Je volgende auto #28

Status
Not open for further replies.
Ok. De uitdaging:
max 15k
benzine
200pk+
4wd of rwd
duits (iig geen italiaan of fransoos)
automaat pre, geen vereiste
turbo pre, geen vereiste

ik gaat tukken, ik zie de uitslag morgen wel :* :p

denk dat je met zo'n verlanglijstje beter in duitsland kunt gaan shoppen, genoeg te vinden!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...rt=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2

edit:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...ORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...ORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

jammer genoeg geen dsg:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...PORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=

wel met dsg:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...rt=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1

genoeg te vinden dus!
 
Last edited:
Focus RS
Jag X type 3.0 V6
Volvo V70R
Subaru Impreza WRX
Mitshubisi 3000GT
Mercedes C320

Niet echt mijn cup of tea allemaal. WRX is wel dik maar kvind ze niet echt mooi afgezien van de STi uitvoering (die weer te duur is :p)


ERG dik, wist van het bestaan niet af :D

leon cupra
golf 4 R32 imo een hele dikke auto
audi TT coupe
S3

Golf4 R32 zeer mooi inderdaad, dat ik daar niet aan gedacht heb :) (S3 is waar dit hele alternatieven verhaal om ging dus snap niet dat je die ook neerzet :D)

Voor Martin:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bg2mniiyrxib

Zoiets denk ik... M5 is te doen qua aanschaf, maar qua onderhoud erg veel zoals je zelf al aangaf...

Ik kwam dus idd ook uit bij bijv een 330Ci :) M5 is koning maar volgens mij ga je van de onderhoudskosten echt huilen.. Moet wel _enigszins_ leuk blijven :)
 
Lekker boeiend dat 4x4 in zo'n auto, alsof je dat vaak optimaal gebruikt :p

Ik wou vandaag even gaan kijken bij een 147 JTD, gvd alweer verkocht :(
Zaterdag misschien "even" naar Sneek want daar staat ook een mooie.
 
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een 2e auto en wil eigenlijk een sportieve kleine 2-zitter met achterwiel aandrijving.
Nu wilde ik eigenlijk altijd een S2000 hebben, maar begin ook een beetje te twijfelen richting een RX-7, maar dan wel een speciale Japanse uitvoering (Type R of Type RB etc).
Wat zouden jullie kiezen?

Heb voor mezelf wat voor- en nadelen op een rij gezet

S2000
Voordelen:
- Zeer betrouwbaar
- +9.000 rpm
- 6 bak
- Relatief lage onderhoudskosten
- Relatief zuinig
- Double Wishbone wielophanging
- Cabrio

Nadelen:
- Niet makkelijk tunebaar (zonder grote aanpassingen)
- Cabrio


RX-7
Voordelen:
- Zeer goed tunebaar
- Exclusiever

Nadelen:
- Stuur rechts
- Niet super betrouwbaar
- Hoge onderhoudskosten
- Hoog brandstofverbruik
- Ouder

Wat is jullie mening?
Als ik de voordelen en nadelen zo vergelijk neig ik toch weer naar de S2000

Voorbeeld pics:

[ir]http://mpark525.files.wordpress.com/2009/09/wash08.jpg[/ir]

of

[ir]http://www.rx7city.com/downloads/wallpapers/rx7city/Rx7%20002_1280x1024.jpg[/ir]
 
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een 2e auto en wil eigenlijk een sportieve kleine 2-zitter met achterwiel aandrijving.
Nu wilde ik eigenlijk altijd een S2000 hebben, maar begin ook een beetje te twijfelen richting een RX-7, maar dan wel een speciale Japanse uitvoering (Type R of Type RB etc).
Wat zouden jullie kiezen?

Heb voor mezelf wat voor- en nadelen op een rij gezet

S2000
Voordelen:
- Zeer betrouwbaar
- +9.000 rpm
- 6 bak
- Relatief lage onderhoudskosten
- Relatief zuinig
- Double Wishbone wielophanging
- Cabrio

Nadelen:
- Niet makkelijk tunebaar (zonder grote aanpassingen)
- Cabrio


RX-7
Voordelen:
- Zeer goed tunebaar
- Exclusiever

Nadelen:
- Stuur rechts
- Niet super betrouwbaar
- Hoge onderhoudskosten
- Hoog brandstofverbruik
- Ouder

Wat is jullie mening?
Als ik de voordelen en nadelen zo vergelijk neig ik toch weer naar de S2000

http://www.rx7city.com/downloads/wallpapers/rx7city/Rx7 002_1280x1024.jpg[/ir]

Ik hoor/lees toch erg vaak problemen rondom de motor van de S2000 (groot vermogen verlies en of motor draait kapot) Daarbij is een RX-7 toch een stuk knapper.
 
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Q6FFKA6piJU"]YouTube- S2000 @ 10000 RPM[/ame]


Rx7 is wel dik.
Maar het is net wat S.wokkel zegt, als die eens stuk draait...
 
RX7 is niet zo onbetrouwbaar als jullie denken hoor.

Blok is net zo sterk als een normale inlijn of V blok.
Hangt er gewoon net af hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan + onderhoud tijdig.
Daarnaast gewoon de normale slijtage logika, getuned of niet getuned etc.

En duur om eentje te maken is het ook niet, zijn eigenlijk dezelfde kosten als ieder andere blok. Enigste verschil is dat je de hele blok eruit moet halen...
 
RX7 is niet zo onbetrouwbaar als jullie denken hoor.

Blok is net zo sterk als een normale inlijn of V blok.
Hangt er gewoon net af hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan + onderhoud tijdig.
Daarnaast gewoon de normale slijtage logika, getuned of niet getuned etc.

En duur om eentje te maken is het ook niet, zijn eigenlijk dezelfde kosten als ieder andere blok. Enigste verschil is dat je de hele blok eruit moet halen...

idd, onderhoudt is belangrijk en de blokken zijn best sterk.

Heb filmpjes gezien waarin ze zon ding kapot laten draaien, gewoon 10-15 min in de toerenbegrenzer laten draaien, de uitlaat er compleet rood onder staat en de bumper in de fik vliegt door de hitte 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top