in beslagname derbi

ZipZor

Zip0wnd
hej mensen hier het volgende

ik reed op me brommer ( derbi senda r ) naar me werk werd ik aangehouden en moest mee naar het bureau ging te hard en op de roller bank daar heb ik een boete voor gehad en betaald maar me brommer werd wel in beslag genomen
waarom : omdat die motor agent dacht dat het een motor was ipv een brommer dus ik samen met me pa vragen waarom kunt u iets bewijzen .
daarop zei de agent dat er geen goedkeurings plaatje op zat ( dat is dat alu plaatje op je frame gepopnagelt) frame nummer klopte wel en was niet gestolen .
maar na wat dingen hebben gevraagd bij een scooterzaak schijnt dat dat plaatje een stikker is dus het zou met het overspuiten eraf geschuurd kunnen worden
nu het volgende 6 maanden later krijg ik te horen dat de brommer is vernietigt is, terwijl de agent nog steeds niet heeft bewezen dat het een motor is . en ik heb de kans niet gehad om te bewijzen dat het een brommer is (wat ik wel heb gevraagd) .
nu heb ik een advocaat via de verzekering ,maar hebben julie nog tips die ik zou kunnen gebruiken als ik moet voorkomen ?

alvast bedankt en ik hoop eigelijk dat iemand die er ervaring mee heeft mij kan helpen

latorr

ps: sorry voor slechte spelling
 
Advertisement - register to remove this

volgens de politie konden ze dat niet uit het frame nummer halen .
maar het probleem is dus hun hebben iets vernietigt wat in hun ogen een motor was maar ze hebben het nog niet eens bewezen , en ik heb gevraagd of ik em kon laten schouwen om te bewijzen dat het een brommer was maar dat hebben ze genegeerd
 
als k geen handtekening heb gezet voor het afstand doen van me brommer dan zijn hun al fout dus ? want ik ben nog niet voorgekomen :)
 
Nee, ze zijn dan niet fout het gaat er alleen om dat als je vrijwillig afstand tekent je geen zaak meer kan beginnen tegen het besluit dat is genomen.
wat je zei over dat framenummer klopt niet want er is me vandaag verteld door een agent dat bij framenummeronderzoek alle technische en administratieve gegevens bij de importeur worden opgevraagd. Kijk ook ff in de stalling van het politiebureau met de volgende fietskijkdag, heel vaak bluffen ze dat iets vernietigd is of overgebracht naar de recherche terwijl het bij hun in de stalling staat. Heb dit zelf al meegemaakt met een minibike en een scooter die voor technisch onderzoek ging (bleek niet te zijn geweest anders was ik wel meer dan een uitlaat kwijt geraakt).
Ook als ze dreigen met hogere eis van O.v.J teken nooit vrijwillig als je nog iets terug wil zien
 
dat is wat de politie tegen mij verteld maar denken julie dat ik op een schade vergoeding kan rekenen (ze hebben officieel in een brief gezet dat de brommer is vernietigt )

lator
 
ja lijkt mij wel, zij hebben gefaald.
kan me herrinneren dat iemand van t forum ( of andere forum) ook vergoeding kreeg toen ze runner onterecht vernietigd was.

anders dien je gewoon een klacht bij de politie zelf in:p
of als je een rechtsbijstandverzekering hebt een zaak aanspannen.
 
Zoek alvast het goedkeuringsnummer op voor je scooter. Misschien dat dit via de site van de RDW kan, maar anders moet je even telefonisch contact opnemen met hen of de importeur van Derbi. Voorzie je advocaat van zoveel mogelijk informatie waaruit blijkt dat de politie heeft geblunderd.
 
dank julie voor de tips
heb nu al een lijste blunders

ik moest zelf op rollerbank ik weeg geen 70 kg
in beslag genomen zonder iets van bewijs meegekregen te hebben of me ouders geinformeerd te hebben (nu inmiddels wel maar te laat dus )
naar domeinen verplaatst zonder door te geven aan ons wat wel moet (gehoord van kennis bij de politie)
en vernietigt dan ;p
 
zeg ook dat je derbi enorme emotionele waarde had en dat je ook zwaar in moelijkheden bent gekomen omdat je brommer al 6 maanden niet terug hebt gehad. TREK DE STAAT LEEG MAN:p

ps: het valt miss op dat ik belg ben
 
Back
Top