Italjet Dragster loopt niet lekker :(

zenilygy

New Member
Beste mensen,

Ik heb deze week gedeeltelijk mijn Italjet Dragster 50 cc 2 takt opnieuw opgebouwd.

- Nieuwe cilinder.
- Nieuwe zuiger + veren.
- Nieuwe bougie.
- nieuw membraan.
- Nieuwe Carburateur Dellorto PHVA 17.5.
- Nieuwe standaard koppeling.
- Nieuwe snaar.
- Nieuwe standaard Variateur.
- nieuwer Leovince GP uitlaat.

De setup is: 5,5 gram rollen, standaard drukveer en trekveren. 80 sproeier, standaard luchtfilter, luchtschroef op 1.5 slag open.
De varioring is eruit en de prop is uit de uitlaat wel zit er een db killer in.

Probleem is nu dat hij wel goed start en hij trekt ook op, maar soms traag en soms wel snel, maar valt in een dip en komt niet boven de 50. ook berg op gaat maar met 30.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven waar ik moet gaan zoeken? Ik heb al van alles met de luchtschroef geprobeerd op verschillende slagen maar dat heeft maar weinig effect.

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de drukveer en de trekveertjes? Maar kan iemand mij advies geven welke kleuren ik zou kunnen proberen?
 
Advertisement - register to remove this

Trekveren zijn alleen maar bij de eerste paar kilometer voordat je uit stilstand weg rijd..
Als die goed op pakt is er niks mis mee.
Maar de originele koppeling komt met originele trekveren.. Die leovince GP uitlaat is een wat sneller uitlaat dan de fabrieks uitlaat, dus je hebt zoiezo 1 maatje strakkere trekveertjes nodig. (ik denk zelf de slapste voor een sport koppeling.. Kleuren valt niet te zeggen dat is bij elke merk een andere kleur.

Als je een standaard drukveer hebt raad ik je aan een 7% sterkere drukveer te nemen zoals malossi wit, naraku wit, polini zilver..

Overigens de standaard vario is een kut ding op minarelli horizontaal.. Elke goedkopere sport versie is beter dan dat ding.
 
Trekveren zijn alleen maar bij de eerste paar kilometer voordat je uit stilstand weg rijd..
Als die goed op pakt is er niks mis mee.
Maar de originele koppeling komt met originele trekveren.. Die leovince GP uitlaat is een wat sneller uitlaat dan de fabrieks uitlaat, dus je hebt zoiezo 1 maatje strakkere trekveertjes nodig. (ik denk zelf de slapste voor een sport koppeling.. Kleuren valt niet te zeggen dat is bij elke merk een andere kleur.

Als je een standaard drukveer hebt raad ik je aan een 7% sterkere drukveer te nemen zoals malossi wit, naraku wit, polini zilver..

Overigens de standaard vario is een kut ding op minarelli horizontaal.. Elke goedkopere sport versie is beter dan dat ding.

Dank voor je antwoord.

Maar welke kleur trekveren heb ik dan nodig denk je?

Dus malossi wit zou goed zijn?

denk je dat mijn sproeier 80 goed is? of denk je dat ik beter voor 84 of 86 kan gaan?
 
Als hij nu niet stottert/inhoud... Dan is 80 groot zat. Zit er standaard in 17.5 phva. Groter in sproeier haal je geen dip mee weg...

Witte drukveer
Trekveren zo laten
Sportvario
Rollen is niet te zeggen, of lichter/zwaarder 5tm7gr. Dat zul je moeten proberen.
 
Als hij nu niet stottert/inhoud... Dan is 80 groot zat. Zit er standaard in 17.5 phva. Groter in sproeier haal je geen dip mee weg...

Witte drukveer
Trekveren zo laten
Sportvario
Rollen is niet te zeggen, of lichter/zwaarder 5tm7gr. Dat zul je moeten proberen.


Dank je wel. Nee inhouden, stotteren doet hij niet gelukkig.

Volgens mij heb ik al een sport vario want ik heb deze? https://www.m2trading.com/nl/merken/yamaha/aerox/variateurs/variateur-top-racing-minarelli-horizontaal-en-verticaal

Ik zal in elk geval een witte drukveer gaan monteren.
 
Doe de bougie check om te kijken of je een juiste mengsel hebt. Aan de hand van die check moet je gaan kijken of je omhoog of omlaag moet in sproeiers. Daarnaast denk ik juist dat je drukveer te sterk is waardoor je v snaar niet diep genoeg in je poelie komt en dus niet aan zijn topsnelheid komt. Je rollen kunnen te zwaar zijn waardoor die niet de juiste toeren pakt waardoor je ook dipjes kunt krijgen. Je trekveren is puur en alleen voor het wegtrekken vanaf stilstand wanneer je koppeling los van je koppelingshuis is, eenmaal uitgezet hebben je trekveren voor de rest weinig nut om te veranderen. Je moet meer kijken naar je rollen en je trekveer.
 
Lijkt mij slechts ter vervanging van de originele.
Een beetje kwaliteits sport/racevario zit je toch wel rond de 70 euro...


Dat is niet waar, een power one vario van 30 euro is zelfs beter als origineel..
Die top performances is ook beter.. 70 euro uitgeven is compleet zinloos en slecht onderbouwd waarom je voor 70 euro meer zal krijgen, alleen omdat er malossi erop staat? De bouw is gewoon hetzelfde..
 
Dat is niet waar, een power one vario van 30 euro is zelfs beter als origineel..
Die top performances is ook beter.. 70 euro uitgeven is compleet zinloos en slecht onderbouwd waarom je voor 70 euro meer zal krijgen, alleen omdat er malossi erop staat? De bouw is gewoon hetzelfde..
Hoe kom je erbij dat ik alleen malossi bedoel, voor het stickertje?
Tuurlijk.

Heb jaren een power1 gehad, een keer wil je eens wat anders. En zeker op een wat snellere setup.
Maar geloof dat het na power1 wel ongeveer ophoud kwa budget/kwaliteit.
Duur is niet altijd beter, goedkoop ook niet.

Overigens, die link gaat over een "top racing" dus geen "top performance".
 
....Elke Scooter reageert / is anders ....
Testen ... testen testen .
Rollen / Sproeiers / Druk en trekveren, na een grondige test (waar veel tijd in gaat zitten ) dan pas loopt je Scooter optimaal.

Persoonlijk vind ik je Rollen aan de zware kant.
 
Last edited:
Back
Top