Ignitech ontsteking

Ja, daar kun je je nog behoorlijk op verkijken.
Een lompe manier is om continu spanning op de bobine te zetten, om die er alleen af te halen als er gevonkt moet worden.
Een nette manier is om het zo te timen dat de spoel net is opgeladen op het moment dat er gevonkt moet worden.
Dit is moeilijkere en daardoor duurdere oplossing.
Het is dus zo dat bij de lompe manier de ontsteking in juist meer stroom trekt bij lagere toeren.

Welke methode in de ignitech gebruikt wordt weet ik niet.
 
Vandaag ook een klant voor de duurdere versie gehad.

Deze heeft powerjet aansturing, throttle position sensor, en servo aansturing voor de powervalve.

Bij deze versie kun je aan de hand van de throttle stand en de toeren je voorontsteking in gaan stellen.
Tevens kun je de powerjet instellen voor 1 of 2 cilinder motoren:D

Deze moet op een 125 cc honda racer komen.
 
mja , dan moet je dus wel eerst een electronische powerjet hebben en een gasstandsensor :p

en hoe zit het met airboxdruksensor? en electronische powervalve? die worden dan dus niet aangestuurd/gemeten ?
 
Ja, daar kun je je nog behoorlijk op verkijken.
Een lompe manier is om continu spanning op de bobine te zetten, om die er alleen af te halen als er gevonkt moet worden.
Een nette manier is om het zo te timen dat de spoel net is opgeladen op het moment dat er gevonkt moet worden.
Dit is moeilijkere en daardoor duurdere oplossing.
Het is dus zo dat bij de lompe manier de ontsteking in juist meer stroom trekt bij lagere toeren.

Welke methode in de ignitech gebruikt wordt weet ik niet.

kortom , vandaar dat de HPI versie dus ook VEEL duurder is...

Thyron heeft overigens ook zelfde soort onsteking.

http://www.thyron.eu/
 
mja , dan moet je dus wel eerst een electronische powerjet hebben en een gasstandsensor :p

een beetje 125+cc racer heeft dat , dat moet jij toch weten:p

Verder heb ik me nog niet heel erg verdiept in deze ignitech uitvoering.

wat wel mooi is is dat ze hem leveren voor bijna iedere circuitfiets(honda,yamaha voornamelijk) en ook 4-takt;) en dit met een plug and play stekker:).
Dus niks geen moeilijke aansluitschema's:D
 
Last edited:
kortom , vandaar dat de HPI versie dus ook VEEL duurder is...

Thyron heeft overigens ook zelfde soort onsteking.

http://www.thyron.eu/

heb ik getest:)

bevalt me goed

mooie strakkere powerband tov hpi

voordeel met het lichterevlieg wiel

aleen jammer dat ze niet meer gemaakt worden

hij maakt 3 versie's

rood groen oranje ofzow of terwel meer vermogen bij de duurste die is +/- 1000 eurie
als dat het waard is weet ik niet

ik heb de 1e versie er van oranje volgens mij dan

@ harjo heb de bonbine nog niet getest hij heeft wel een ohm waarde van 4.5 (thyron schrijf 3.2 of zlefs 2.5 voor dus)dus ik probeer hem binnekort wel
heb jij ook al vermogen's winst gemeten met de ignitech?
 
Last edited:
Ik wel ja, maar ik wacht even de grafieken van derden af:)
Dit om misverstanden te voorkomen.


maar over welke ontsteking heb jij het?
edit// thyron zie ik.
 
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een ignitech ontsteking die ik via Harjo heb gekocht. Ik was door mijn blok(roterend) als zo goed als aangewezen op deze ontsteking, dus de keuze was makkelijk voor mij.
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het programma waarmee je programmeert bijzonder makkelijk is om mee te (leren) werken. Aan de 15 instelpunten heb je ook genoeg, je kan hier heel veel kanten mee op.
Tijdens het banken zagen we dat de scoot een powerband van zo'n 1000 toeren had, dit hoeft overigens niet perse aan de ontsteking te liggen, kan ook aan de inlaat liggen. De gasreactie is bijzonder snel met de bijgeleverde rotor/pasbus en ook stationair loopt het gewoon goed.
Heb op het moment met de aerox vrij veel wielspin, wat waarschijnlijk een gevolg is van de massa van het rotortje.
Ik heb nog maar 1 curve getest en daarbij was het vermogen al wel gewoon goed op peil, dus bij mij werkt het tot noch toe prima. Voor april uiteraard nog veel beter en meer testen met onder andere de ontsteking, en dan pas echte resultaten.
Conclusie: Ik ben tot nu toe erg tevreden met het hele systeem, ook erg handig dat je tijdens het banken met de curve kan spelen door de laptop gewoon aan te sluiten.
 
Mooi Bram, erg mooi blok heb je:)

De ignitech is nu btw ook leverbaar plug and play voor piaggio, dus rotorpasbus, rotor en grondplaat.
 
Ik was afgelopen zaterdag bij Josdijkman even met harjo gesproken over de ignitech. wie hem heeft voordelen van de ignitech tenopzichte van (andere rotors/ontstekingen).
Programma wat er bij hoort bekeken moet zeggen dat ik best onder de indruk ben!
Kans is dus sterk aanwezich dat ik er ook mee ga rijden!

Edit: ben ook benieuwd naar het filmpje.

Maar vooral de ervaring van mede gebruikers en hun grafieken.
 
Het geluid loopt totaal niet synchoon met het beeld helaas.. maar programma lijkt me wel duidelijk zo, miss makkelijk als je geluid even uitzet.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2F6GYq8h7oY&feature=channel_page"]YouTube - sf film[/ame]
 
Back
Top