oké om te beginnen, een choke dient toch normaal om extra benzine te geven, right?
ik zet mijn scooter aan met choke dicht. geef gas en bij ongeveer 6000rpm verzuipt hij en valt hij terug in toeren en uiteindelijk uit. als ik nu net nadat hij verzuipt de choke openzet (ongeveer halfopen) rijdt hij wel door...?
dus: hij verzuipt omdat hij teveel benzine krijgt, ik zet de choke open (geef nóg meer benzine) en hij gaat door.
ik heb sproeier 74 (verzoop hij direct mee, kreeg nog niet de tijd gas te geven of hij viel al uit), 80 (zelfde verhaal als 74), 82 (verzoop bij 6000rpm), 86 (zelfde als 82), en 90 (zit er nu nog in, zelfde als 82 en 86) getest..
dit begon allemaal nadat ik het pijpje uit de luchtfilter haalde (wat overigens nogal is gebeurd en toen liep ie wél goed). ik heb het pijpje er terug in gedaan en sproeier weer veranderd, maar het probleem blijft. een vuiltje in mijn carb zou je denken, maar dit is zeer onwaarschijnlijk, ik heb tijdens deze hele veranderingen enkel in de garage op bok gas gegeven en een metertje of twee vooruit gereden!
ik hoop dat iemand het mij kan verklaren, want ik alvast niet..
setup: std cilinder met Malossi kop, voor de rest ontgrensd en Hebo vario.
ik zet mijn scooter aan met choke dicht. geef gas en bij ongeveer 6000rpm verzuipt hij en valt hij terug in toeren en uiteindelijk uit. als ik nu net nadat hij verzuipt de choke openzet (ongeveer halfopen) rijdt hij wel door...?
dus: hij verzuipt omdat hij teveel benzine krijgt, ik zet de choke open (geef nóg meer benzine) en hij gaat door.
ik heb sproeier 74 (verzoop hij direct mee, kreeg nog niet de tijd gas te geven of hij viel al uit), 80 (zelfde verhaal als 74), 82 (verzoop bij 6000rpm), 86 (zelfde als 82), en 90 (zit er nu nog in, zelfde als 82 en 86) getest..
dit begon allemaal nadat ik het pijpje uit de luchtfilter haalde (wat overigens nogal is gebeurd en toen liep ie wél goed). ik heb het pijpje er terug in gedaan en sproeier weer veranderd, maar het probleem blijft. een vuiltje in mijn carb zou je denken, maar dit is zeer onwaarschijnlijk, ik heb tijdens deze hele veranderingen enkel in de garage op bok gas gegeven en een metertje of twee vooruit gereden!
ik hoop dat iemand het mij kan verklaren, want ik alvast niet..
setup: std cilinder met Malossi kop, voor de rest ontgrensd en Hebo vario.