moet je deze vervangen en hoe doe je dat? Kan iemand dat stap voor stap uitleggen?
 
Advertisement - register to remove this

Hoi allemaal,
1. Ik heb vandaag de variateur-plaat uit mn Peugeot Jetforce tsdi gehaald. En toen ging hij 75km/h. Maar hij maakt boven de 55 een soort piepend geluid. Iemand enig idee waar dit door komt en hoe dit te verhelpen is?

2. En waar zit bij een jetforce de cardanolie en hoevaak moet je deze vervangen en hoe doe je dat? Kan iemand dat stap voor stap uitleggen?

Het kan zijn dat da piepend geluid je vertanding is dat is wel vaker .
Je kan probeeren om naar een dealer te gaan en kijken of je je software nog kun upgreaden maar dat scheeld meestal niet heel veel .

En van die olie ga naar een dichts bij zijnde scooter zaak die willen je het wel uit leggen want als ej het verkeerd op pakt dan doe je dalijk iets fout

Het piepend geluid kan der me te maken hebben dat er bijna geen olie meer in zit of te weing beter laat ej het even controleeren is een kleine moeite en bespaard veel geld

;)
 
Het kan zijn dat da piepend geluid je vertanding is dat is wel vaker .


Het piepend geluid kan der me te maken hebben dat er bijna geen olie meer in zit of te weing

;)

Me vertanding?...hoe los je dat op? Als de vario-plaat erin zin maakt hij dit geluid trouwens niet.

Waarin zit dan precies geen olie meer? Bedoel je cardanolie?
 
ten eerste de peugot software is beveilig en kan dus niet worden ontgrensd je moet een onbegrense morini ecu kopen zo kan je harder, het piepende geluid weet ik niet hoe je dat kan verhelpen.
 
ten eerste de peugot software is beveilig en kan dus niet worden ontgrensd je moet een onbegrense morini ecu kopen zo kan je harder, het piepende geluid weet ik niet hoe je dat kan verhelpen.

Hoe bedoel jkan niet worden ontgrensd? Ik heb de varioplaat eruit gehaald en rijd nu gewoon 75 hm/h ipv 49km/h
 
ik bedoel kwa software matische als je een ecu hebt zit daar altijd een begrenzer in de software, maar bij peugot hebben ze die optie van ontgrensen weg gehaald dus wil je snelelr moet je een morini ecu gebruiken van een ditech. die kan wel ontgrensd worden daar door ga je ongeveer 10 km harder en neemt je trekkracht toe.
 
Oke duidelijk..bedankt voor de repleys....kan het zijn dat dat geluid mn vertanding is?

2. Is er een mogelijkheid om hem iets langzamer te laten lopen dan 75...bijvoorbeeld 65?
 
Korte How-To Jetforce opvoeren tot 65 km/h:

Wat heb je nodig: 1 zakje sluitringen met een doorsnee van 4mm + 1 zakje bouten van 16mm met een doorsnee van 4 mm.

1. Open de carter ver haal de hele vario eruit.

2. Haal de varioplaat eraf en leg de sluitringen op de gaatjes. (Foto 2)

Met 6 sluitringen rijdt je 64/65 km/h. Elke sluitring Minder scheelt je 2/3 km/h. Dus als je 60 wilt gebruik je 4 sluitringen.

3. Schroef de varioplaat er weer op. (foto 3)

4. Zet alles weer in elkaar en rijden maar!

Als je de varioplaat Niet terug zet, rijdt je +/- 75km/h zoals je hierboven kunt lezen.
 
Inmiddels ben ik erachter dat het niet me vertanding is.
Zonder carter hoor je het het geluid ook als hij stationair loopt, als je dan een beetje gaf geeft gaat het fluiten. Het komt uit de carter....denk rond de vario ergens...

Iemand enig idee?
 
mzzz dat klinkt apart mijn V SNAAR LOOPT TEGEN MIJN VARIO ,naar mijn best weten is dat toch de bedoeling :S.
Bedoel je het mischien anders ?
 
Korte How-To Jetforce opvoeren tot 65 km/h:

Wat heb je nodig: 1 zakje sluitringen met een doorsnee van 4mm + 1 zakje bouten van 16mm met een doorsnee van 4 mm.

1. Open de carter ver haal de hele vario eruit.

2. Haal de varioplaat eraf en leg de sluitringen op de gaatjes. (Foto 2)

Met 6 sluitringen rijdt je 64/65 km/h. Elke sluitring Minder scheelt je 2/3 km/h. Dus als je 60 wilt gebruik je 4 sluitringen.

3. Schroef de varioplaat er weer op. (foto 3)

4. Zet alles weer in elkaar en rijden maar!

Als je de varioplaat Niet terug zet, rijdt je +/- 75km/h zoals je hierboven kunt lezen.

Dank je meno klinkt veelbelovend :p Ik ga het morgen proberen ik ben wel benieuwd.
 
Draait prima. Alleen enige nadeel is dat hij langzamer optrekt(minder toeren maakt op het begin)
Voordeel is dat die sneller loopt en minder geluid maakt :p hij loopt idd zo 65 - 70 km/h op de teller met 6 sleutelringetjes.

Dat optrekken kan ik alleen verhelpen met prop uit uitlaat of andere rolletjes?
 
Draait prima. Alleen enige nadeel is dat hij langzamer optrekt(minder toeren maakt op het begin)
Voordeel is dat die sneller loopt en minder geluid maakt :p hij loopt idd zo 65 - 70 km/h op de teller met 6 sleutelringetjes.

Dat optrekken kan ik alleen verhelpen met prop uit uitlaat of andere rolletjes?

Als het goed is Moet hij precies het zelfde trekken.... Normaal schakeld hij bij de 7500 rpm...In het begin maakt hij bij mij iets meer toeren...na 200 km reedt ie weer normaal....
Lichtere rolletjes (standaard is 8,5 gram) van 8 gram dan zou hij bij de 8000rpm moeten schakelen....

Bij mij maakt hij een piepend geluid...bij jou ook?
 
Als ik net wegrijd nadat ik hem aan heb gezet trekt die gewoon op.
Maar als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta ofzo dan fietsen de fietsers mij eruit,
tot dat ik boven de 10km/h zit dan gaat die weer normaal trekken zoals hij daarvoor deed.

Ik heb nog geen piepend geluid gehoord maar ik zal er ff op letten morgen.

Ik heb er trouwens 6 sleutelringetjes tussen de 7de paste niet.. toen kon ik hem niet meer vastdraaien.
Hele vario plaat eruit kan ook zei je? Kun je dan niet een onderdeel kapot maken bij de vario ofzo?
 
Last edited:
Als ik net wegrijd nadat ik hem aan heb gezet trekt die gewoon op.
Maar als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta ofzo dan fietsen de fietsers mij eruit,
tot dat ik boven de 10km/h zit dan gaat die weer normaal trekken zoals hij daarvoor deed.

Ik heb nog geen piepend geluid gehoord maar ik zal er ff op letten morgen.

Ik heb er trouwens 6 sleutelringetjes tussen de 7de paste niet.. toen kon ik hem niet meer vastdraaien.
Hele vario plaat eruit kan ook zei je? Kun je dan niet een onderdeel kapot maken bij de vario ofzo?

1. Ik heb iets langere bouten gekocht, 5 mm langer. Kan je gewoon kopen bij de praxis.
2. je kan idd je varioplaat er in zn geheel uit laten, NIET de graden plaat. Bovenste is varioplaat.
3. kijk hier eens, heb ik het zelf onderzocht met hoop info waar je wat aan hebt. http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=203230&highlight=jetforce+opvoeren&page=2
 
Back
Top