Ignitech ontsteking

dat bedoelde ik idd :p
de rotor voor mina is los leverbaar. en een universele ook.
Zo een busje zou ik toch zelf een aantal versies van maken om met verschillende gewichten te testen.
 
ja kijk , mijn draaibank kan ik geen conus mee draaien , de busjes wel maar de conus word dus moeilijk (ik wil dus ook een andere bank kopen)

daarom zou het makkelijker zijn als zo'n busje los leverbaar is , en de grondplaat kan ik niet gebruiken omdat ik met een roterend blok zit..

het gaat dus niet om de rotor maar om dat stomme busje :p

maar kan wel bij iemand anders op de draaibank eventueel , mja , is mijn bank niet natuurlijk.
 
En nu komt het mooie, het busje is niet conisch;)

Op de minarelli krukas zit onder het conische gedeelte een recht stuk, daar valt de rotor om, de pas bus centreerd om dat rechte stuk en om de kruktap.
Zodra het aangedraaid word door de moer zit het muurvast en verspringt niet;)

De bus kun je wel los bestellen via mail.

Zelf pas maken is redelijk makkelijk op zich, let op hoe zwaarder je rotor des te eerder moet je met een conische passing gaan werken.
 
@ Tom,

Klopt emot verkoopt ze ook, hij is volgens mij de grondlegger met de ignitech ontstekingen in nederland.

Hij leverd ze voornamelijk aan classic racers.

Erg mooie zaak heeft hij, ligt ook heel veel ander mooi spul:D

klopt, collega van mij rijd ook met een ignitech in de yamaha classic racerij.
Hij is er van horen zeggen erg tevreden mee,.
 
Voor een racer met versnellingsbak is programeerbaar natuurlijk leuk. Maar voor een sprinter heb je er in mijn ogen niks aan. Vermogens verschil zit er onderling ook niet echt in ontstekingen.
 
een scooterblok moet ook op gang komen , en de manier waarop is toch echt wel belangrijk..

en 2takt is en blijft een 2takt.. of het nu scooter of schakel is..

en zoals al eerder gezegd kun je het vermogen een beetje afvlakken door de curve te veranderen indien daar behoeft voor is.

al met is is het iig nooit slechter om te hebben ;)
 
De ignitech ontsteking presteerd volledig tot een minimum van 8 volt.
Dus stabiele vonk, en genoeg spanning om alle processen uit te voeren.
De electronica werkt volledig tot een minimum van 8V.
Dat komt omdat de interne spanningsregelaar minimaal 8V nodig heeft om de interne spanning op 5V te houden.
Verder ken ik geen accu die bij 8V nog voldoende stroom kan leveren uberhaupt een krachtige vonk te genereren.
Mocht het zo zijn dat er toch een 12V accu bestaat die bij 8V voldoende stroom levert om een vonk te genereren met de volledige vonkenergie, dan betekent dat dat er intern ergens een begrenzing zit op de spanning die er op de bobine wordt gezet.
Maar dat lijkt me zeer sterk, omdat er zonder begrenzing een nog krachtigere vonk gegenereerd kan worden bij een volle accu.
Deze ontsteking zal waarschijnlijk dus net als alle andere ontstekingen een krachtigere vonk genereren bij een volle accu en naarmate de accu leger wordt de vonkspanning af laten nemen.

Maargoed, het blijft een leuke ontsteking voor zijn prijs.
Ik zal marco eens vragen of ik een keer met zijn ontsteking mag spelen. :)
 
Ik heb deze ontsteking al een poosje, en klopt inderdaad wat jasper_v zegt. Naarmate de accu leger word, neemt je vermogen ook af, totdat hij op een gegeven moment begint over te slaan op hoge toeren. Bij 8 volt deed hij het bij mij niet goed meer zowieso! Verder erg tevreden over de ontsteking alleen zijn de 15 instel punten toch wat weinig..
 
@jasper.

Dit is informatie van ignitech zelf.

Dus tussen 8 en 14v.

Zelf heb ik nog niet getest met een accu die bijna leeg was.
 
ze kunnen ook een agregraat/autoaccu mee nemen naar de sprint en dan terplekke hun accu even opladen is meestal zo gebeurd.

voor sprint heb je ZAT aan 1 accu zonder opladen , zoveel stroom kan dit imo nooit vreten..

en een 2e accu menemen is natuurlijk ook niet verkeerd..

ligt natuurlijk ook een beetje aan de "randapparatuur" die je mee moet voorzien van stroom.

@ classic racer met HPI onsteking zoals dit kon je gewoon de hele dag rijden (2 trainingen en 2 manches) met een degelijke accu..
 
Voor een racer met versnellingsbak is programeerbaar natuurlijk leuk. Maar voor een sprinter heb je er in mijn ogen niks aan. Vermogens verschil zit er onderling ook niet echt in ontstekingen.

Je kan de vooronsteking b.v. aanpassen als je hok uit de vertanding gaat lopen, en dus in toeren stijgt.
 
voor sprint heb je ZAT aan 1 accu zonder opladen , zoveel stroom kan dit imo nooit vreten..

Er kan weldegelijk een groot verschil zitten in het stroomverbruik van verschillende accu ontstekingen.
Het zit hem dan vooral in hoe efficient de ontsteking de bobine oplaadt.
 
Back
Top