Iemand ervaring met het plaatsen van een versnellingsindicator (Sherco 50cc)?

AV2980

New Member
Zou een versnellingsindicator willen plaatsen op mijn Sherco 50cc, maar de verkoper zegt dat dit heel moeilijk uit te voeren is (en te duur voor wat het is). Iemand er wel ervaring mee? (sherco heeft geen eigen batterij)
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem is niet de indicator zelf maar de manier waarop de indicator detecteert in welke versnelling de versnellingsbak staat.
De motoren die deze indicator standaard hebben, zijn uitgevoerd met schakelaars (schakelwals) in de versnellingbak zelf.
Daar jouw brommer niet standaard is uitgerust met deze schakelwals, moet je uitwijken naar een universeel iets zoals in de link onder deze post.
Met dit alternatief detectiesysteem, dat bestaat uit 2 sensoren, die je extern op je motoblok aanbrengt, wordt er gedetecteerd of je de schakelpook naar boven of naar beneden beweegt en kijkt tevens of er signaal staat op de schakelaar in je versnellingsbak die aangeeft dat de versnellingsbak in z'n vrij (neutraal) staat.

Leuk bedacht maar ik denk niet dat dit foolproof is en of dit goed werkt betwijfel ik, maar misschien heb ik het ook mis.
Hopelijk kan je iemand helpen met ervaringen met dit systeem.

https://nl.aliexpress.com/item/1005...851077!sea!BE!0!AB&curPageLogUid=bz10h8DSeR8N
 
Back
Top