Ik heb hulp nodig bij het aansluiten van een Koso teller op een Aerox

Pride92

Well-Known Member
Beste mensen,

zoals de titel zegt.. Het gaat hier om de vierkante Koso teller, XR-SA..
Ik heb er totaal geen verstand van, dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb de handleiding erbij, maar ik hoor ook van anderen dat je niet moet werken met de oude kabelboom? En een draadje achter 't contact en een draadje op de frame om aarde te maken? Ik heb geen idee..

Mijn Aerox is van bouwjaar 2003/2005? Geen nieuwe in ieder geval..
Voor vragen.. vraag gerust..

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben om mij te kunnen helpen met het aansluiten van mijn digitale teller..

Alvast bedankt!;)
 
Advertisement - register to remove this

Je moet in ieder geval het rode draadje + op je contact zetten (bruine draadje). Je moet het gewoon mee in die witte fishe proppen. En het zwarte draadje - doe je chasis of ja batterij - pool.

De snelheidsmeting gebeurt met een een sensor neem ik aan die installeer je gewoon op je remschijf. Wat moet je nog allemaal weten dan.
 
Gewoon doormeten met een multimeter, de draden die minder dan 12v geven zijn of van je olie of van je benzine tank.
 
Je moet in ieder geval het rode draadje + op je contact zetten (bruine draadje). Je moet het gewoon mee in die witte fishe proppen. En het zwarte draadje - doe je chasis of ja batterij - pool.

De snelheidsmeting gebeurt met een een sensor neem ik aan die installeer je gewoon op je remschijf. Wat moet je nog allemaal weten dan.

Opletten hiermee !!
Ik heb een weekje geleden mijn neef zijn teller gemonteerd. EN het bleek al een nieuwer type te zijn dan het mijne.

Groene draad van teller was MASSA
Zwarte draad van teller was +pool.

Ook sommige andere draden zijn verwisseld tegenover mijn 'oudere' teller.

Dus beste gewoon je schema even inscannen of foto, zodat we mee kunnen volgen :)
 
Opletten hiermee !!
Ik heb een weekje geleden mijn neef zijn teller gemonteerd. EN het bleek al een nieuwer type te zijn dan het mijne.

Groene draad van teller was MASSA
Zwarte draad van teller was +pool.

Ook sommige andere draden zijn verwisseld tegenover mijn 'oudere' teller.

Dus beste gewoon je schema even inscannen of foto, zodat we mee kunnen volgen :)
Dit kan je ook simpel uitttesten door ze gewoon even op de batterij te houden deed ik ook.

Maar inderdaad scan je schemaatje in. Ik heb enkel met de powertester gewerkt van stage 6.
 
Back
Top