IEMAND KENNIS OVER UITLATEN?

Beste ik wil graag mijn GTS VICI 50 er beter laten uit zien door er een nieuwe uitlaat te laten opzetten , maar ik weet niet of dit zomaar kan ? Zoniet op welke factoren moet ik letten als ik een uitlaat van een andere merk er wil opzetten bijvoorbeeld die mooie carbon fibre afgewerkte uitlaten
 
Advertisement - register to remove this

De GTS VICI 50 (E4) maakt gebruik van het Dellorto E.C.S. brandstofsysteem.
Het heeft er echter alle schijn van dat dit een latere Euro 3 variant betreft die aangepast is naar de Euro 4 norm...
(of er wellicht net door gerold is bij de overgang)

Er zijn dus zat uitlaten verkrijgbaar wat aan je smaak voldoet.
Helaas zit er aan je smaak/voorkeur ook een vervelend geurtje gekleefd!
Dit geurtje is ons allen wel bekend, en word ook wel omschreven als een gods****** berg Euro's uitgeven kramp of spasmesyndroom!

Maar ja, die keuze is en blijft dus geheel aan jouw om te maken!
Enige waar je rekening mee dient te houden, is om te controleren of er in je oude type uitlaat een zgn. lambdasonde/sensor zit gemonteerd...
Is dit het geval, dien je ook weer een uitlaat aan te schaffen welke ook de lambda aansluiting monteerpunt heeft op ongeveer dezelfde hoogte en plek/plaats op de uitlaat.

Daarbij is het ook nog van belang om te controleren welk type sensor dit is...
Jouw GTS maakt waarschijnlijk gebruik van een 2-draadssensor welke een kleinere afmeting heeft als de 3 en/of 4-draadssensoren wat men tegenkomt op de modellen/types van GTS met injectiemotoren zonder een carburateur!

Mocht deze aansluiting niet aanwezig zijn in de uitlaatbocht, heb je zeer waarschijnlijk de variant i.c.m. normale carburateur en CDI.
(dit zou het makkelijkst en goedkoopste optie zijn wat dat betreft)

Het reageren en het algemene toerenverloop van de motor kan iets veranderen in het rijgedrag wat je gewend was.
Het is dus niet geheel ongebruikelijk dat er een maatje grotere sproeier gemonteerd moet worden, of dat de db-killer eruit moet om het rijgedrag redelijk gelijk te kunnen houden aan de oude situatie.
 
Last edited:
Back
Top