Info Simonini 44mm krukas

InIMoeK

DCA GODZUKI
Hey


Heeft hier iemand ervaring met deze as? Zoja, hoe is de kwaliteit ervan? Zijn de spiebanen goed, bigend drijfstang enz. .
Want ik zag de prijs... En die vond ik toch wel tamelijk laag voor zoon as :X



Robert
 
Advertisement - register to remove this

ik heb er zelf eentje. as is inprincipe wel goed, alleen ik had een exemplaar waarvan de drijfstang een beetje krom was. Ik heb big end en drijfstang vervangen door een van malossi. ben je altijd nog aardig goedkoper uit dan een 2 fast as, en die kunnen ook kapot:)
 
Dat is waar! Wat kost zoon setje van malossi? En heb je een pic van die as? Heb ze namelijk nog nooit in het echt gezien :p
 
Dat is waar! Wat kost zoon setje van malossi? En heb je een pic van die as? Heb ze namelijk nog nooit in het echt gezien :p

op de site van www.simonini.nl staat geloof ik wel een foto. Ik had drijfstang etc voor inkoop prijs dus weet het niet precies, geloof dat het iets van 90 euro kost zòn setje.
 
[ir]http://img69.imageshack.us/img69/5533/pict1305kleincc5.jpg[/ir]

alstu :*

ik heb hem nog niet getest dus heb er geen ervaring mee
 
je moet wel even goed naar de drijfstang kijken, want ik heb hem rechtsstreeks bij de importeur vandaan en het schijnt dat vaker voor komt dat ze niet helemaal recht zijn, als je dan contact met hem opneemt dan kun je een ander krijgen:)

edit: owja er is ook een 44mm slag krukas van www.parmakit.nl verkrijgbaar, maar is dan voor piaggio, minarelli is 43mm slag, weet niet wat je nodig bent, maar is een beetje dezelfde prijscategorie.
 
Last edited:
Ik heb zo'n parmakit asje besteld.
En de as die je krijgt is niet de as die op de site staat.
Hij is gewoon exact gelijk aan de athena 44mm as:
athena44kruk_1.jpg

Dus heel gare drijfstang zonder smeergleuven in bigend of smeergaten in het smallend
 
Klopt , maar zonder die opvulstukken heb je meer cartervolume en minder carterdruk . zit ik niet zo op te wachten :p .
 
dat wou ik ook maar even zeggen , velen geilen meteen op dichte krukassen maar het is niet zo hoe hoger de carterdruk hoe beter ofzo...

en wat betreft de massa , het kan zijn dat zwaarder beter is maar lichter zou ook beter kunnen zijn..

voor zowel carterdruk als massa geld dat het gewoon per setup/geval verschillend uit kan vallen ...

mijn RS bijv. liep met een std krukas bijv. stukken beter dan met een volle as.
 
Zeg ik ook maar ERGENS dat het beter is ?

Ik zeg alleen dat ik liever meer carterdruk heb , das heel wat anders .

Kan idd verschillend uitpakken op verschillende setups . Maar ik prefereer de dichte boven de open krukassen omdat mijn ervaringen daarmee beter zijn .

Maar hier gaat het topic niet over . Wou er gewoon ff op ingaan omdat de laatste tijd men dingen graag negatief wil opvatten en ook graag over beginnen te janken , heb ik het idee .
 
Back
Top