IE8 vs Google Chrome vs Firefox

Nee hoor, ik ben absoluut geen Microsoft fanboy (meer Google zelfs) maar Chrome werkt dus gewoon niet altijd, Firefox vind ik langzamer dan IE, en nu IE8 uit is - en je niet alle standaard instellingen etc gebruikt is het goed te doen!

Ik ben ook een tevreden IE8 gebruiker, weinig te klagen alleen die download manager in firefox is wel relaxt (maar gebruik ik dus ook nooit :p).
 
IE zowieso nooit gebruiken, en chrome ook niet.
IE gebruikt bepaalde code's en module's die de code's van websites aardig hard naar de tyfus helpen kunnen.
Websites worden daarom ook altijd in zowel Firefox als IE gemaakt (Firefox, Opera en Safari vallen onder 1 categorie (normaal zeg maar) en IE en chrome ook (f ed up))
Altijd speciale code's voor IE nodig omdat IE echt een kut browser is.
Na goed.
Hier loopt FireFox welke build weet ik zo ff niet en ik ben te lui om het te zoeken.
maar ach, denk niet dat ik overstap op die andere die vorige pagina genoemt werd, tenzij die de huidige skin van firefox ook over neemt.
Doet ie dat? iemand ervaring?
 
Speciale code's voor IE? Waar heb jij het ingodsnaam over?
Websites worden niet dubbel gemaakt aan de hand van een browser, in een extreem geval misschien en designers zullen vast een zeker met meerdere browsers kijken of de compatibility ok is maar meer als dat ook niet.
 
Jij wilt niet weten hoe veel developers en designers speciaal code's hebben ivm een kut lay-out in IE maar wel goed in Firefox
ik ben zelf een developer en designer, ik kan het weten
9 van de 10 site designs zien er in eerste instantie niet uit in IE omdat de 'standaard' css code's voor de helf niet goed geinperteerd of niet herkent worden.

Daarom zeg ik dat.
Denk bijvoorbeeld aan drop-down menu's.
In IE werken die niet zoals in FireFox
 
Dat IE niet altijd goed overweg gaat met CSS is allang bekend, dat betekend niet dat het een kutbrowser is.
Firefox geeft bijvoorbeeld weinig tot geen ondersteuning op oudere versies, daarnaast laadt IE vele pagina's een halve tot hele seconde sneller.
 
Ik ben wel benieuwd naar jou bron over dat IE sneller laad, want dit is totaal niet te merken tijdens het gebruik er van.

En waarom zou je oudere versies van een browser willen gebruiken?
 
Firefox gaat over het algemeen wel beter om met CSS, IE8 is al wel een hele verbetering tegenover IE7.

IE6 houdt ik me als webdeveloper niet eens meer mee bezig, wat een drama.
 
Nee, bij vrijwel alle pagina's die ze hebben getest was IE8 sneller met een halve seconde of minder.
Wikipedia was een uitzondering op de regel, daar was het verschil meer als een seconde.

Maar het is inderdaad een aparte test, weet natuurlijk niet of 3.5 al uit was toen ze het deden..
 
Last edited:
Mijn ervaring, FF 3.0.x is gewoon een klote browser, loopt regelmatig vast en is sloom, 2.x was altijd sneller volgens mij. Heb sinds een tijdje ook 3.5 en die is echt stukken beter.
 
Nee, bij vrijwel alle pagina's die ze hebben getest was IE8 sneller met een halve seconde of minder.
Wikipedia was een uitzondering op de regel, daar was het verschil meer als een seconde.

Maar het is inderdaad een aparte test, weet natuurlijk niet of 3.5 al uit was toen ze het deden..

Die test is 20 Maart op internet gezet. FF3.5 en MF zijn nét uit. Zal niet dan. ;)
 
Back
Top