in beslag name derbi

araagrim

iamme
hallo ik heb een derbi atlantis a klasse (maar ik woon in BELGIE) en moet er dus een helm op dragen. deze rijd 55 ofzo

vandaag werd ik op de rollen gezet en ging hij op de rollen 60 nu is de brommer dus in beslag genomen en vraag ik me af wat er nu gaat gebeuren want de flikken geven me totaal geen informatie ik weet alleen dat ik 30 dagen moet wachten. ik heb echter al veel rondgekeken en heb gezien dat dit me misschien wel 500euro gaat kosten, is dit mogelijk?! en ook las ik iets over dat de brommer hoogstwaarschijnlijk bekrast en beschadigt gaat trugkomen is dit waar? eigenlijk met andere woorden hoe diep zit ik in de puree?

greetz
 
Advertisement - register to remove this

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 25
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 54


Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
  • Onmiddellijke inning
    240€
  • Minnelijke schikking
    250€
  • Rechtbank
    55-2750€
    Verval van het recht tot sturen : facultatief
veel hangt af van je leeftijd en of dit je eerste keer is of niet
mr idd dit gaat je sowieso een paar honderd euro kosten
boete + werkkosten technieker
alle opvoer stukken worden van je brommer gehaald mr normaal word dit wel op een fatsoenlijke manier gedaan
mss moet je ook voorkomen op de rechtbank
 
als je het kan bewijzen dat zij het gedaan hebben, toe geven zulle ze het nooit...
en bewijs zoiets maar eens :rolleyes:
 
ik heb eens gebabbeld met de politie en het valt blijkbaar allemaal goed mee bij de flitscontrole reed de brommer "maar" 44 en dus zal mijn boete niet al te hoog zijn en tegen het einde van de maand krijg ik de brommer terug en moet ik hem afstellen
 
ik ben gisteren de brommer gaan halen hij heeft gewoon in een garage gestaan, en er is niets mee gebeurt de politie was ook heel vriendelyk hier ben ik dus heel tevreden over, nu was mijn plan om de brommer meteen aftestellen en trug te brengen dus heb ik er een rondel ingedaan nu rijd hij nog steeds +- 40km/h en hij mag van de politie max 35 op de rollen gaan iemand een idee hoe ik hem verder kan begrenzen? (vario ring zit er in en de uitlaat zit er nu dus een rondel)
greetz
 
steek tussen uitlaat en cilinder ff een rondel met een nog iets kleinere opening ;)
zie wel dat de rondel genoeg over de rand komt zodat hij niet in je uitlaat terecht komt!
 
ik heb hetzelfde probleem ik rij met een booster klasse B.
Maar mijn rondel is in mijn uitlaat gevlogen je hoort hem zoo rammelen.
Ik zou er hem proberen willen uithalen maar dan zij ik weer 50 ipv nu 65 ...
Weet er iemand goede raad voor me
 
Hij gaat volgens jou langzamer als je de prop die erin gevallen is, eruit haalt? Denk het nit he..

@araagrim: haal die eruit en plaats een nieuwe met kleinere doorgang, die niet erin kan vallen
 
ja kan natuurlijk gewoon die in je uitlaat vast zit laten zitten en gewoon ff tijdelijk een losse rondel plaatsen met kleiner gat voor de politie en thuis hub de losse er terug uit en verder rijden op de vaste...

je kan gerust ff rijden met beide rondellen..
 
ik ben net terug van de politie en de brommer is eindelyk goedgekeurt reed op de rollen nog 39 (met correctie 29) de politie vond dit voldoende. de brommer rijd nog steeds behoorlyk goed trekt goed op en heeft een mooi geluid ben dus nog redelyk tevreden over het hele voorval. in september moet ik voor de rechtbank verschijnen maar de agent zei dat de boete wel zal meevallen zo een 100-150 euro max
 
Back
Top