Interessante dingen maybe?

het debiet van de uitlaatgassen van een 80cc zijn nooit genoeg om zo een grote turbo aan te drijven
en de carburator zal nooit benzine leveren als er overdruk op staat.
dacht dat dit hier niet gezegd moest worden

Ik denk ook niet dat de setup op de foto gaat werken, maar de vlotterbak onder dezelfde druk zetten kan helpen. Bovendien heb je toch al dezelfde debiet als een smart op 2000 toeren als je 13k draait... Gewoon doen en dan kijken.
 
maar heb je al ooit een turbo van een smart in je handen gehad?
wou gewoon duiden dat ze wat foute keuzes gemaakt hebben.
verder is een smart turbo op 80cc zeker haalbaar.
 
En zo kun je hier nog uren/dagen/weken over doorlullen maar je zal toch pas dingen kunnen uitsluiten en te weten komen wanneer iemand het maakt.
 
Simulatie gassen interessant/ toepasbaar?

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=w8sidsux9D0"]YouTube - CFD Simulation of Two-Stroke Engine Scavenging[/ame]
 
meeste van die programma's doen vloeistof en gassen. Vloeistof is nagenoeg niet samenpersbaar dus daar gelden andere wetten voor idd
 
Extreme verzwaaringsplaat (lijkt op een afgedraaid koppelingshuis)

foto-16.gif
 
Ja dat weet ik. Ik heb ze zelf 2 jaar geleden in hockenheim gezien en op italiaanse fora. Maar ik doel op het feit dat wij Nederlanders er niet mee rijden. ik zie overigens ook geen enkele snelle sprinter met een polini ontsteking. Ik zie namelijk zelf wel winst in een hoge roterende massa.
 
de eerste 2fast sprinter reed met een std vliegwiel. denk icm een ignitec of iets in die richting.

is er al iemand met zo'n ignitech die goed loopt?
 
BramM met alle respect, maar 'loopt prima' hebben we geen helemaal NIKS aan he....

Die blauwe 2fast zip had ook een standaard pia vliegwiel.
 
de eerste 2fast sprinter reed met een std vliegwiel. denk icm een ignitec of iets in die richting.

is er al iemand met zo'n ignitech die goed loopt?

Is leonelli ontsteking, niks bijzonders alleen het feit dat hij programmeerbaar is. Ignitech heb ik met Bram op de bank gehad en werkt prima. Is ook programmeerbaar dus in mijn ogen altijd beter dan een standaard malossi of HPI ontsteking, omdat de curve geperfectioneert kan worden per blok.

@Wieger, Ignitech werkt boven mijn verwachting erg goed;)
 
Wieger: Inderdaad, nu ik het teruglees komt het erg dom over. Zoals Tom als meldt hebben we er mee getest en het blok presteerd netjes en constant.
 
mij lijkt het ook wel leuk om mee te gaan spelen. maar zoals ik het begrijp heb je alleen dat schakelkastje nodig en de pickup sensor en dat kleine rotortje? (gewoon HPI bobine moet ook werken?) en een datakabel om alles op de laptop aan te sluiten. dan ben je nog aardig goedkoop uit als ik het goed heb?
 
Bram op hoeveel Pk's zit jij momenteel met je roterende blok?

Nu gaan we in nederland weer met de ignitech voor de dus lichtere rotors, terwijl ze in italie weer juist gaan verzwaren.

Waar ik zelf aan zat te denken:

De Italiaanse sprinters zijn meestal de eerste meters iets langzamer maar vervolgens knallen ze hard door, is dit dan door het massa aan de krukas?
 
Die italianen schieten ook loeihard weg hoor :) vergis je daar niet in. het leek altijd zo omdat ze nog versnelden. maar de start is al best snel. in principe pomp je natuurlijk vermogen in die verzwaring. maar als dat voor de versnelling is zal dat vermogen ook vrijkomen als je versneld. dus tis n beetje mixed.
 
Back
Top