Ignitech ontsteking

A

aeroxnightrider

Guest
aangezien ik hier wel wat meer info over zou willen hebben maar ff een topic aan gemaakt hier is wat info over het product:
De Ignitech ontsteking is een volledig programmeerbare ontsteking afkomstig uit Tsjechië.

Het is een ontsteking die gebruik maakt van een 12 volt accu, mede door het gebruik van de juiste bobine zorgt dit voor een krachtige en constante vonk.

De ontsteking word geleverd met software en een duidelijk aansluitschema en is uitgerust met de volgende uitgangen:

-shiftlight,rpm limiter,quick shift, rpm counter, kill switch, jiffy.

Verder is de ontsteking via de bijgeleverde software in te stellen.

Zoals u ziet is hij compleet leverbaar voor Minarelli en Piaggio blokken, of hij is in onderdelen te bestellen zodat u hem pas kunt maken op uw Am6, Derbi, Kreidler, Puch, Tomos of een ander blok.

Bij Piaggio blokken dient u het originele vliegwiel te gebruiken, of u maakt de rotor zelf pas.

Massa aan de krukas is een veelbesproken punt bij de 2-takt sprint, door het simpele systeem van de Ignitech ontsteking houd u voldoende speelruimte over om simpel massa op de krukas aan te brengen.

Tevens houden de "roterende" mannen genoeg ruimte over voor een inlaatsysteem
 
Advertisement - register to remove this

zie het nieuwe parts topic, hij opent hier een topic over de ontsteking, en als XSH ermee heeft gebankt komt hier vast een discussie op gang :)
 
Een moderator heeft aangegeven dat hier een topic voor geopend moest worden:

Voor alle info mbt de ontsteking kun hier je vraag stellen,of kontakt op nemen via pm/ msn harjovdheide@hotmail.com
Verder zie mijn handtekening.

De gote vermogens vraag is alleen moeilijk met grafieken te onderbouwen, een richtlijn is hier wel uit te halen.

Hier een aantal punten:

Monteren van de rotor en grondplaat is een "eitje"
dit is 1 minuut werk.

Een accu is verreist.

Een gemiddelde racer draait 1-2 uur op een volle accu, dit is ruim genoeg voor een sprint dag.
De onsteking presteerd perfect tussen 8 en 14 volt.

Het aansluiten van de bedrading is iets meer werk, hier word echter een duidelijk aansluischema voor bij geleverd. Deze werkt met kleuren van de draden.

De stekkers worden meegeleverd.

De "base advance" word op 10 graden voorontsteking gezet.
Dit is echter een richtlijn.

http://www.ignitech.cz/exe/dccdip.exe = het programma dat gratis te downloaden is.
 
Last edited:
Bij Piaggio raad je aan om het originele vliegwiel te gebruiken, betekend dit ook dat de originele Piaggio pulsgever compatibel is met de ignitech ontsteking?
 
Het voordeel is dat hij dan volledig te programmeren is.
Je hebt dan dus geen vast ontstekingstijdsip meer;).

dus een combinatie van veel massa(wat sommigen willen) en programmeerbaar.
 
er zit geen rotor op, maar een std vliegwiel.


Jij bedoelt zeker wat het voordeel is van de ontsteking zelf?

Wat is het voordeel aan een raceontsteking met std vliegwiel?
Alleen de curve? Maar dat is toch vrij nutteloos lijkt me, juist omdat het vliegwiel ontbreekt is een rotor een aanwinst (lijkt mij).
 
Het voordeel is dat hij dan volledig te programmeren is.
Je hebt dan dus geen vast ontstekingstijdsip meer;).

dus een combinatie van veel massa(wat sommigen willen) en programmeerbaar.

Is er een beperking aan punten waarop je hem kan instellen of voor elke toer net zoals een carmo?
 
Je kunt de ontsteking op 15 willekeurige punten instellen.
De punten kun je zelf kiezen.

Tussen de verschillende punten loopt hij gelijkmatig op.

dus 10000rpm 30 graden en 11000rpm 40 graden dan heb je bij 10500rpm 35 graden voorontsteking.

Let op dit zijn fictieve waardes.
 
Je kunt de ontsteking op 15 willekeurige punten instellen.
De punten kun je zelf kiezen.

Tussen de verschillende punten loopt hij gelijkmatig op.

dus 10000rpm 30 graden en 11000rpm 40 graden dan heb je bij 10500rpm 35 graden voorontsteking.

Let op dit zijn fictieve waardes.

hmm owk , ben benieuwd naar de testbankresultaten ;)
 
Is het niet zo dat omdat er zo weinig massa op de krukas is dat de koppel onderin veel hoger zal zijn als bij een andere rotor?
Aangezien er mensen zijn die een verzwaringsplaat aanbrengen op de rotor om de koppel onderin wat de verminderen, om zo wheelspin te verminderen?
 
Je kan bij deze ontsteking zelf bepalen hoe veel massa je toevoegd. dus het hoefd toch niet perse lichter te zijn ?
Dat is juist iets wat je perfect kan testen met deze krukas! (naast dat je je eigen curve er in kunt zetten)
 
Back
Top